2014-03-10, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaro Paro
Säg att det skulle vara ett terrorattentat varför har ingen tagit på sig ansvaret för dådet? För inte finns det någon anledning att spränga ett plan i luften om man inte samtidigt passar på att sprida sin propaganda, eller?

Jag är dock lite novis i det här med att spränga saker i luften med ett syfte men bör inte just det faktumet att ingen har tagit på sig attentatet ett bevis för att det kanske inte var ett attentat?

Det kanske var ett misslyckat attentat? Målet var kanske ett anslutande plan till Europa? Bomben kanske fanns bland bagage som skulle vidare med det planet men exploderade för tidig av misstag? Att man valde att göra så kan beror på att de inte kolla så noga på incheckat bagage på den flygplatsen?

Om det är så är det klart att ingen terrorist vill ta på sig det.
Citera
2014-03-10, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groen555
Vet inte om någon tagit upp det men finns inte möjligheten att någon kapat/piloterna har styrt planet upp istället för ner? Alltså att de försökt ta sig ut i rymden, då slits planet tillslut sönder och även så borde det försvinna från radarn när det tagit sig för högt upp, hur högt kan ett plan stiga utan att det havererar?

Då borde planet hinna skicka meddelanden om det i så fall.
Citera
2014-03-10, 18:13
Medlem
Zynas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LDRLDR
Här är en karta över täckning på primärradar över malaysia

https://imageshack.com/i/mao7vaj

Är det då möjligt att planet kan ha vänt och flugit över hela malaysia och sen störtat utan att de sett det på radarn?
Verkar som de arbetar efter den hypotesen eftersom de utvidgat sökområdet till Malackasundet De måste veta nånting som de inte gått ut med.

Ja det är helt obegripligt med infon som finns tillgängligt för allmänheten, det är ju lika långt till Andamansjön som det är till typ Phnom Pehn från senast kända position för oss.
Citera
2014-03-10, 18:14
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hide
Stor humor i tråden att vissa på fullaste allvar tror att ett vanligt passagerarflygplan är kapabelt att stiga så pass högt att den lämnar atmosfären och far vidare ut i rymden.

Haha det där är ingenting. I lumpen var det några som trodde på fullt allvar att det fanns antigravitationsrum eftersom dom sett hur astronauter tränat i såna rum på tv. Jag försökte förklara att något sådant inte fanns utan det var flygplan som man flög i en båge för att simulera tyngdlöshet. Jag var tydligen den som var dum i huvudet enligt dessa rikspuckon.

Planet har sprängts i två delar och dessa delar har nu sjunkit till haveta botten.
Citera
2014-03-10, 18:17
Medlem
hides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groen555
Vet inte om någon tagit upp det men finns inte möjligheten att någon kapat/piloterna har styrt planet upp istället för ner? Alltså att de försökt ta sig ut i rymden, då slits planet tillslut sönder och även så borde det försvinna från radarn när det tagit sig för högt upp, hur högt kan ett plan stiga utan att det havererar?

Ett vanligt passagerarflygplan kan inte flyga ens i närheten av rymden, men även om den hade raketmotorer och kunde det vad får dig att tro att den skulle slitas sönder av det?
Citera
2014-03-10, 18:17
Medlem
Det här kanske kan va intressant? blev så dålig översättning så jag hade svårt förstå http://megachannelz.blogspot.se/2014/03/pesawat-mh370-red-flag-atau-false-flag.html?m=1
Citera
2014-03-10, 18:19
Medlem
Summerbirds avatar
Kan planet ha landat någonstans i all hemlighet? Övergiven landningsbana inom bränsleradien? Borde ligga västerut från den tänkta flygrutten med tanke på vänstergiren i så fall. Finns det ställen där ett plan kan gå ner utan att det märks?

Jag erkänner att jag VILL tänka att planet blivit kapat, att man flugit under radarn (fiskare hade ju rapporterat om ett lågflygande plan, om det nu inte bara var falska rykten) och landat någonstans.
Citera
2014-03-10, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Summerbird
Kan planet ha landat någonstans i all hemlighet? Övergiven landningsbana inom bränsleradien? Borde ligga västerut från den tänkta flygrutten med tanke på vänstergiren i så fall. Finns det ställen där ett plan kan gå ner utan att det märks?

Jag erkänner att jag VILL tänka att planet blivit kapat, att man flugit under radarn (fiskare hade ju rapporterat om ett lågflygande plan, om det nu inte bara var falska rykten) och landat någonstans.

Jag hoppas också på att någonting liknande har inträffat och att alla passagerare och besättning är oskadd. Jag hoppas också att kaparna inom kort tar kontakt.

Jag vet att det inte är statistiskt sannolikt, men hoppet är det sista som överger en.

Alla mina tankar går till anhöriga som lever i ovisshet.
Citera
2014-03-10, 18:26
Medlem
SkogsEinars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smakarsprit
Frågan har ställts tidigare av mig men jag fick ingen klarhet/inget svar.
Sänder inte svarta lådan ut en signal som de borde kunna upptäcka? Vad är det för signal i så fall som den sänder ut?

Som jag har förstått det så ska ultrajudsenheterna som aktiveras vid kontakt med vatten sända ut signaler som kan detekteras på upp till 4200 m
Senast redigerad av SkogsEinar 2014-03-10 kl. 18:28.
Citera
2014-03-10, 18:27
Medlem
Vad misstänker man ha hänt, att planet har kraschat någonstans i havet?
Citera
2014-03-10, 18:29
Medlem
Det här tror jag inte har postats än , kan va intressant kanske ,vet inte om det säger så mycket men ,han såg något som kan ha varit MH370 samma dag som det försvann , eller något annat flygande föremål som flög en ovanlig rutt. http://www.nst.com.my/latest/font-color-red-missing-mh370-font-man-claims-possible-sighting-of-airliner-1.505683?cache=03%2F7.223 813%2F7.276921%3Fkey%3DMalaysia%2F7.293573%2F7.308 059%2F7.541994
Senast redigerad av pederN 2014-03-10 kl. 18:35.
Citera
2014-03-10, 18:35
Medlem
jag tror helt klart att planet försvunnit på något sätt från flygtornets radar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här