2014-03-10, 16:16
Medlem
x1ofdewms avatar
Har läste hela tråden nu, 130 sidor, utan att ha skrivit nåt. Folk kallar varandra för foliehattar hit och dit. Jag är också foliehatt i den meningen att jag inte litar på regeringar för fem öre, inte Sveriges, inte USA's, inte Kinas(bor i Kina), Malaysia är jag inte insatt i så kan inte yttra mig. Men litar inte på regeringar överlag som sagt.

Men.. Om det är så att Kina eller Malaysia, eller både och, vet vad som hänt men väljer att inte säga någonting, vad är de troligaste orsakerna till att de skulle agera så? Och är möjligheten stor att nån av de vet om vad som hänt? Speciellt Kinas regering försöker ju att tysta ner tamejfan allt.

Vettefan vad jag tror själv dock. Kommer hela tiden tillbaka till att det måste vara terrorister som haft hjälp av andrepiloten/flygvärdinna/security staff på flygplatsen(hjälp att smuggla in explosives, eller "nyckel" till cockpit)... Men som påpekats femtioelva gånger i tråden, varför har då inte någon organisation tagit på sig dådet? För att det var en misslyckad aktion och de skäms?
Citera
2014-03-10, 16:16
Medlem
Coss avatar
Är det någon här som kan bekräfta att Flight MH370 någonsin har funnits? Någon flashbackare som sett den här trippelsjuan i verkligheten alltså, med egna ögon? Jag har iallafall inte gjort det.
Citera
2014-03-10, 16:18
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleWest
Dom 2 olagliga ser med falska pass ser ej Asiatiska ut ,
utan mer som 'Balotelli' ( chef kommentatorn egna ord , på PC i KL -just nu)
alltså Afrikansk eller typ MENA utseende .

En del uigurer kan väl se ut som folk från Kaukasus? Dock är det fortfarande inte säkert att någon terroristattack ligger bakom.

Jag skrev tidigare att flygplan även har slitits sönder i luften av att en reparation runt 20 år tidigare (jag vågar inte svära på hur långt tillbaka det var) inte hade utförts enligt anvisningarna och materialet hade därför försvagats under årens lopp. En sådan orsak skulle kunna förklara att planet störtar plötsligt på samma sätt som vid en explosion, samtidigt som ingen explosion syns på satellitbilder. Likväl finns det ändå andra tänkbara alternativ till vad som har hänt.
Citera
2014-03-10, 16:19
Medlem
Schizofrenens avatar
Det måste varit en jävla explosion (om det nu var någon) om hela planet ska försvinna på radarn. Hur stora delar kan radarn spåra?
Citera
2014-03-10, 16:19
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreedyGoat
Först så har dom stängt av peilingsutrustning.
Sen har dom vattenlandat, precis som dom gjorde i London( Hmm tror det var London)

Sen har passagerarna + lasten tagits ombord på en stor båt.

Flygplanet fylls sen upp med vatten och sjunker till botten och alla bevis försvinner

Den vattenlandning du tänker på skedde i New York.
http://en.wikipedia.org/wiki/US_Airways_Flight_1549
http://www.youtube.com/watch?v=mLFZTzR5u84

Skulle man lyckas få ner planet utan att det bryts sönder så hinner man
nog få ut alla passagerare men lasten skulle vara omöjlig att komma åt.

Dessutom så hade man nog hittat planet vid det här laget om det hade varit intakt.
Senast redigerad av BleAivano 2014-03-10 kl. 16:22.
Citera
2014-03-10, 16:21
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag har två "frågor" ang fågelteorin som förts fram här.

A - Det finns väl inga fåglar som ens är i närheten av att flyga på 10 000 meters höjd?
B - Hur stor behöver en fågel vara för att en kollision skulle slita planet i småbitar? Jag är inte så haj på fysiken men jag får känslan av att det inte ens skulle räcka med en gravt överviktig albatross för att få ett plan att desintegreras i luften.

Inte omöjligt, en shaman ska hjälpa till hitta flygplanet enligt lokala medier och han har sett en örn flyga över flygplanet.

"According to my vision,a large black figure believed to be an eagle was seen flying over the plane after which the plane plunged.
I have been using my bubu (traditional fishing tool) and bamboo scopes to see the situation there, and I saw that the aircraft is currently suspended in mid air,"

http://goo.gl/o0AfdR

/Provokatör
Citera
2014-03-10, 16:24
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Inte omöjligt, en shaman ska hjälpa till hitta flygplanet enligt lokala medier och han har sett en örn flyga över flygplanet.

"According to my vision,a large black figure believed to be an eagle was seen flying over the plane after which the plane plunged.
I have been using my bubu (traditional fishing tool) and bamboo scopes to see the situation there, and I saw that the aircraft is currently suspended in mid air,"

http://goo.gl/o0AfdR

/Provokatör

Synnerligen hjälpsamt av Gurun, iaf om den svarta örnen var ett stridsflygplan
Citera
2014-03-10, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
En del uigurer kan väl se ut som folk från Kaukasus? Dock är det fortfarande inte säkert att någon terroristattack ligger bakom.

Jag skrev tidigare att flygplan även har slitits sönder i luften av att en reparation runt 20 år tidigare (jag vågar inte svära på hur långt tillbaka det var) inte hade utförts enligt anvisningarna och materialet hade därför försvagats under årens lopp. En sådan orsak skulle kunna förklara att planet störtar plötsligt på samma sätt som vid en explosion, samtidigt som ingen explosion syns på satellitbilder. Likväl finns det ändå andra tänkbara alternativ till vad som har hänt.

I Lockerbieattentatet kunde man se delar (debris) från det sprängda planet på radarn i timmar då de flög ner från skyn.

Det du snackar om kollade jag faktiskt upp iår, där var det en reparatino där man hade reparerat motorn med fel reservdelar och gjort lite mcgyver och nitat ihop fel, vilket gav mer belastning på en sida så att den gick sönder.
Citera
2014-03-10, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schizofrenen
Det måste varit en jävla explosion (om det nu var någon) om hela planet ska försvinna på radarn. Hur stora delar kan radarn spåra?

Civil radar är inte militär superradar. Det du ser på tex FlightRadar är sk sekundärradar (jättekorkat namn då folk förknippar radar med annat) dvs data från flygplanens egen transponder. Den information som piloterna har i cockpit ligger till grund för det som rapporteras och är i grunden tänkt att förhindra kollisioner i luften och underlätta för flygledare (som då inte behöver sitta böjda framför ett PPI och titta på rådata från en radar utan kan få flyghöjd, kurs och hastighet direkt). Över större avstånd är det i princip bara större eller mer avancerade militära anläggningar som kan spåra ett flygplan och även där kommer ett flygplan som sprängs att "försvinna" när parametrarna för skrotet som faller ner inte längre passerar de tröskelvärden i filtren som passar på ett flygplan (även om det kan gå att dra slutsatser om man har tillgång till rådata/klutter).
Citera
2014-03-10, 16:27
Medlem
valleros avatar
En mycket kraftig bomb på hög höjd över hav kan möjligtvis sprida pulveriserade vrakdelar över ett såpass brett område så att ett stort plan helt enkelt "försvinner". Men snudd på omöjligt. Vrakdelar hittas i princip alltid efter en explosion i luften.
Likaså om ett plan störtar rakt ned i vattnet. Planet bryts sönder och vrakdelar sprids.
Ett försök till vattenlandning efter någon incident som plötsligt slog ut "all" kommunikation samt andra funktioner är inte heller speciellt troligt men kan förklara bristen på lik/vrakdelar - misslyckad landning samt att planet sjunker så snabbt att ingen hinner fly ut. Men om piloterna hade tiden att ens försöka genomföra en vattenlandning så hade väl detta synts på olika plottar och dels gett tid att kommunicera via mobil.

Den som lever får se. Konstigt är det.
Citera
2014-03-10, 16:28
Medlem
Zynas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schizofrenen

Enkelt förklarat

"Radarn" i det här fallet som spårat planet är sekundär, det betyder att den är beroende av en transponder på planet som skickar info, går planet i bitar = ingen signal

En primär radar är en gammal klassisk som skickar iväg en signal som studsar på metallen och man tar emot en retursignal, lite beroende på typ så kan man spåra rätt små bitar, militären har säkert riktigt bra prylar tex

Verkar inte som att flygplanet spårats av en primär radar
Citera
2014-03-10, 16:34
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
FlightDKM David KaminskiMorrow 29m
#MH370 hunt in perspective. Red areas are search zones. Yellow circle is search
area for #AF447 on the same scale.

https://twitter.com/FlightDKM/status/443038630328549377/photo/1/large
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera