2014-03-10, 00:50
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Min tanke har alltid varit att det beror på hur viktig just denna sexuella aktivitet är.
Om vi tar mig till exempel.
Om jag är med en kille som inte vill ha analt med mig, då kommer inte vårt förhållande funka. Har lämnat en kille för det innan. Så om denna aktivitet är viktig för en person som analt är för mig då är det större risk för otrohet eller att man gör slut.
Om däremot killen inte vill binda mig, vilket är något jag kan tänka mig göra som variation men inget jag behöver, då skulle förhållandet fortsätta som vanligt.

Jag såg på det hela lite mer övergripande, tänkte inte på en enskild aktivitet som analsex. Tänkte snarare på hela idéen att inte ställa upp på någon av sin partners önskningar på det sexuella planet med motiveringen att man inte gillar det. Oftast så handlar det om betydligt enklare fantasier som rakning, trevliga underkläder. Oviljan till att ha analsex har jag lättare att förstå, eftersom det kan göra ont.
Citera
2014-03-10, 00:52
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja, men varför behöver han just det hålet, som han sagt till mig är viktigt men som du påstår att han ljuger om?
Fortfarande: Det handlar inte om att berätta om att den andra är bättre utan att den är bra/ok.
Intresse i 5 år, vi har inte varit monogama i ett halvår(iaf. inte jag) utan först senaste tiden vi blivit mer tighta.
Den mannen har försökt i över ett halvår utan resultat för jag inte vill ha honom. Han har hört av sig minst en gång i månaden och inte fått svar.
Vem säger att han behöver det hålet - det är tillgängligt, varför skulle han tacka nej om det är kul att köra där.
Att han kör där på dig är inte heller detsamma som att han bara kör dig där, precis som otrogna män som tar sig fitta på annat håll helt säkert kör fitta hemma också. Det handlar om tillgänglighet - inte nödvändighet.
Citera
2014-03-10, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FE-ANALYS
Jag såg på det hela lite mer övergripande, tänkte inte på en enskild aktivitet som analsex. Tänkte snarare på hela idéen att inte ställa upp på någon av sin partners önskningar på det sexuella planet med motiveringen att man inte gillar det. Oftast så handlar det om betydligt enklare fantasier som rakning, trevliga underkläder. Oviljan till att ha analsex har jag lättare att förstå, eftersom det kan göra ont.

Ja, trevliga underkläder är lite svårt att komma på en anledning att säga nej till faktiskt.
Klart det kan göra ont första gångerna, men gjorde det för ett antal tjejer första gången/gångerna de hade vaginalt med och det har inte stoppat dom från att fortsätta knulla vidare.
Citera
2014-03-10, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vem säger att han behöver det hålet - det är tillgängligt, varför skulle han tacka nej om det är kul att köra där.
Att han kör där på dig är inte heller detsamma som att han bara kör dig där, precis som otrogna män som tar sig fitta på annat håll helt säkert kör fitta hemma också. Det handlar om tillgänglighet - inte nödvändighet.

Precis, det är kul att köra där och det får han inte ha hemma.
Så denna kille ser ett behov av att ljuga om att han inte får analt hemma men sen berätta att han äntligen fått prova på det?
Citera
2014-03-10, 01:00
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Citat:
Måste jag ha missat, vem har pratat om det? Och vilka skäl har angetts? Varför skulle de inte vara godtagbara - tänker lite att vill den ena inte har sex så lär ju den andra inte kunna tjura eller hota sig ur det, då måste det finnas bättre vägar att gå.

Jag har inte sagt att man skall tjura eller hota sig ur någonting, man skall lämna skitförhållanden där man har en partner som inte ställer upp de enklaste saker. Vilket förstås ofta kan vara svårt av rena bekvämlighetsskäl. Faktum är att blir man nekad sex i ett förhållande har man redan förlorat och då är i stort sett förhållandet i alla fall irreparabelt, att tjura eller hota med att lämna, förvärrar bara det hela.
Citera
2014-03-10, 01:06
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FE-ANALYS
Jag har inte sagt att man skall tjura eller hota sig ur någonting, man skall lämna skitförhållanden där man har en partner som inte ställer upp de enklaste saker. Vilket förstås ofta kan vara svårt av rena bekvämlighetsskäl. Faktum är att blir man nekad sex i ett förhållande har man redan förlorat och då är i stort sett förhållandet i alla fall irreparabelt, att tjura eller hota med att lämna, förvärrar bara det hela.
Fast det gäller ju åt andra hållet också - hamnar man i "ställa upp" fällan så är har man ju tappat något, och sexlivet kan ju knappast vara särskilt givande för båda parter. Jag håller med - är sexlivet så uselt så är det bättre att leta sig vidare, varför slösa bort ett liv med att sega och kompromissa med något så viktigt.
Citera
2014-03-10, 01:22
Medlem
FE-ANALYSs avatar
Citat:
Fast det gäller ju åt andra hållet också - hamnar man i "ställa upp" fällan så är har man ju tappat något, och sexlivet kan ju knappast vara särskilt givande för båda parter. Jag håller med - är sexlivet så uselt så är det bättre att leta sig vidare, varför slösa bort ett liv med att sega och kompromissa med något så viktigt.

Visst om man är extremt olika när det gäller hur ofta och vilken sex man vill idka så bör man, lämna och leta efter någon annan. Problemet är ju att det inte finns några kompromisslösa förhållanden och "ställa upp"-fällan finns ju inom andra områden än just de som handlar om sex. Tycker man om någon så gör man oftast saker som man inte tycker är särskilt givande, för att glädja sin partner.
Citera
2014-03-10, 03:52
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Jag tror att porr kan bidra till sämre empati och en skev bild av sex m.m. med tanke på hur sex porträtteras av porr, d v s att kvinnor är vandrande njutningshål som män belönas med. Det har ju förekommit att våldtäktsmän kopierat saker de sett i porrfilmer. Inte minst när det gäller grova övergrepp så låter det inte omöjligt.

Men jag tror inte att det är huvudförklaringen till sexuella övergrepp, även om det kanske kan ha spelat en stor roll i individuella fall.

Porr borde det vara hårda restriktioner på i a f, då det är skadligt av flera skäl. I dagsläget kan 12-13 åringar (eller ännu yngre) få tag på obegränsat med 18+ åldersgräns porr via några musklick.
Citera
2014-03-10, 06:25
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Inse fakta: Du vet inget om honom.
Om jag lade ut sådana bilder som du gjort på nätet skulle han nog aldrig mer snacka med mig.
Låt mig gissa, hon är en sådan som blir slickad och sådana är han inte med.
För att jag inte är lebb och har ingen behov av att med flit göra mig avtänd/ illamående.

Du har berättat 2 saker 1) han har sex med dig 2) han vill inte ha ett seriöst förhållande med dig. Det betyder att du inte är tillräckligt snygg/sexuell/speciell för att han ska vilja ha dig som partner.

Lägger tjejerna i porr upp bilder/filmer på Internet? Ja. Har tjejerna i porr tjej-sex? Ja. Borde du då, a) inte lägga upp bilder och ha tjej-sex? b) lägga upp bilder och ha tjej-sex? Om det finns snygga/sexuella/speciella kvinnor som lägger upp bilder och har tjej-sex och du inte gör det är du en sämre deal. Titta på Aletta, http://img280.imagevenue.com/img.php?image=667933936_a10_123_560lo.jpg hon har inga problem med bilder/filmer/tjej-sex så varför skulle du ha det?
Citera
2014-03-10, 06:33
Medlem
Babianens avatar
Citat:

Varför skulle det inte vara givande att ställa upp? Om man tycker om en slags sex så tycker man om alla slags sex. Här är belägg för det,

Citat:
All was different with the women. No matter what their self-proclaimed sexual orientation, they showed, on the whole, strong and swift genital arousal when the screen offered men with men, women with women and women with men. They responded objectively much more to the exercising woman than to the strolling man, and their blood flow rose quickly — and markedly, though to a lesser degree than during all the human scenes except the footage of the ambling, strapping man — as they watched the apes. And with the women, especially the straight women, mind and genitals seemed scarcely to belong to the same person.

http://www.nytimes.com/2009/01/25/magazine/25desire-t.html?pagewanted=all

Som kvinna kan man inte komma undan med "jag tycker inte om analt/tjej-sex/med mera". Kvinnor tycker om allt de tycker bara om vissa saker mer och vissa saker mindre. Därför är det normalt att göra allt det kvinnorna i porr gör för man kommer att tycka om det. Man kanske inte vet det innan men när man väl är där kommer man att inse.
Citera
2014-03-10, 08:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Varför skulle det inte vara givande att ställa upp? Om man tycker om en slags sex så tycker man om alla slags sex. Här är belägg för det,

http://www.nytimes.com/2009/01/25/magazine/25desire-t.html?pagewanted=all

Som kvinna kan man inte komma undan med "jag tycker inte om analt/tjej-sex/med mera". Kvinnor tycker om allt de tycker bara om vissa saker mer och vissa saker mindre. Därför är det normalt att göra allt det kvinnorna i porr gör för man kommer att tycka om det. Man kanske inte vet det innan men när man väl är där kommer man att inse.
Och gillar man inte all slags sex så gillar man inte all slags sex.

Jag vet inte riktigt vad det är du tror att texten är ett belägg för, det är i alla fall inget kopplat till det du försöker säger. Kanske skall du be någon försöka hjälpa med dig med översättningen och att förstå vad det är som sägs i det du citerar.
Citera
2014-03-10, 09:16
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Och gillar man inte all slags sex så gillar man inte all slags sex.

Jag vet inte riktigt vad det är du tror att texten är ett belägg för, det är i alla fall inget kopplat till det du försöker säger. Kanske skall du be någon försöka hjälpa med dig med översättningen och att förstå vad det är som sägs i det du citerar.

Jag tror att det är du som inte förstår vad som sägs. Poängen är att kvinnor blir upphetsade av all sorts sex, även om de säger att de inte blir det. De blir mer upphetsade av ett sorts sex än ett annat, men all sorts sex gör de upphetsade i alla fall till en viss grad. Till exempel om en kvinna ser en scen med lesbiskt sex så kommer hon att bli sexuellt upphetsad av det. Om hon sen har lesbiskt sex så kommer hon att tycka om det. Om en tjej ser en scen med analsex så kommer hon att bli upphetsad av att se den scenen. Om hon sen skulle se/ha analsex så kommer hon att tycka om det. Det kan vara så att hon tycker om anal mer än lesbiskt men hon tycker fortfarande om båda. Så om en kvinna säger "jag tycker inte om analt" så är det inte sant. För om hon skulle ha analsex skulle hon tycka om det. Det gäller för all sorts sex.

Samma sak gäller för lesbiska kvinnor som säger att de inte tycker om män. När de såg porr med män i så blev de sexuellt upphetsade. Om de skulle ha sex med män så skulle de tycka om det.
Senast redigerad av Babianen 2014-03-10 kl. 09:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in