2014-03-10, 20:32
Medlem
mazdaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProDeo
Aldrig sett en bra syndra dock är jag bronze xD men Malz kan vara jobbig med sin ulti dock saknar han också escape.

Spela katarina? Hon kan göra sjuk skada och har escape som påminner om lee sin. Ha en ward och använd E och hennes ulti är stark

Btw, hur fungerar tank katarina top? Tror det är voyboy som spelat det

Tror inte syndra fungerar under gold faktiskt. Speciellt om man spelar henne med dfg osv, vilket dom flesta verkar göra
Citera
2014-03-10, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twatsson
"unable to connect to the server. if you have a firewall it may be blocking the connection"

Denna skönhet dök för första gången upp förra veckan, spelade med en kompis då det först dök upp.
Testade att spela ett game själv lite senare och då funkade det, testade ihop med kompisen någon timma senare och samma felmeddelande.

Installerade om lol och då funkade 1 game med kompisen och sen samma jävla felmeddelande.

Någon som kan tänkas ha en lösning på problemet? Har testat allt med portar/brandvägg etc.
Är ganska säker på att det är en bugg med nya patchen. Har varit mycket snack om det på diverse forum. Vet tyvärr inte hur man fixar det dock
Citera
2014-03-10, 20:48
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazdaq
Tror inte syndra fungerar under gold faktiskt. Speciellt om man spelar henne med dfg osv, vilket dom flesta verkar göra
Fungerar gör det väll - det handlar ju om spelaren bara, hur bra den kan spela Syndra dvs. Ungefär samma sak med lite hur man bygger henne. Folk lägre ner verkar tyvärr inte förstå att det kanske är bäst att rusha DFG i varje match till exempel.
Citera
2014-03-10, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
spelade du på en polares konto eller ditt egna? för om du har kört liknande spel förr och börjar på 0 inom LoL så förstår jag att du tyckte det var för lätt. ingen håller koll på något där, och det enda som gäller är typ döda, döda döda

tänker inte gå in i en lol vs dota, men jag förstår hur du menar
Mer användarvänligt spel dock
Citera
2014-03-10, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mantrid
Lol är ju dock ett pvp spel och att säga att det är enkelt är ju då ganska märkligt då allt beror på vilka du spelar med/mot. Om du håller över 50% vinstkvot så kommer du matchas med bättre och bättre spelare och du kommer tillslut inte längre tycka att det är enkelt
Jo det fattar ju jag också, men jag har aldrig spelat spelet förr och min polares konto låg i rank guld. Jag vill absolut inte trycka ner spelet, missförstå mig inte. Men för en som är van lite andra spel så tyckte jag det var väldigt lätt att komma in i spelet.

Och det är nog därför det lockar så pass många spelare, det är lätt att lära sig att spela det. Jag hade kul när jag spelade det men jag tyckte det var konstigt att det var så pass enkelt att få grepp om det. Hade helt enkelt en helt annan bild av spelet innan jag satte mig och spelade, vilket tror jag bidrog till stor del att jag blev så förvånad.
Citera
2014-03-10, 23:09
Medlem
mazdaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goransson
Jo det fattar ju jag också, men jag har aldrig spelat spelet förr och min polares konto låg i rank guld. Jag vill absolut inte trycka ner spelet, missförstå mig inte. Men för en som är van lite andra spel så tyckte jag det var väldigt lätt att komma in i spelet.

Och det är nog därför det lockar så pass många spelare, det är lätt att lära sig att spela det. Jag hade kul när jag spelade det men jag tyckte det var konstigt att det var så pass enkelt att få grepp om det. Hade helt enkelt en helt annan bild av spelet innan jag satte mig och spelade, vilket tror jag bidrog till stor del att jag blev så förvånad.

Det intressanta med LoL är strategin i spelet imo, något som dota spelare antagligen inte förstår vad som menas då det inte finns på samma sätt där. Och för att öht förstå strategi-delen av LoL måste du först kunna basics nästan helt perfekt, och det kräver många hundra games oavsett hur lätt du tycker att det känns.

Personligen förstår jag inte alls det här med att det skulle kännas lätt, när jag började för typ 1,5 år sedan minns jag att det kändes som att alla år av dota/hon inte gav något alls.
Senast redigerad av mazdaq 2014-03-10 kl. 23:13.
Citera
2014-03-10, 23:27
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Vet inte om någon av er har testat på wastedonlol.com än, verkar dock vara en korrekt mätning av ens playtime. Personligen ligger jag på 73 dagar.

Edit: Wings är för övrigt rank 28 vad det gäller playtime på NA..
Senast redigerad av Cpt.Obvious 2014-03-10 kl. 23:30.
Citera
2014-03-11, 01:15
Medlem
SuperGuidettis avatar
Vet någon vilken högsta divisionen man kan komma i efter placements på 3v3?
Citera
2014-03-11, 01:48
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperGuidetti
Vet någon vilken högsta divisionen man kan komma i efter placements på 3v3?
allt beror på er mmr, enemy mmr
Citera
2014-03-11, 07:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mazdaq
Det intressanta med LoL är strategin i spelet imo, något som dota spelare antagligen inte förstår vad som menas då det inte finns på samma sätt där. Och för att öht förstå strategi-delen av LoL måste du först kunna basics nästan helt perfekt, och det kräver många hundra games oavsett hur lätt du tycker att det känns.

Nu är ju inte jag en dota spelare, är inte en spelare alls för den delen. Det enda jag påpekade var att jag tyckte det var enkelt att komma in i spelet. Men jag borde ha varit mer försiktig i hur jag fick spelet att framstå. Vill åter igen påpeka att jag inte försöker trycka ner spelet.

Men alla tycker vi olika och jag tyckte det var enkelt att komma in i spelet, sen att bemästra det och bli bra är en helt annan sak.
Citera
2014-03-11, 10:15
Medlem
Twatssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fleskdoris
Är ganska säker på att det är en bugg med nya patchen. Har varit mycket snack om det på diverse forum. Vet tyvärr inte hur man fixar det dock

Installerade om spelet igår och spelade två game utan problem
Citera
2014-03-11, 10:47
Medlem
Caprice110s avatar
Har 2 frågor

Hur fungerar Katarina tank top? Med tanke på att hennes ulti i lvl 16 gör 750 + ad + ap så gör hon iaf ca 750 på all motståndare. Får hon ass eller kills så blir det lägre CD och hon kan göra den 2 gånger i en Teamfight.

Fokuserar motståndarna på henne kommer de få svårt att döda eftersom hon är tank. Fokuserar de inte på henne så kmr hon göra bra dmg.

Eller är detta bara något jag tror?

Den andra frågan är hur bra är talon? Sett honom 1-2 gånger och då har han carryat sitt lag. Fungerar han typ som enbart counter mot kassadin och därför han inte spelas så mycket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in