Citat:
Ursprungligen postat av
RikuvonDrake
DotA2 Meta styrs ju helt utav trender, ett långskott skulle kunna vara att Captains Draft Invitational turneringen som pågår har inspirerat en hel del lag att testa nya heroes såsom Centaur i en "riktigt" tävlingsmatch. Om det sedan gått bra eller iallafall om hjälten ifråga presterat sin roll bra i CD kan det ju spilla över på meta för Captains Mode. Lycan och Shadow Shaman har å andra sidan alltid varit starka picks som passar bra med specifika strategier. Allt detta är naturligtvis bara mina egna teorier :P
Jo, håller med. Känns som att typ alla teams, iaf alla stora kända teams, är väldigt rädda för att prova något nytt, alltid kör på "säkra picks", följer det som är trend. Sedan om något kan ha bevisats fungera i captains draft, där det blivit ett påtvingat pick (pga limited hero pool) som visats vara gamebreaking -- då kan det bli ett nytt standardpick i vanliga stora matcher.
Satt just och kollade stream "The Monster energy invitational" en turnering som är igång nu, ett ganska okänt (tror jag?) lag, "EHUG", körde Wraith King som byggde refresher orb, kändes som något nytt och kul. Matchen blev dock nerstängd pga att någon spelare hade stora fps-problem typ.

hade gärna velat se hur det hade slutat!
Edit: matchen är igång igen! fortsatt från samma ställe. Sätter mig och tittar nu, blir spännande