2014-03-17, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Men för fan, det skulle kunna vara sant om våldtäktsmän gjorde ordentlig research på sina offer innan de våldtar dem. Det är ju rätt bortkastat som barnalstringsmetod betraktat, om kvinnan är mitt inne i en säker period t.ex. Eller om hon redan är gravid, inte kan bli gravid eller bär på en könssjukdom som gör våldtäktsmannen steril så att han aldrig kommer att få någon avkomma alls. Förutom att hon faktiskt kan skada honom också, eller att någon annan gör det, och sen sitter han inlåst med ett gäng grabbar i X antal år och där blir det inga barn gjorda minsann. Risky business, det där.
En våldtäktsman behöver inte våldta offret bara vid ett tillfälle eller lyckas med att göra kvinnan gravid varje gång för att strategin skall fungera men jag antar att matematik och sannolikhetslära inte direkt är din starka sida. Jag skrev även i mitt inlägg att det finns trade-offs med att våldta, t.ex vedergällning. Det finns även andra mer subtila nackdelar så som att benägheten att våldta är korrelerat med anti-sociala beteenden och i vissa miljöer krävs gott samarbete och empati för att överleva.

Citat:
Nej, det säkraste sättet att få avkomma för en man är att ha sex flera gånger under en längre period med en och samma kvinna, inte att hipp som happ hoppa på okända på stan och hoppas på att det kanske tar den här gången för fler chanser lär man ju inte få med den kvinnan. Djinghis t.ex, hade med all sannolikhet sex inte bara en, enda våldtäktsgång med samtliga kvinnor utan han hade råd att ha ett eget, och stort, harem just för att garantera honom många ättlingar med lämpliga kvinnor.
En man kan teoretiskt göra båda delarna. Du misstolkar FFS helt orsaken till varför Babianen tog upp exemplet med Djinghis Khan från första början.

Citat:
Det är få män idag som har råd med ett eget harem, och dagens våldtäktsmän har inte fler avkommor än andra. Det är nog snudd på oändligt mycket större chans att få många avkommor om man är en bra förförare och hygglig människa, för blir en kvinna gravid vid en våldtäkt så är risken stor att hon gör allt för att abortera fostret så fort som möjligt.

Människan sexualitet är ärftlig och ändrar sig inte så lätt efter sociala omständigheter. Om kvinnor som väljer "snälla" män skaffar fler barn än de kvinnor som väljer "elaka" män så kommer kvinnors sexualitet på sikt ändras till att föredra mer snälla män. Men det händer inte över en generation, utan det tar lång tid. Du verkar tro att mäns och kvinnors sexualitet ändras pga man kan utföra abort eller tagit fram p-piller.
Citera
2014-03-17, 13:27
Medlem
Citat:
Jag svarar för mig och inte för feminister.

Utgå ifrån att ett nej betyder nej. Kvinnor som ev blir besvikna av detta får fan lära sig att prata ur det skägg de förhoppningsvis inte har.

Jag tror det fungerar bättre ifall man utgår ifrån att ja betyder nej och tvärt om, men det måste ju varje man lära sig själv genom att testa lite...
"NEJ! ...slap!" betyder i alla fall minst nej, så där borde det inte behöva gå fel.

Klart att man kan läsa signaler. Problemet i samhället är enligt mig att feminister kallar allt för våldtäkt.
Senast redigerad av ManManne 2014-03-17 kl. 13:37.
Citera
2014-03-17, 13:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Man har frågat 610 unga kvinnor och kommit fram till att 39,9% har sagt nej en gång eller fler, fast de menat ja. Djinghis Khan skulle i alla fall ha vågat sig på att fråga en gång till, eller t.o.m. två, innan han gick därifrån. Det är väl ett hyfsat tips, kanske?

Observera alltså att det inte är som du tolkar statistiken, nämligen att 40% av kvinnorna alltid säger nej men menar ja.

Nej det betyder inte att om mannen hade frågat 2 gånger hade kvinna sagt ja. Det handlar om "token resistance" alltså att kvinnan gör motstånd mot sex fast hon egentligen vill ha sex. Poängen med det är att hon vill att mannen ska ta henne ändå.
Citera
2014-03-17, 13:33
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skofnung
En man kan teoretiskt göra båda delarna. Du misstolkar FFS helt orsaken till varför Babianen tog upp exemplet med Djinghis Khan från första början.

Säg att det finns 2 män Djinghis och Pelle, Djinghis våldtar sin fru regelbundet Pelle respekterar att kvinnan säger nej till sex ibland. Över 2000 år kommer Djinghis att ha fler avkomma än Pelle.
Citera
2014-03-17, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skofnung
Du verkar tro att mäns och kvinnors sexualitet ändras pga man kan utföra abort eller tagit fram p-piller.

Det torde kunna ränsa bort rätt mycket med tiden.
Citera
2014-03-17, 13:34
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Jag tror det fungerar bättre ifall man utgår ifrån att ja betyder nej och tvärt om, men det måste ju varje man lära sig själv genom att testa lite...
"NEJ! ...slap!" betyder i alla fall minst "nej", så där borde det inte behöva gå fel.

Klart att man kan läsa signaler. Problemet i samhället är enligt mig att feminister kallar allt för våldtäkt.

Kan du läsa de här signalerna, http://thesocietypages.org/socimages/2013/09/17/from-the-mouths-of-rapists-the-lyrics-of-robin-thickes-blurred-lines-and-real-life-rape/
Citera
2014-03-17, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Kan du läsa de här signalerna, http://thesocietypages.org/socimages/2013/09/17/from-the-mouths-of-rapists-the-lyrics-of-robin-thickes-blurred-lines-and-real-life-rape/

Analysera sångtexten menar du?
Citera
2014-03-17, 13:43
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Analysera sångtexten menar du?

Nej kvinnorna varför håller de upp skyltar som har med våldtäkt att göra?

Till exempel, http://thesocietypages.org/socimages/files/2013/09/121-500x375.jpg
Citera
2014-03-17, 13:44
Medlem
Citat:
Nej kvinnorna varför håller de upp skyltar som har med våldtäkt att göra?

Nej det kan jag inte.
Citera
2014-03-17, 13:44
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Nej det kan jag inte.

För att de vill bli våldtagna skyltarna betyder "våldta mig".
Citera
2014-03-17, 13:46
Medlem
Citat:
Säg att det finns 2 män Djinghis och Pelle, Djinghis våldtar sin fru regelbundet Pelle respekterar att kvinnan säger nej till sex ibland. Över 2000 år kommer Djinghis att ha fler avkomma än Pelle.

Jupp. Gynnar även kvinnan då hennes barn har större sannolikhet att själva bli våldtäktsmän och sprida hennes gener vidare genom tvång.
Citera
2014-03-17, 13:49
Medlem
Citat:
För att de vill bli våldtagna skyltarna betyder "våldta mig".

I fall tjejerna kan välja mellan två eller fler män, hur beter de sig enligt dig när fel man försöker?
När rätt man försöker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in