2014-03-10, 17:59
Medlem
Jyckees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baton69
hur svårt är det att komma in på typ INSEAD eller St. Gallen?

INSEAD är inte med i CEMS. Det är HEC Paris som representerar Frankrike. Tyvärr har jag inga svar på dina frågor.
Citera
2014-03-10, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jyckee
INSEAD är inte med i CEMS. Det är HEC Paris som representerar Frankrike. Tyvärr har jag inga svar på dina frågor.

Tack, jag som skrivit fel. Blandar alltid ihop INSEAD och ESADE...
Citera
2014-03-10, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maensklig
http://mitti.se/alexander-15-tar-studenten/
http://www.nvp.se/Arkiv/Artiklar/2013/05/Nu-soker-15-aringen-till-Handels/

Sen om han fortfarande är kvar kan nog säkert någon annan svara på.

Vilken KUNG! hahah, så sjukt alltså.
Citera
2014-03-11, 10:17
Medlem
Tja,

Börjar högst sannolikt HHS kommande höst och undrar hur ni som dubblar matematik i SU med HHS går tillväga. Läser ni enstaka matematik kurser som är relevanta för HHS eller läser ni hela kandidaten ?

Till er som läser hela kandidaten: Hur gör ni med det sista året ? Mig veterligen så kan man bara bli antagen till en utbildning per termin/år. Alltså måste man vänta ett år i det här fallet innan man blir antagen till SU eller vice versa, vilket resulterar i att man har 1 år kvar när man är klar med antingen HHS eller SU.

Till er som läser enstaka kurser: Vilka kurser är det ni läser och anser är relevant tillsammans med HHS ? Hur många högskolepoäng tycker ni det är relevant att läsa för att det ska vara ansenligt för arbetsgivaren ?

Tack på förhand!
Citera
2014-03-17, 00:10
Medlem
När kan man ansöka till HHS? På antagning.se står det "Inte öppen för anmälan", och inget mer. Gör jag fel eller har den inte öppnat? På HHS hemsida står det att man kan ansöka från och med den 15e mars.
Citera
2014-03-17, 09:35
Medlem
Rosikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kondomjocke
När kan man ansöka till HHS? På antagning.se står det "Inte öppen för anmälan", och inget mer. Gör jag fel eller har den inte öppnat? På HHS hemsida står det att man kan ansöka från och med den 15e mars.

Sitt lugnt i båten, anmälan öppnas inte tills kring eftermiddag idag.
Citera
2014-03-17, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NAHA-K
Tja,

Börjar högst sannolikt HHS kommande höst och undrar hur ni som dubblar matematik i SU med HHS går tillväga. Läser ni enstaka matematik kurser som är relevanta för HHS eller läser ni hela kandidaten ?

Till er som läser hela kandidaten: Hur gör ni med det sista året ? Mig veterligen så kan man bara bli antagen till en utbildning per termin/år. Alltså måste man vänta ett år i det här fallet innan man blir antagen till SU eller vice versa, vilket resulterar i att man har 1 år kvar när man är klar med antingen HHS eller SU.

Till er som läser enstaka kurser: Vilka kurser är det ni läser och anser är relevant tillsammans med HHS ? Hur många högskolepoäng tycker ni det är relevant att läsa för att det ska vara ansenligt för arbetsgivaren ?

Tack på förhand!

Matten på HHS är väldigt grundläggande och inga stringenta bevis presenteras, inledande analys samt statistik är således det enda relevanta innehållsmässigt. Rekommenderar dig inte att läsa matte utöver dina studier på HHS om du inte är genuint intresserad, meriter finner du bäst på annat håll.
Citera
2014-03-18, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ddfk
Matten på HHS är väldigt grundläggande och inga stringenta bevis presenteras, inledande analys samt statistik är således det enda relevanta innehållsmässigt. Rekommenderar dig inte att läsa matte utöver dina studier på HHS om du inte är genuint intresserad, meriter finner du bäst på annat håll.

Skulle uppskatta jätte mycket om du nämnde några andra meriter än att dubbla matte@su.
Citera
2014-03-18, 12:56
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Skulle uppskatta jätte mycket om du nämnde några andra meriter än att dubbla matte@su.

Läs matte om det intresserar dig. Rent meritmässigt är det såklart klokare att skaffa ett extrajobb.
Citera
2014-03-18, 13:39
Medlem
Citat:
Dubbla med någorlunda relevant utbildning:
  • Civilingenjör
  • Matematik
  • Fysik
  • Programmering
  • Statistik
  • Läkare
  • Juridik
  • Språk

Andra akademiska meriter:
  • Tolkskolan
  • Officer
  • Lärare/lärarassistent/handledare

Icke-akademiska meriter:
  • Elitnivå inom sport
  • Extremidrott, typ bergsklättring på Mt. Everest
  • Ledarskapspositioner
  • Driva egna projekt, eget företag
  • Relevant extrajobb

Vissa meriter är mer relevanta och/eller lättare att uppnå.
Citera
2014-03-18, 15:10
Medlem
Fascinationen för att dubbla här på Flashback är löjligt överdriven.
Citera
2014-03-18, 15:58
Medlem
Fader-Adelheims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oun
Fascinationen för att dubbla här på Flashback är löjligt överdriven.

https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t31.0-8/1292107_567706526597852_1910977220_o.png
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in