2014-03-09, 10:22
Medlem
Vbg1972s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag har inte kunnat följa rättegången alls, hur märktes det? Om detta utspelade sig, så förvånar det mig inte.
Gick att läsa om i direktrapporteringen, som jag tyvärr inte hittar nu.
Handlade om att FH;s advokat ifrågasatte om Morot hade mobilsurf på sin telefon. Morots advokat stod fast vid att han hade det.
Efter detta blev det tydligen tjafs fram och tillbaka angående detta. Typ.
Det jag fick det till, var att FH;s advokat vill påvisa att Morot ljugit om saker och ting som kanske inte spelar så stor roll, men som däremot påvisar att FH tycker sig ha fått dra ett för stort lass i anklagelser i det hela.
Citera
2014-03-09, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Såg han ångerfull ut?

Kan jag inte påstå!
Det här med advokat-tjafs kan jag inte förstå var ni fått det ifrån. Märkte inte detta för fem öre!?
Citera
2014-03-09, 18:10
Medlem
Vbg1972s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Kan jag inte påstå!
Det här med advokat-tjafs kan jag inte förstå var ni fått det ifrån. Märkte inte detta för fem öre!?
Jag fick det från, precis som jag skrev, liverapporteringen i fredags. Den finns nu inte längre att hitta på Ttelas hemsida, men där stod tydligt att efter FH;s advokats uttalande diskuterades det fram och tillbaka advokaterna emellan.
Om du uppfattar det som felaktigt, så är det väl bara att glömma det då. Och tro att de reportrar som liverapporterade uppfattade det annorlunda än du.
Citera
2014-03-09, 18:40
Medlem
Mr-Mums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ewina
Nu vet jag verkligen inte under vilken sten du har krupit fram under.. faktum är ju att asen redan är dömda.. idiot

DB & FH ÄR INTE DÖMDA FÖR MORD. Eller medhjälp till mord. Vilket du hävdar.
Citera
2014-03-10, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum
Jag känner (även fast att de inte är dömda) så borde det ha dykt upp intressant info om stödde att de var helt oskyldiga någon gång under denna långa tid detta ändå pågått...... Just sayin'
Citera
2014-03-10, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doniix
Jag känner (även fast att de inte är dömda) så borde det ha dykt upp intressant info om stödde att de var helt oskyldiga någon gång under denna långa tid detta ändå pågått...... Just sayin'
Kanske missförstår det du skriver men menar du att de var delaktiga till mordet? Dom är ju faktiskt dömda för skyddande av brottsling (grovt brott). Får väl se hur HR dömer i det fallet nu.
Förresten.. dom blev inte dömda för brott mot griftefriden va? Eller är det inbakat i skyddande av brottsling?
Citera
2014-03-10, 18:16
Medlem
Denna gång är det jurister son dömmer inte ewina så det kan bli något annat.
Citera
2014-03-10, 18:18
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mum

Tror du att dom är helt ovetande om vad som hänt Ida? Tror du att Moroten är oskyldig?
Citera
2014-03-10, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AAAAzzzz
Denna gång är det jurister son dömmer inte ewina så det kan bli något annat.
är dom skyldiga om dom blir dömda nu? kommer du i så fall ta avstånd från DB?
Citera
2014-03-10, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Kanske missförstår det du skriver men menar du att de var delaktiga till mordet? Dom är ju faktiskt dömda för skyddande av brottsling (grovt brott). Får väl se hur HR dömer i det fallet nu.
Förresten.. dom blev inte dömda för brott mot griftefriden va? Eller är det inbakat i skyddande av brottsling?
Jag tvivlar inte en sekund på att de är delaktiga på ett eller annat sätt i mordet. Men vi har ju ett troll här inne på sidan som menar på att de inte är dömda och att det inte finns bevis för deras delaktighet. Därav min kommentar på dennes inlägg.
Citera
2014-03-10, 21:28
Medlem
Db är inte bevisad var han varit.Det är tur att det finns fler jurister i HR.Inga puckon som tror sig veta.Om ni viste så mycket farför träder ni inte fram och vittnar.Jag tycker att det är skam eller skyddar ni brottslingarna?????
Citera
2014-03-10, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AAAAzzzz
Db är inte bevisad var han varit.Det är tur att det finns fler jurister i HR.Inga puckon som tror sig veta.Om ni viste så mycket farför träder ni inte fram och vittnar.Jag tycker att det är skam eller skyddar ni brottslingarna?????
Du svarade inte på min fråga. Om nu DB blir dömd i HR som har fler jurister är han då skyldig? och om du svarar ja, kommer du då själv skydda brottslingen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in