2014-03-10, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Du svarade inte på min fråga. Om nu DB blir dömd i HR som har fler jurister är han då skyldig? och om du svarar ja, kommer du då själv skydda brottslingen?
Jag vill ha fakta på bordet inget jävla svammel som från dig som vet nada.Vi får se domen så får vi se vad du har att säga pucko!
Citera
2014-03-10, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AAAAzzzz
Jag vill ha fakta på bordet inget jävla svammel som från dig som vet nada.Vi får se domen så får vi se vad du har att säga pucko!
Du vet väl inte så mycket mer än mig, va? Eller du kanske var med i bilen den natten?
Citera
2014-03-11, 10:12
Medlem
KKNDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
DB & FH ÄR INTE DÖMDA FÖR MORD. Eller medhjälp till mord. Vilket du hävdar.

Nä, du har helt rätt. De har ju faktiskt bara hjälpt Moroten att bära ut den mördade, köra iväg henne, slänga in henne i ett buskage som en trasa, slitit av lite kläder för att sedan åka iväg och bränna bil och annat bevis. Så de har ju faktiskt bara hjälpt en kompis och inte gjort något fel, eller?

Att gå med på att bränna kläder/eller vad fan som helst för att röja undan bevis för ett mord så är du delaktig oavsett om du rört eller sett kroppen.

Det är fan sjukt att se hur vissa personer försvarar herrarna med detaljer, när helheten är att de hjälpt morot att undanröja bevis för ett mord han begått.
Citera
2014-03-11, 10:14
Medlem
Citat:
Nu finns det ju inte så klara fakta som exempelvis en bild på dem 3 när det släpar ut en död Ida från lägenheten.. Men samtidigt.., finns det lika klara bevis som åt andra hållet visar, - att de är oskyldiga och inte vet något alls?
Citera
2014-03-11, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KKND
Nä, du har helt rätt. De har ju faktiskt bara hjälpt Moroten att bära ut den mördade, köra iväg henne, slänga in henne i ett buskage som en trasa, slitit av lite kläder för att sedan åka iväg och bränna bil och annat bevis. Så de har ju faktiskt bara hjälpt en kompis och inte gjort något fel, eller?

Att gå med på att bränna kläder/eller vad fan som helst för att röja undan bevis för ett mord så är du delaktig oavsett om du rört eller sett kroppen.

Det är fan sjukt att se hur vissa personer försvarar herrarna med detaljer, när helheten är att de hjälpt morot att undanröja bevis för ett mord han begått.
Exakt så jag också känner.. Vad Mr-Mum har fått sitt svammel ifrån vet jag inte.. Men hela sensommaren och höstens händelser inklusive rättegång osv verkar hen ha missat.
Citera
2014-03-11, 10:43
Medlem
Citat:
Db är inte bevisad var han varit.Det är tur att det finns fler jurister i HR.Inga puckon som tror sig veta.Om ni viste så mycket farför träder ni inte fram och vittnar.Jag tycker att det är skam eller skyddar ni brottslingarna?????
Alla tre (enligt TRs dom) har försökt för att förstöra/undanröja bevis och skydda det grova brottet i samförstånd med varandra, då, spelar det ingen roll om vem som gjorde vad. Det var DB som drog FH i den smutsiga härvan och förstörde hans och hans sambos liv, annars hade Fredrik ingen vänskap med morot. Enligt TR baseras bevisningen på en rad starka indicier och det är ovanligt att HR gör ändring i TRs uppfattning som grundas på indiciekedja.
Senast redigerad av matematiker 2014-03-11 kl. 11:10.
Citera
2014-03-11, 11:27
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Doniix
Exakt så jag också känner.. Vad Mr-Mum har fått sitt svammel ifrån vet jag inte.. Men hela sensommaren och höstens händelser inklusive rättegång osv verkar hen ha missat.
Jag tror att ni två har missförstått Mr-Mum . Han säger inte att DB och FH är oskyldiga, utan han säger att de är dömda för skyddande av brottsling "grovt brott" och inte för mord eller medhjälp till det (mord).
Senast redigerad av matematiker 2014-03-11 kl. 11:32.
Citera
2014-03-11, 16:59
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doniix
Jag känner (även fast att de inte är dömda) så borde det ha dykt upp intressant info om stödde att de var helt oskyldiga någon gång under denna långa tid detta ändå pågått...... Just sayin'

Självklart. Men att bli dömd för Skyddande av brottsling, grov brott är inte det samma som att bli dömd för mord samt mordförsök.
Sanningen är tillräckligt hemsk utan att man behöver sitta o hitta på egna domar. Inte ens Andreas dömdes för mordförsök på pojken.
Vi kan väl hålla oss till fakta. Just sayin'.
Citera
2014-03-11, 17:06
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Tror du att dom är helt ovetande om vad som hänt Ida? Tror du att Moroten är oskyldig?

Jag är helt övertygad om att Morot mördade Ida. Finns inte ett spår av tvivel i varken hjärta eller hjärna. Däremot anser jag inte att man ska dömas för något som man inte har gjort. O DB o FH är inte åtalade, ej heller dömda, för mord samt mordförsök.

Det handlar inte om att jag försvarar deras handlingar, trots att jag inte är övertygad om att de var med vid bortforslandet. För åtskilliga månader sedan skrev jag att en teori är att Morot följde med dem till Grästorp, stal DBs bil, åkte tillbaka o hämtade Ida.
Eller så kanske han bara sa att något hemskt hade hänt, o att han behövde bilen. DB o FH fick ta motorcykeln, o så städade (?) han upp efter sig.
Jag anser det inte omöjligt att en ensam man kan ha burit en tjej på typ 50kg..
Detta är långsökt, o otroligt, men inte bortom allt rimligt tvivel, enligt mig.

Sen ska DB o FH straffas för vad de har gjort, vilket är skyddande av brottsling. Men att sitta o skriva att de är dömda för mord samt mordförsök är ju bara fånigt o ren lögn.
Citera
2014-03-11, 17:12
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:

Men ta å kamma dig!
Jag säger att de inte är dömda för mord. Har jag fel menar du? Sitter du på en annan dom än den som finns i tråden? I så fall kan du väl dela med dig?
Att hjälpa till att undanröja bevis är Skyddande av brottsling, inte mord.
Citera
2014-03-11, 17:13
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag tror att ni två har missförstått Mr-Mum . Han säger inte att DB och FH är oskyldiga, utan han säger att de är dömda för skyddande av brottsling "grovt brott" och inte för mord eller medhjälp till det (mord).

Skönt att det finns åtminstone en läskunnig, intelligent person i tråden!
Citera
2014-03-11, 18:04
Medlem
KKNDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Men ta å kamma dig!
Jag säger att de inte är dömda för mord. Har jag fel menar du? Sitter du på en annan dom än den som finns i tråden? I så fall kan du väl dela med dig?
Att hjälpa till att undanröja bevis är Skyddande av brottsling, inte mord.

Nej, de är inte dömda för mord, det är inte det jag säger. Du vill få det att låta mycket mildare än vad det är; "vadå min kompis DB är bara dömd för Skyddande av brottsling" som att han har skyddat en snattare. Men han har skyddat en Mördare, röjt undan bevis för ett Mord hans kompis har begått och han ställde upp på att hjälpa sin kompis, Mördaren. Din kompis DB är inget helgon, han skyddade en Mördare och inte en snattare.

Ta fram din stålkam tillsammans med DB, så kan ni kamma kåkfrisyrer på varandra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in