2014-03-10, 18:36
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summerbird
Jag erkänner att jag VILL tänka att planet blivit kapat, att man flugit under radarn (fiskare hade ju rapporterat om ett lågflygande plan, om det nu inte bara var falska rykten) och landat någonstans.

Suck, då tar vi det en gång till. DET_GÅR_INTE_!
Citera
2014-03-10, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Var inte Kina bara en mellanlandning för de personerna med falskt pass? Har för mig att jag läste att de skulle vidare till Europa men kan ha läst fel!

Eftersom de inte är kineser så är de tvungna att ha utresebiljetter från Kina, annars finns risken att de inte får borda planet i Kuala Lumpur.

Så ser jag på saken i alla fall.
Citera
2014-03-10, 19:03
Medlem
aliv33s avatar
Kan det vara så att planet flugit under radarn och helt enkelt landat någonstans?
Citera
2014-03-10, 19:03
Medlem
BleAivanos avatar
En bra artikel från BBC om sökningen, sökområdet och tillvägagångssätt:

http://www.bbc.com/news/world-asia-26514556
Citera
2014-03-10, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aliv33
Kan det vara så att planet flugit under radarn och helt enkelt landat någonstans?

Rätt riskabelt o flyga på så låg höjd när det är becksvart, många båtar måste ha sett det isåfall plus att bränslet lär inte räcka mer än nån halvtimma
Citera
2014-03-10, 19:08
Medlem
Sitkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano

Ja samma karta finns uppe här där dem även visar det ekvivalenta sökområdet när man letade efter AF447
Citera
2014-03-10, 19:09
Medlem
Dom flyger över havet, och försvinner från radar. Det är väl inte svårare än så, än att dom har kraschat i vattnet.

FDR/CVR skall ju klara 3400 g enligt wiki, kanske någon kan räkna på det där? Hur mycket skulle det bli, om dom gick rakt ner mot havet från den höjd dom var på?
Citera
2014-03-10, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lucasmoura
Eftersom de inte är kineser så är de tvungna att ha utresebiljetter från Kina, annars finns risken att de inte får borda planet i Kuala Lumpur.

Så ser jag på saken i alla fall.

Och på så sätt slipper man ansöka om visum också där de kollar upp en mer noggrant.
Citera
2014-03-10, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Suck, då tar vi det en gång till. DET_GÅR_INTE_!

Alltså, kom med en motivering varför det inte går i stället för att bara säga att det inte går!

Det måste ju finnas någon gräns för hur nära vattenytan ett objekt kan flyga och ändå synas på radarn? Annars borde ju även båtar synas på radarn? Dessutom verkar primärradarteckningen (enligt denna bild: https://imageshack.com/i/mao7vaj) lämna mycket övrigt att önska! (om den stämmer dvs) Platsen där planet enligt uppgift försvann verkar ju inte ens täckas in av primärradarn? Uppenbarligen är det ju fler som ifrågasätter primärradarns tillförlitlighet nu när man börjat söka på västkusten.
Citera
2014-03-10, 19:43
Medlem
SkogsEinars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano

Hur FAN kan dom inte ha hittat nått med en så här stor flotta?

Storleken på den här operationen är ju för fan löjlig, om dom inte har hittat nånting efter 3 dar på ytan med allt detta så får man väll anta att det inte finns någonting på ytan att hitta

Sonar är väll det enda alternativet som finns kvar och det kan väll ta ett tag med tanke på att det förmodligen är bara dom större krigsfartygen som har utrustning som är sofistikerad nog för detta (?)

Rätta mig gärna om jag har fel här men om inte annat så är det väll endå jävligt mysteriskt om dom inte hittat ett spår trots allt detta
Senast redigerad av SkogsEinar 2014-03-10 kl. 19:52.
Citera
2014-03-10, 19:46
Medlem
Nicke08s avatar
När de du identifierat en av de med falskt pass som gick ombord via Videoupptagning, då bör detta innebära att mannen är internationellt känd. Man kan förmoda efterlyst. Hur kan de annars ha identifierat honom?
Senast redigerad av Nicke08 2014-03-10 kl. 19:52.
Citera
2014-03-10, 19:51
Medlem
Minimois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
En är identifierad. Hur osv

Han är kanske identifierad genom de fingeravtryck de tog på de platser vid ombordstigningen som han befann sig enligt CCTV, dvs då förekom han i daktningsregister av något slag. Mannen är uttryckligen svart enligt Guardians/Mirrors mer noggranna återgivande från dagens presskonferens.

Det framkom uppgifter igår att kinesiska ambassaden hade stämplat båda stulna passen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in