2014-03-11, 15:08
Medlem
Graflunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exeptionel
Hur pass mycket hjälper du top/bot när du kommit igång i din egen lane? Jag spelar ofta bot och så fort vi har vunnit vår lane eller har ett starkt övertag så brukar jag få min lane att rotera mid och pusha där samt sätta press mot draken osv.

Jag roamar oftast bot såfort jag fått lvl 6 med nida och roamar typ hela tiden efter det.

Citat:
Ursprungligen postat av pozie
skulle gissa på att du ksar och gör dina teammates as lack. du låter som killen som tänker på sin kd istället för teamwork. kills betyder inte allt.

Faktiskt inte, jag brukar även ha väldigt många assists, jag förstår precis vad du menar men brukar inte tänka så. Folk brukar vara nöjda med mitt spelande men om top feedar shyvana så äter hon upp mig direkt och sedan är TF oftast förlorad..
Citera
2014-03-11, 15:13
Medlem
ProDeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Graflund
Finner det väldigt svårt att hitta en midlaner jag kan carrya hårt med. Av alla jag testat är Lux och Nidalee favoriter, kul att ligga på utsidan och snipa ihjäl noobs, men ju mer gamet går desto svårare är det att carrya.. Gick typ 20/4/10 med nidalee i en ranked men torska ändå. Hade jag spelat Jax eller någon annan öht. hade jag nog fått penta efter penta, men det är så svårt med midlaners. Vad är det jag gör för fel

Som fler redan påpekat. Det är viktigt att hjälpa top och bot och låta även de få kills. För om enbart du blir fedad och ditt lag fedar så kommer de vinna eftersom de enbart behöver döda dig. Men får alla i ditt lag kills kommer ni alla göra dmg ist.

Jag själv brukar ofta ganka bot då jag ber dem spela deff
Citera
2014-03-11, 16:03
Medlem
Baltoboulbobbis avatar
Hur hittar man 5v5 ranked lag? Looking for group rummet innehåller bara massa länkar till virus och bronze som vill spela duo.
Citera
2014-03-11, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baltoboulbobbi
Hur hittar man 5v5 ranked lag? Looking for group rummet innehåller bara massa länkar till virus och bronze som vill spela duo.
Kontaker

Oftast så gör man ju lag med vänner.
Citera
2014-03-11, 16:36
Bannlyst
Vad hände med "vinddraken" som det talades om för ett tag sedan?
Citera
2014-03-11, 17:39
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baltoboulbobbi
Du kan ju testa gå in i "Lol Swe" och titta där, titta på deras grupp på Facebook eller helt enkelt adda någon spelare du hamnar med & fråga om han vill göra ett 5v5 lag. Enbart din fantasi sätter ju stopp hur du kan hitta andra spelare.

Citat:
Ursprungligen postat av LooRy
Vad hände med "vinddraken" som det talades om för ett tag sedan?
Menar du Ao Shin? Han är väll fortfarande på gång så..
Citera
2014-03-11, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graflund
Finner det väldigt svårt att hitta en midlaner jag kan carrya hårt med. Av alla jag testat är Lux och Nidalee favoriter, kul att ligga på utsidan och snipa ihjäl noobs, men ju mer gamet går desto svårare är det att carrya.. Gick typ 20/4/10 med nidalee i en ranked men torska ändå. Hade jag spelat Jax eller någon annan öht. hade jag nog fått penta efter penta, men det är så svårt med midlaners. Vad är det jag gör för fel

Testa Ahri! Har nötat sönder henne och vinner i princip varenda matchup. Blir du tillräckligt bra med henne blir du fed varje game och med hennes ult kan du hoppa in och döda ad carryn och sen hoppa ut igen.
Citera
2014-03-11, 21:22
Medlem
Pokpokpoks avatar
Får man automatiskt spelare som förlorar mycket i sina promo matcher? Av mina 2 senaste promo matcher har jag fått:

Thresh 2/17
Morgana 1/15
khazix 4/15
och en jax som junglade och lyckades med att få 1/14 på under 25 minuter

Det känns så jävla hopplöst att gång på gång få sådana spelare i laget just när man har sina promo matcher. Det är omöjligt att carrya när dom feedar så extremt mycket..
Citera
2014-03-11, 22:42
Medlem
Caprice110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokpokpok
Får man automatiskt spelare som förlorar mycket i sina promo matcher? Av mina 2 senaste promo matcher har jag fått:

Thresh 2/17
Morgana 1/15
khazix 4/15

Det känns så jävla hopplöst att gång på gång få sådana spelare i laget just när man har sina promo matcher. Det är omöjligt att carrya när dom feedar så extremt mycket..

Känner igen det!

När jag hade promo till silver fick jag exakt samma sak! tog några gånger innan jag fick ett normalt lag så vi vann och jag gick upp. Men känns som riot fiflar med detta ^^

Vad tycker ni om Karma? spelar någon henne? mid eller support?

Vad tycker ni om lee sin och riven och talon mid?
Senast redigerad av Caprice110 2014-03-11 kl. 22:46.
Citera
2014-03-11, 23:08
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caprice110
Känner igen det!

När jag hade promo till silver fick jag exakt samma sak! tog några gånger innan jag fick ett normalt lag så vi vann och jag gick upp. Men känns som riot fiflar med detta ^^

Vad tycker ni om Karma? spelar någon henne? mid eller support?

Vad tycker ni om lee sin och riven och talon mid?
tycker mer om karma som mid än support tbh. visst har hon härligt burst + skön shield som ger speed bonus, men känner inte att man får tillräckligt med nytta av karma supp jämfört med karma mid
Citera
2014-03-11, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pokpokpok

Thresh 2/17
Morgana 1/15
khazix 4/15

I feel you, spelade precis mitt första promo game till Guld. Vann lane som Ryze, men de lyckades feeda mid och bot. Sedan skulle min Udyr, av någon underlig anledning, försöka divea en Garen med fullt HP... Så Garen fick en free kill och lanen var någorlunda even (jag var fortfarande i ledningen men det hjälpte inte direkt att Udyr gav en kill) Matchen slutade

Kha 1/7/0
Sivir 2/5/0
Ryze(jag) 2/1/0
Udyr 0/6/1
Leona 1/8/0

Blev även tvingad att spela top vilket jag inte gillar, känns inte som jag har någon impact över huvud taget, speciellt inte som Ryze...

Som svar på din fråga, känns verkligen som det många gånger. En av anledningarna kan nog vara att man är nervös i sin promo så man spelar passivt, vilket ibland kan vara för passivt. Då kan det bli svårt att carrya
Citera
2014-03-12, 00:43
Medlem
Behöver tips på junglers.

Hatar Lee sin och är inte så sugen på Vi. Kan spela Elise hyfast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in