2014-03-09, 19:25
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3rd
@NirvanA Vill minnas att du skulle testa av Ambre Topkapi ordentligt. Har du gjort det och i så fall, vad tycker du?

Ja och det jag kan säga är att den inte är värd priset iaf, den är bäst första timmen sen blir den lite halvsur på mig iaf. Dessutom tycker jag att har man Michael for Men och/eller Tabarome, så räcker det, jag tycker dom drar lite åt samma håll även om dom är olika såklart.
Citera
2014-03-09, 19:31
Medlem
3rds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Ja och det jag kan säga är att den inte är värd priset iaf, den är bäst första timmen sen blir den lite halvsur på mig iaf. Dessutom tycker jag att har man Michael for Men och/eller Tabarome, så räcker det, jag tycker dom drar lite åt samma håll även om dom är olika såklart.
Ok. Den blir småsur på mig också men efter typ kanske 15 min. Sen tycker jag den kommer till sin rätt. Den är mycket bättre i varmare klimat imo. Men jag håller med om prisbilden. Har både MfM och Tabarome men tycker inte det skulle vara nåt substitut direkt... men visst, kanske något överflödig
Citera
2014-03-10, 16:38
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugosex
Någon som har ett bra förslag på en parfym för en herre på 26 år som främst rör sig på universitet/krog/café osv..

Jag söker liksom en fräsch "casual" doft som inte är alldeles för tung eller som mer passar en medelålders herre. Den ska mer bidra till att man ger ett subtilt fräscht och väldoftande uttryck när någon passerar en i korridoren eller om man står och pratar med någon face 2 face.

Kanske var en lite konstig förklaring?

Men jag vill liksom inte att den ska skrika ut att man bär parfym, utan mer ge en naturlig inbjudande doft

Tom Ford Grey Vetiver, mycket fin så här när vi närmar oss varmare klimat. Kostar inte skjortan heller (typ Creed)
Citera
2014-03-10, 21:54
Medlem
karlsoons avatar
Jag minns inte om man kan prova MFK i Stockholm.
Är det någon annan som vet mer konkret var isåfall?

Tack på förhand.
Citera
2014-03-10, 21:56
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon

Tack på förhand.
Det är jag skeptisk till. Tror inte det finns någon i Sthlm som har MFK.
Citera
2014-03-10, 23:15
Medlem
Jag vet inte heller, man borde ha hört om något ställe i sådana fall. Åhlens känns då inte heller som en aktuell butik. Sverige saknar så många fina parfymhus, det är så synd!
Citera
2014-03-11, 00:03
Medlem
Nic78s avatar
Citat:

Tack på förhand.

MFK har på sin hemsida ett väldigt prisvärt sampleset för 14€ vilket kan rekommenderas.
Citera
2014-03-11, 00:29
Medlem
Tydligen så har YSL nu lanserat en Sport-version av storsäljaren L'Homme.
Hittade denna på en blogg.
Inte för att jag är direkt intresserad, men vill söka runt på den för att se vad folk skriver, men hittade ingenting när jag söker.

http://metromode.se/wp-content/blogs.dir/1/files/resized/76/76a70d639061815fa07412b9724523e7_686x0_c_t3_55.jpg ?src=YTo3OntzOjE6InQiO3M6NjoicmVzaXplIjtzOjM6InNyY yI7czo1NzoiaHR0cDovL21hcnRpbi5tZXRyb21vZGUuc2UvZml sZXMvMjAxNC8wMy9IZWoxLTQ5MHg0OTAuanBnIjtzOjU6Im1he F93IjtpOjY4NjtzOjU6Im1heF9oIjtpOjA7czo0OiJjcm9wIjt iOjE7czo5OiJjcm9wX2FyZ3MiO2E6MDp7fXM6NzoicXVhbGl0e SI7aTo4NTt9&e=xt.jpg

Gör ni?

http://www.beautyscene.net/fragrances-for-men/viktor-rolf-spicebomb-eau-fraiche/
Viktor&Rolf släpper också en "Eau Fraiche" av sin Spicebomb. Tröttsamt...
Gör en ny doft istället. Önskar dock de behöll Anitdote. Den var faktiskt bra.
Senast redigerad av Ritinkin 2014-03-11 kl. 00:34.
Citera
2014-03-11, 02:18
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nic78
MFK har på sin hemsida ett väldigt prisvärt sampleset för 14€ vilket kan rekommenderas.

Tack allihopa

Ja det var fint.Jag kikade lite snabbt efter fraktpris osv men hittade inget.Lär nog vara överkomligt iaf
Citera
2014-03-11, 09:06
Medlem
3rds avatar
Citat:
Tack allihopa

Ja det var fint.Jag kikade lite snabbt efter fraktpris osv men hittade inget.Lär nog vara överkomligt iaf
Vill minnas att frakten ingår i samplesetet.
Citera
2014-03-11, 11:17
Medlem
Nic78s avatar
Citat:
Tack allihopa

Precis som 3rd redan nämnt ingår frakt i priset.
Citera
2014-03-13, 11:45
Medlem
Gubbar. Om ni hittar cK One Summer 2014 på en svensk återförsäljare, meddela mig då gärna. Har blivit lite av ett samlande på de årliga utgåvorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in