2014-03-10, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drizzel
Om den personen som sitter vid handbagagekontrollen är med i planeringen av en sprängning. Skulle han då kunna släppa igenom en väska med en bomb eller sätter systemet stopp per automatik. Jag menar att äger den personen ensamt rätten att släppa/inte släppa igenom en misstänkt leverans?
Jag tror inte på bombteorin.
Citera
2014-03-10, 15:26
Medlem
Gonos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Chansen för att det handlar om ett terrordåd ökade just till 99%.

Vad för ny infomration finn i den artikeln? Ser inget nytt där.
Citera
2014-03-10, 15:26
Medlem
Astro-Monsters avatar
Känns lite som Oceanic Fligt 815, planet som försvinner i serien Lost. Fruktansvärt intressant detta. Hoppas på det sjukaste.
Citera
2014-03-10, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gono
För mig var infon i inlägget som jag länkade till ny.
Citera
2014-03-10, 15:27
Medlem
Citat:

Att personer med falska pass försökt ta sig på plan med sprängmedel tidigare är väl det han syftar på.
Citera
2014-03-10, 15:28
Medlem
Citat:
Flightradar 24 tar emot GPS data från flyg 1 gång per minut.
Nej dom tar emot data i gång/sekund men sparar bara data 1 gång/minut
Citera
Medlem
Citat:

Mr Ali, en iranier som bokade biljetterna enligt tanten i Pattaya.

Jag har svårt att tro att iranier är intressrade utav att döda massa kineser som är deras kompisar och malayer som är muslimer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrialEnd
En grej jag dock tycker är ganska intressant, men kanske helt oviktig, är att planet befinner sig på 0 meters höjd några sekunder innan den försvinner på FR24. En bugg?

Transpondern återger ju bara information från flygplanen. Dvs om det är ett instrument eller givarfel så kommer piloterna sitta på samma info som det som anges på FR24 (oavsett vad flygplanets riktiga höjd är).
Citera
2014-03-10, 15:30
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ondtant
Jag tror också på en explosion. Kanske är det ett flertal personer med bomber som är strategiskt placerade för så stor påverkan som möjligt. Två personer vid varsin vinge, en person nära eller i cockpit och en person långt back i planet.

EDIT: Detta hade setts av satelliter.

http://www.youtube.com/watch?v=yS_4ZNa1ByI
Räcker med endast några dynamitgubbar in en väska och katastrofen är ett faktum inom några sekunder. I denna dokumentär om Air India crashen från 1985 ser man hur snabbt allt kan gå. Tragiskt om flygbolagen av ekonomiska skäl fortfarande har "vanliga" bagagecontainers ombord och inte den förstärkta varianten.
Citera
2014-03-10, 15:31
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Om den personen som sitter vid handbagagekontrollen är med i planeringen av en sprängning. Skulle han då kunna släppa igenom en väska med en bomb eller sätter systemet stopp per automatik. Jag menar att äger den personen ensamt rätten att släppa/inte släppa igenom en misstänkt leverans?

Om systemet skulle känna igen en bomb varför skulle de då behöva sitta en person som övervakar?
Citera
2014-03-10, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Om systemet skulle känna igen en bomb varför skulle de då behöva sitta en person som övervakar?
För att ett system alltid går efter max/min toleransvärden och behöver hjälp i bedömningar i vissa fall? I dunno
Citera
2014-03-10, 15:33
Medlem
morkfromorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chemulen
Jag har svårt att tro att iranier är intressrade utav att döda massa kineser som är deras kompisar och malayer som är muslimer.

Nu finns det ju också kineser som är muslimer, och som inte alls gillar de andra kineserna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in