Citat:
En våldtäktsman behöver inte våldta offret bara vid ett tillfälle eller lyckas med att göra kvinnan gravid varje gång för att strategin skall fungera men jag antar att matematik och sannolikhetslära inte direkt är din starka sida. Jag skrev även i mitt inlägg att det finns trade-offs med att våldta, t.ex vedergällning. Det finns även andra mer subtila nackdelar så som att benägheten att våldta är korrelerat med anti-sociala beteenden och i vissa miljöer krävs gott samarbete och empati för att överleva.Men för fan, det skulle kunna vara sant om våldtäktsmän gjorde ordentlig research på sina offer innan de våldtar dem. Det är ju rätt bortkastat som barnalstringsmetod betraktat, om kvinnan är mitt inne i en säker period t.ex. Eller om hon redan är gravid, inte kan bli gravid eller bär på en könssjukdom som gör våldtäktsmannen steril så att han aldrig kommer att få någon avkomma alls. Förutom att hon faktiskt kan skada honom också, eller att någon annan gör det, och sen sitter han inlåst med ett gäng grabbar i X antal år och där blir det inga barn gjorda minsann. Risky business, det där.
Citat:
En man kan teoretiskt göra båda delarna. Du misstolkar FFS helt orsaken till varför Babianen tog upp exemplet med Djinghis Khan från första början.
Nej, det säkraste sättet att få avkomma för en man är att ha sex flera gånger under en längre period med en och samma kvinna, inte att hipp som happ hoppa på okända på stan och hoppas på att det kanske tar den här gången för fler chanser lär man ju inte få med den kvinnan. Djinghis t.ex, hade med all sannolikhet sex inte bara en, enda våldtäktsgång med samtliga kvinnor utan han hade råd att ha ett eget, och stort, harem just för att garantera honom många ättlingar med lämpliga kvinnor.
Citat:
Det är få män idag som har råd med ett eget harem, och dagens våldtäktsmän har inte fler avkommor än andra. Det är nog snudd på oändligt mycket större chans att få många avkommor om man är en bra förförare och hygglig människa, för blir en kvinna gravid vid en våldtäkt så är risken stor att hon gör allt för att abortera fostret så fort som möjligt.
Människan sexualitet är ärftlig och ändrar sig inte så lätt efter sociala omständigheter. Om kvinnor som väljer "snälla" män skaffar fler barn än de kvinnor som väljer "elaka" män så kommer kvinnors sexualitet på sikt ändras till att föredra mer snälla män. Men det händer inte över en generation, utan det tar lång tid. Du verkar tro att mäns och kvinnors sexualitet ändras pga man kan utföra abort eller tagit fram p-piller.
Gynnar även kvinnan då hennes barn har större sannolikhet att själva bli våldtäktsmän och sprida hennes gener vidare genom tvång.