2014-03-10, 12:28
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r0land
Står fortfarande Bas. Skickade in inatt så kanske är fixat tills imorgon?
Tusen tack, eran service är på topp som vanligt!

Ha de fint
Mvh

Eftersom jag med anledning av banksekretessen inte kan uttala mig kontospecifikt så får jag rekommendera dig att slå en signal in till oss så kan vi se till att garantera att kontot kommer att blir omlagt till Unga Aktiesparare tills imorgon!

/ Dan, Avanza Bank
Citera
2014-03-10, 13:10
Medlem
927s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AvanzaBank
Hej!

Jag noterar att raden med datumet för utdelningen finns på vår hemsida. Dock så saknas själva summan, dvs den föreslagna utdelningen på 0,20 öre. Jag ser också att Hifab skriver ut den förslagna utdelningen på sin hemsida, så det bör vara en tidsfråga innan vi kan uppdatera det hela. Jag ska försöka påskynda en uppdatering. Ledsen för dröjsmålet.

/ Dan, Avanza Bank

problemet är ju att man kan inte lita på den info som finns på er hemsida. nu finns det ju fel på ordinarie utd (fel summa eller står ej med) eller så saknas bonus utd.
Citera
2014-03-10, 13:35
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
problemet är ju att man kan inte lita på den info som finns på er hemsida. nu finns det ju fel på ordinarie utd (fel summa eller står ej med) eller så saknas bonus utd.

Hej,

Jag förstår din syn på saken, givetvis ska det inte vara fel på sidan. Dessvärre är det här något som läggs in manuellt av en underleverantör, och som med all manuell handpåläggning kan det ibland bli fel.

Jag kommer att ta det här vidare till vår utvecklingsansvarige här på kundservice så kan han driva frågan vidare för att det inte ska bli fel i framtiden. Även om det ytterst sällan är fel i informationen på vår hemsida är det vårt ansvar att se till att du som kund får rätt information. Förhoppningsvis kan vi få till en förbättring i rutinerna för att minimera risken för att något sådant här ska uppstå igen.

/Kristoffer, Avanza Bank
Citera
2014-03-11, 08:47
Medlem
927s avatar
Citat:
Hej,

Jag förstår din syn på saken, givetvis ska det inte vara fel på sidan. Dessvärre är det här något som läggs in manuellt av en underleverantör, och som med all manuell handpåläggning kan det ibland bli fel.

Jag kommer att ta det här vidare till vår utvecklingsansvarige här på kundservice så kan han driva frågan vidare för att det inte ska bli fel i framtiden. Även om det ytterst sällan är fel i informationen på vår hemsida är det vårt ansvar att se till att du som kund får rätt information. Förhoppningsvis kan vi få till en förbättring i rutinerna för att minimera risken för att något sådant här ska uppstå igen.

/Kristoffer, Avanza Bank

jag har bara kollat på några av de aktier jag äger men det verkar ju finnas fel i samtliga fall där det finns förslag för bonus och ordinarie utd. det kanske är så enkelt att det ej finns utrymme för att leverantören kan skriva både bonus och ord utd... men det lär ni ju märka när ni tittar på det närmare
Citera
2014-03-11, 15:51
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
jag har bara kollat på några av de aktier jag äger men det verkar ju finnas fel i samtliga fall där det finns förslag för bonus och ordinarie utd. det kanske är så enkelt att det ej finns utrymme för att leverantören kan skriva både bonus och ord utd... men det lär ni ju märka när ni tittar på det närmare

Jag har kontrollerat det hela med vår IT-avdelning och det är tyvärr så att vi inte har stöd för att visa flera utdelningar på vår hemsida. Vår underleverantör levererar alla utdelningar till oss men systemet har inte stöd för att lägga in både ordinarie + bonus på hemsidan.

Jag har kontaktat våra utvecklare för att undersöka möjligheten för oss att visa alla utdelningar. Det krävs sannolikt lite utvecklingsarbete för att få det på plats. Tack för att du uppmärksammar oss på en förbättringspotential!

/ Dan, Avanza Bank
Citera
2014-03-13, 15:58
Medlem
Hej Avanza!

Jag gillar skarpt börsskärmen som man kan ändra fritt, men jag saknar terminer inför börsöppning. Kan ni inte lägga in det som tillval där?

Vore toppen!
Citera
2014-03-14, 09:04
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarSail
Hej Avanza!

Jag gillar skarpt börsskärmen som man kan ändra fritt, men jag saknar terminer inför börsöppning. Kan ni inte lägga in det som tillval där?

Vore toppen!

Vad roligt att du gillar börsskärmen!

Om du menar t.ex. de ledande Europeiska terminerna går dessa tyvärr inte att lägga in på börsskärmen i nuläget. Dessa visas inte alls på vår sajt utan kan oftast köpas till som extratjänst i en tradingapplikation. Jag fick tipset av en av våra tradingansvariga att om du vill skapa dig en generell bild av hur exempelvis de amerikanska och asiatiska indexen har rört sig under natten för att få en indikation av hur Stockholmsbörsen öppnar kan du lägga till widgeten som heter "världsindex" i börsskärmen. Om din fråga inte syftade till att vilja få en indikation av öppningen kan du bortse från tipset.

Jag framför givetvis ditt förslag till vår utvecklingsansvarige.

/Hanna, Avanza Bank
Citera
2014-03-15, 16:28
Medlem
talgoxens avatar
Något Nordnet gör mycket bättre är att de redovisar 5-årig medelavkastning för fonder. De redovisar även hur mycket fonden har avkastat ett enskilt år.

De har även en del andra fondfakta ni inte har som tex. hur länge den nuvarande förvaltaren har förvaltat fonden.

https://www.nordnet.se/mux/web/fonder/fondfakta.html?classid=FOUSA07ZUN&nm=Atlant+Stabil ity
Citera
2014-03-16, 16:34
Medlem
Var hittar man sitt depånummer? Håller på skriva "medgivande om aktuellt medlemskap i unga aktiesparares riksförbund" och då ska man uppge sitt depånummer hos Avanza bank men vet inte var jag kan hitta det.

Mvh
Citera
2014-03-16, 22:00
Medlem
927s avatar
Citat:
Jag har kontrollerat det hela med vår IT-avdelning och det är tyvärr så att vi inte har stöd för att visa flera utdelningar på vår hemsida. Vår underleverantör levererar alla utdelningar till oss men systemet har inte stöd för att lägga in både ordinarie + bonus på hemsidan.

Jag har kontaktat våra utvecklare för att undersöka möjligheten för oss att visa alla utdelningar. Det krävs sannolikt lite utvecklingsarbete för att få det på plats. Tack för att du uppmärksammar oss på en förbättringspotential!

/ Dan, Avanza Bank

ok om det är så verkar det ju precis som jag skrivit tidigare verkar det som att de som utvecklat sidan inte kan nåt om börsen. hade man kunskap skulle man inte missat detta. gäller även den som godkänt.
men... nu skriver du inte har stöd för. hur då stöd för? det handlar väl bara bara om att skriva in text!?

varför kan det tex inte se ut så här?
Handelsbanken B ordinarie utdelning/aktie: 11,50 SEK Bonusutdelning: 5,00 SEK
Handlas utan utdelning: 2014-03-27 Utdelningsdag: 2014-04-03

eller så skippar man raden med datum (finns ju redan under fliken om aktien) och lägger in ordinarie resp bonus utd på varsin rad.

har börjat tröttna, använder nordnets sida istället
Citera
2014-03-17, 11:24
Medlem
AvanzaBanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talgoxen
Något Nordnet gör mycket bättre är att de redovisar 5-årig medelavkastning för fonder. De redovisar även hur mycket fonden har avkastat ett enskilt år.

De har även en del andra fondfakta ni inte har som tex. hur länge den nuvarande förvaltaren har förvaltat fonden.

https://www.nordnet.se/mux/web/fonder/fondfakta.html?classid=FOUSA07ZUN&nm=Atlant+Stabil ity

Tack för feedbacken! Jag framför detta till rätt person.

Citat:
Ursprungligen postat av ramlosa96
Var hittar man sitt depånummer? Håller på skriva "medgivande om aktuellt medlemskap i unga aktiesparares riksförbund" och då ska man uppge sitt depånummer hos Avanza bank men vet inte var jag kan hitta det.

Mvh

Du kan antingen hitta dina kontonummer under Mina sidor > Kontoöversikt > Konton eller under Mina sidor > Överföringar > Insättningar där du hittar både clearing- och kontonummer.

Citat:
ok om det är så verkar det ju precis som jag skrivit tidigare verkar det som att de som utvecklat sidan inte kan nåt om börsen. hade man kunskap skulle man inte missat detta. gäller även den som godkänt.
men... nu skriver du inte har stöd för. hur då stöd för? det handlar väl bara bara om att skriva in text!?

varför kan det tex inte se ut så här?
Handelsbanken B ordinarie utdelning/aktie: 11,50 SEK Bonusutdelning: 5,00 SEK
Handlas utan utdelning: 2014-03-27 Utdelningsdag: 2014-04-03

eller så skippar man raden med datum (finns ju redan under fliken om aktien) och lägger in ordinarie resp bonus utd på varsin rad.

har börjat tröttna, använder nordnets sida istället

Vi har utvärderat funktionen och lyssnat på den feedback vi har fått. Vi har därefter identifierat problematiken och börjat åtgärda detta. Det kommer att lanseras en lösning till detta inom ett par veckor.

/Hanna, Avanza Bank
Citera
2014-03-18, 09:46
Medlem
Börjar bli väldigt trött på era problem med åtkomst av sidan. Dags att byta nätmäklare snart om problemet inte försvinner för gott!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in