Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
"Planet vände."
Det ända som är känt är att planet avvek från den planerade rutten.
"Piloten sände inga larm."
Den/de som befann sig i cockpit kanske valde att inte sända larm etc.?
En annan teori som det kan spekuleras om är syre.
En grekisk flight blev utan syre och alla ombord svimmade. Hur ser trådens deltagare på detta?
Citat:
Ursprungligen postat av
VetMest
Vart är beviset att de har avvikit från färdplanen? Och även om de gjort det, vad säger att det inte är en ruttförändring som är gjord av flygledarna? Teorin i mina ögon avskriven.
Dum att spekulera i att piloterna gjort något fel, en kapten med flera års erfarenhet och en styrman som uppenbarligen är oerhört stolt över sitt yrke (info från Facebook)
Syre, då skulle planet ha fortsatt i förprogrammerad data från flygdatorn (FMS) fram tills det ramlade ner från en holding utanför Peking för att bränslet tagit slut.
Färdplanen, jag har utgått från att de flög norrut mot Peking. En sväng tillbaka är i min värld en avvikelse. Vad är det för bevis du behöver?
Piloterna Om du inte ens kan läsa vad jag skriver, bemöda dig inte heller att ge dig in på en kommentar. Teorin jag spekulerar i är att cockpit är under kontroll av andra än crew från flygbolaget.
Facebook? Hade du förväntat dig att om de planerat ett dåd mot planet att de då hade skyltat med det på deras egna Facebook? Hur tänkte du där?
Om man utgår från att de använde autopilot, så ja, då håller inte mitt resonemang. Men eftersom jag inte har tagit del av info där det bekräftas att de använde autopiloten, så var denna teori värd att lyfta.
Ordet
dum har nog aldrig varit högre i kurs än nu.