2014-03-09, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT
Tycker dock att potm är lite tråkigare i dota2 än hon var i dota.

Av vilken anledning?
Citera
2014-03-09, 13:50
Medlem
Kamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackielackiesaki
Av vilken anledning?

Nu frågade du visserligen inte mig, men jag tycker att det känns som att animationen för arrow är längre och mer tydlig i dota 2 jämfört med i wc3.

Är det inte dags att uppdatera moderatormeddelandet för övrigt? Känns lite inaktuellt med ett förbud av tiggeri av betakeys.
Citera
2014-03-09, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kamne
Nu frågade du visserligen inte mig, men jag tycker att det känns som att animationen för arrow är längre och mer tydlig i dota 2 jämfört med i wc3.

Är det inte dags att uppdatera moderatormeddelandet för övrigt? Känns lite inaktuellt med ett förbud av tiggeri av betakeys.

Och turnraten känns helt åt helvete, men det gör den på de flesta heroes i DotA 2 jämfört med DotA. Några av dom värsta måste ju vara Spectre och Invoker, helt horribla.
Citera
2014-03-09, 18:37
Medlem
Glennhenrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Och turnraten känns helt åt helvete, men det gör den på de flesta heroes i DotA 2 jämfört med DotA. Några av dom värsta måste ju vara Spectre och Invoker, helt horribla.

Jakiro, där har du en gubbe med turnrate, hinner ju springa och hämta kaffe innan han vänt sig om. Satan!

Potm är nog den hjälten som scalar bäst i de flesta situationer, håller genom hela matcherna.(om det inte blir extremt långt game)
Citera
2014-03-09, 19:06
Medlem
Bulkmodes avatar
Tips!

Alliance vs Na'Vi i Captains Draft börjar nu! Blir spännande att se picksen! Plocka fram popcorn och hoppa in!

http://sv.twitch.tv/gsstudio_dota

EDIT: http://www.dotacinema.com/live/dotacinema Bättre stream, engelsk istället för rysk.
Senast redigerad av Bulkmode 2014-03-09 kl. 19:11.
Citera
2014-03-09, 19:17
Medlem
Glazehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkmode
Tips!

Alliance vs Na'Vi i Captains Draft börjar nu! Blir spännande att se picksen! Plocka fram popcorn och hoppa in!

http://sv.twitch.tv/gsstudio_dota

EDIT: http://www.dotacinema.com/live/dotacinema Bättre stream, engelsk istället för rysk.

diggar hur du länkar till den Ryska streamen :d Learn ruski trough doto
Citera
2014-03-09, 19:48
Medlem
TheBITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackielackiesaki
Av vilken anledning?

Turnrate, leap är lite annorlunda (att inte kunna dodgea med leap är förjävligt), pil-animationen, träffytan. Men även det faktum att vision blivit en större grej nuförtiden än vad det brukade vara förr i tiden, även på lägre nivåer.

Pilen har gått från att vara en ultimat gank/kill-tool till saker som att sätta en 2cm pil bara för att få dmg. Har aldrig gillat starfall-spelare. När jag lirade potm som mest var det bara för att sätta så många och så komplicerade pilar som möjligt, det går inte på samma vis nu.
Citera
2014-03-09, 23:50
Medlem
Treants avatar
Var bara tvungen att skriva här.. fy fan vad bra C9 spelar. Helt jävla galet. Och Pie med sina räddningar alltså!
Citera
2014-03-10, 10:10
Medlem
Hodurs avatar
Det är riktigt svårt att hålla tempramentet i detta lir. Speciellt när man supportar personer som inte vet när dom ska gå in och slåss eller inte, eller köpa boots från shoppen.

Mötte en solo som retades med lågt hp i våran lane och han jag lane:ade med ville bara farma, istället för de 100 tillfällen det gick att döda fienden. (Ember på min sida)

Jag blev så förbannad på Ember då han totalförstörde mitt game, därav drog han och vi fick slåss 4v5 tills dom dödade våran throne efter 50 minuter, det var ett riktigt nära game.

Vad gör ni för att hålla tempramentet i solo-q? Har tänkt slänga bort min mikrofon.. dom lyssnar ändå inte.
Citera
2014-03-10, 10:38
Medlem
Righteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hodur
Det är riktigt svårt att hålla tempramentet i detta lir. Speciellt när man supportar personer som inte vet när dom ska gå in och slåss eller inte, eller köpa boots från shoppen.

Mötte en solo som retades med lågt hp i våran lane och han jag lane:ade med ville bara farma, istället för de 100 tillfällen det gick att döda fienden. (Ember på min sida)

Jag blev så förbannad på Ember då han totalförstörde mitt game, därav drog han och vi fick slåss 4v5 tills dom dödade våran throne efter 50 minuter, det var ett riktigt nära game.

Vad gör ni för att hålla tempramentet i solo-q? Har tänkt slänga bort min mikrofon.. dom lyssnar ändå inte.

Tycker först och främst att du ska ransaka dig själv. Blir du så förbannad av ett spel så kanske du inte ska spela det? Jag antar att när du blir förbannad förpestar du chatten med svordomar och kränkande ord. Du borde inse att vad du än skriver kommer dina team mates inte bli bättre.
Citera
2014-03-10, 17:08
Medlem
TheBITs avatar
Citat:

Grejen är att bara för att du ibland tycker att det är dags att gå in och slåss behöver det inte betyda att andra tycker det.

Den gruppen jag hatar allra mest i dota är pingarna. Dom som går in i dumma fighter, dör, och sen pingar på en som en idiot. Det är nåt som får mig att vilja slänga min dator i botten av marianergraven.
Citera
2014-03-10, 18:15
Medlem
FatherFrosts avatar
Citat:

Som Righted skrev, ransaka dig själv. Dina subjektiva åsikter är inte objektiva. För varje handling som görs finns också en tanke bakom detta. Att bli förbannad hjälper inte ett smack. Känn lugnet, känn ditt inre zen. Tagga ner och fokusera på att spela.

Om jag nu ska prompt spela solo kör jag inte support/carry. Även om support är min main. Personligen anser jag att det krävs för mycket tillit till någon som jag aldrig spelat med tidigare då man är så pass beroende av varandra. Spelar alltid med min main man som går carry, då man vet hur jag spelar och tvärt om. Så mitt tips är att du får skaffa dig någon som kan spela carry.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in