2014-03-06, 17:53
Medlem
PsycholicRaves avatar
Håller Tusk som en av mina absoluta favoriter, en fruktansvärt aggressiv hero. Gillar att kunna bolla in och bossa med honom, och vinner oftast min lane då han har ganska bra kill potential early. Andra heroes jag tycker mycket om är Tidehunter (som är en så fantastiskt tankig kille på lanen, spelar honom oftast offlane) och Nyx då jag älskar att springa runt och ganka och vara allmänt irriterande för motståndarna så de inte känner sig säkra med att stå och farma.
Citera
2014-03-06, 18:00
Medlem
Jontalinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RikuvonDrake
Pickas inte så ofta i pro games längre och det brukar kunna styra lite, ser fler Disruptor nu t.ex. jämför med för en månad sedan samt ja det var en cope right grej med "Sylvanas the Windrunner", tråkigt nog.

Nerfade inte grodan henne nyss? Tyckte hon var extremt spelad på pro-nivå i höstas.
Citera
2014-03-06, 18:24
Medlem
Citat:
Pickas inte så ofta i pro games längre och det brukar kunna styra lite, ser fler Disruptor nu t.ex. jämför med för en månad sedan samt ja det var en cope right grej med "Sylvanas the Windrunner", tråkigt nog.
Inte Alleria Windrunner då?
Citera
2014-03-07, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontalinen
Nerfade inte grodan henne nyss? Tyckte hon var extremt spelad på pro-nivå i höstas.
Tror icke detta, nedan är changelog för senaste updates, finns endast en update som är lite nerf "liknande":
Citat:
6.80
Focus Fire icon.png Focus Fire
Manacost reduced from 200/300/400 to 150
No longer has a cast animation

6.79
Focus Fire icon.png Focus Fire remains sticky on the target you cast it on.
This means that you can change targets and when you return to the original target, your attack speed bonus will resume

6.72
Shackleshot icon.png Shackleshot cooldown increased from 10 to 12 seconds.

6.69
Night vision reduced to that of normal heroes (1200->800).
Shackleshot icon.png Shackleshot's search angle reduced from 30 to 26 degrees.

6.65
Windrun icon.png Windrun cooldown improved from 30/25/20/15 to 15.

6.60
Lowered Base Attack Time (1.6->1.5).
Added Windranger to Aghanim's Scepter icon.png Aghanim's Scepter. Does not reduce damage from secondary item effects. Cooldown from 60 to 15.

Citat:
Ursprungligen postat av pukknub
Inte Alleria Windrunner då?
Både ock, Sylvanas och Alleria är systrar tillhörande Windrunner familjen, Alleria är wc1 och wc2 va?
Citera
2014-03-07, 19:32
Medlem
Underbart att förlora 39 mmr i ett onesidat game, grymt system.
Citera
2014-03-08, 01:29
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Underbart att förlora 39 mmr i ett onesidat game, grymt system.

När blev Dota känt för sin finkänslighet eller balans?
MMR-systemet är genomruttet, fick igår en NW på laget som blir firstbloodad och droppar gamet, rating rakt ner i toaletten.
Citera
2014-03-08, 14:34
Medlem
Har lycan och shadow shaman blivit first pick nu och centaur i metat??
Citera
2014-03-08, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verticaloo
Har lycan och shadow shaman blivit first pick nu och centaur i metat??
DotA2 Meta styrs ju helt utav trender, ett långskott skulle kunna vara att Captains Draft Invitational turneringen som pågår har inspirerat en hel del lag att testa nya heroes såsom Centaur i en "riktigt" tävlingsmatch. Om det sedan gått bra eller iallafall om hjälten ifråga presterat sin roll bra i CD kan det ju spilla över på meta för Captains Mode. Lycan och Shadow Shaman har å andra sidan alltid varit starka picks som passar bra med specifika strategier. Allt detta är naturligtvis bara mina egna teorier :P
Citera
2014-03-08, 20:22
Medlem
Bulkmodes avatar
Citat:
DotA2 Meta styrs ju helt utav trender, ett långskott skulle kunna vara att Captains Draft Invitational turneringen som pågår har inspirerat en hel del lag att testa nya heroes såsom Centaur i en "riktigt" tävlingsmatch. Om det sedan gått bra eller iallafall om hjälten ifråga presterat sin roll bra i CD kan det ju spilla över på meta för Captains Mode. Lycan och Shadow Shaman har å andra sidan alltid varit starka picks som passar bra med specifika strategier. Allt detta är naturligtvis bara mina egna teorier :P

Jo, håller med. Känns som att typ alla teams, iaf alla stora kända teams, är väldigt rädda för att prova något nytt, alltid kör på "säkra picks", följer det som är trend. Sedan om något kan ha bevisats fungera i captains draft, där det blivit ett påtvingat pick (pga limited hero pool) som visats vara gamebreaking -- då kan det bli ett nytt standardpick i vanliga stora matcher.

Satt just och kollade stream "The Monster energy invitational" en turnering som är igång nu, ett ganska okänt (tror jag?) lag, "EHUG", körde Wraith King som byggde refresher orb, kändes som något nytt och kul. Matchen blev dock nerstängd pga att någon spelare hade stora fps-problem typ. hade gärna velat se hur det hade slutat!

Edit: matchen är igång igen! fortsatt från samma ställe. Sätter mig och tittar nu, blir spännande
Citera
2014-03-08, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkmode
Jo, håller med. Känns som att typ alla teams, iaf alla stora kända teams, är väldigt rädda för att prova något nytt, alltid kör på "säkra picks", följer det som är trend. Sedan om något kan ha bevisats fungera i captains draft, där det blivit ett påtvingat pick (pga limited hero pool) som visats vara gamebreaking -- då kan det bli ett nytt standardpick i vanliga stora matcher.

Satt just och kollade stream "The Monster energy invitational" en turnering som är igång nu, ett ganska okänt (tror jag?) lag, "EHUG", körde Wraith King som byggde refresher orb, kändes som något nytt och kul. Matchen blev dock nerstängd pga att någon spelare hade stora fps-problem typ. hade gärna velat se hur det hade slutat!

Edit: matchen är igång igen! fortsatt från samma ställe. Sätter mig och tittar nu, blir spännande

Problemet var väl att steam gick ned?

Hur som helst håller jag inte riktigt med dig. De kanske inte köra "nya" heroes så ofta, men tycker man ofta ser att man prövar på att lanea på annorlunda sett eller spelar hjältarna annorlunda på andra sätt.

Tror inte ett pick blir gamebreaking i en match (CD) eftersom att motståndarlaget också till viss del har lite annorlunda picks, man måste nog testa sina strategier i flertal matcher för att utvärdera hur de verkligen fungerar.

Men självklart är det mycket "standard" också, när jag lirar kör jag endast CD eftersom de ofta blir mer variation jämfört med AP/CM. Tycker också CD-turneringen som hålls nu är riktigt underhållande att kolla på p.g.a. de väldigt annorlunda lanesen. Navi's stomp med 3lanen Slardar, Wk + någon till melee-hero var rätt underhållande
Citera
2014-03-08, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkmode

Relativt okända indeed, men de har kungen jigglebilly i laget | http://www.youtube.com/user/JiggleBillyTV
Citera
2014-03-09, 04:43
Medlem
TheBITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FatherFrost
Är lite nyfiken på vilken favorit hero människorna i denna tråd har.

Den hjälten jag tycker om mest är Treant Protector, just hans förmåga att hjälpa sina lagkamrater oavsett vart de befinner sig på mappen, eller helt enkelt bara hela hans kit. Han är ett förfärligt stiligt träd.
beroende på lane; clock, dp, potm. off, mid, safe respektive.

Tycker dock att potm är lite tråkigare i dota2 än hon var i dota.

dp är nog den jag gillar mest för tillfället, älskar aoe-silencen och hur mäktigt det är när man glider in med ultin och skapar totalpanik. Sen diggar jag hennes ljudspår bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in