2014-03-09, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axiom !!!
Sen finns det minst 2 ELT (Emergency Locator Beacon) ombord varav en är portabel, dessa aktiveras av G-krafter och sänder på 125.5 Mhz och kan höras på vanlig flygradio VHF dom sänder i 24-48 timmar
Petimeter är man ju Ska vara 121,5 MHz.

Citat:
Ursprungligen postat av kato85
Det har du helt rätt i, tänkte inte på det. Så,, finns det någon anledning för kapare att vilja landa i vattnet?
En av de svåraste landningarna som finns är i bleke - i dagsljus. När både vatten och luft är lika kolsvarta så är det möjligt att ingen ser vattnet.

Citat:
Ursprungligen postat av idkfa
I detta fall med planet från KL så är det helt obegripligt hur piloterna inte har sänt ut något slags nödrop och hur det helt bara kan försvinna från 10,300 meters höjd bara sådär.
Det mesta tyder alltså på att de inte hade någon ström. Det intressanta är varför.

Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbacck
(Ber om ursäkt för att jag upprepar redan konstaterad fakta, men tråden är så stor att man inte kan kräva att folk ska läsa igenom hela från början)
Fast kanske söka???
Citera
2014-03-09, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Pentagon kan väl knappast se små bomber som river hål i flygplanskroppen?....som sen leder till splittring av planet.

Nej en liten bomb som gör hål i flygplansväggen hade antagligen inte upptäckts, men det känns ganska osannolikt att ett hål i kabinen gör att planet slits sönder/störtar så snabbt att piloterna inte ens hinner upptäcka det och skicka ut nödrop...

Min kunskap inom området är dock minimal så jag ska inte uttala mig.
Citera
2014-03-09, 23:21
Medlem
BleAivanos avatar
Gällande de falsk passen så kan artikel på länken nedan ge en förklaring till det.

Det handlar om 6st syrier som arresterats för att de försöka flyga från Phuket via Peking
till Stockholm för att söka asyl. Dessa 6st ska ha försökt använda stulna Grekiska pass.

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/stolen-passports-from-phuket-another-link-to-missing-mh370

I vårt fall med den försvunna Malaysiska planet så skulle de två med de stulna/köpta
passen flyga via just Peking till Amsterdam respektive Köpenhamn.
Jag håller det för sannolikt att våra identitetstjuvar hade samma syfte
som Syrianerna, nämligen att söka asyl i ett EU-land.

Danmark och Nederländerna är ju dessutom två av de länder i EU som tillhör toppen
när det gäller levnadsstandard och etcetera.
Citera
2014-03-09, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doktorwestring
Det där utesluter väl bara äkta bomb a´la lockerbie inte förbannade Uighurer med liten djävel som bara blåser ut en del av kroppen (vilket tidigare påståtts kunna skapa snabb krasch utan möjlighet till mayday e.d.) ?

Ber om ursäkt om detta redan konstaterats.

I vilket fall så finns det flera andra omständigheter som försvårar denna teori, såsom att planet kort innan försvinnande "försökte vända", samt att fler vrakdelar inte är hittade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Powerless1

Det mesta tyder alltså på att de inte hade någon ström. Det intressanta är varför.

Det här är en vild gissning men jag tror inte ett plan som 777:an bara kan tappa ALL ström bara sådär, eftersom vädret var strålande under den dagen. Skulle det på något sätt bli en grov kortslutning skulle väl ändå GPS:en sända ut signaler på vart planet är? Allt är ju inte sammankopplat givetvis.

Rätta mig om jag har fel men ett plan kan "flyga" i ca 20-30 min om båda motorerna dör och då hade dom sakta sakta glidit ner i havet och krashat, men då skulle signalerna visat detta och då hade redan den påbörjade utredningen visat att planet tappat höjd mer och mer och sedan sett ungefär exakt vart planet störtat i havet. Men här har bara allt dött på 10 000 meters höjd, helt sjukt.
Citera
Medlem
Citat:
Nej en liten bomb som gör hål i flygplansväggen hade antagligen inte upptäckts, men det känns ganska osannolikt att ett hål i kabinen gör att planet slits sönder/störtar så snabbt att piloterna inte ens hinner upptäcka det och skicka ut nödrop...

Min kunskap inom området är dock minimal så jag ska inte uttala mig.

Men om bomben smällde i bagage utrymmet kanske det inte hördes så mycket? det är ju säkert ganska mycket motorljud och grejs i cockpit.
Citera
2014-03-09, 23:26
Medlem
Citat:
Ber om ursäkt om detta redan konstaterats.

I vilket fall så finns det flera andra omständigheter som försvårar denna teori, såsom att planet kort innan försvinnande "försökte vända", samt att fler vrakdelar inte är hittade.

Ja , men det är väl samma sak om det kraschat mot vattnet , bör väl finnas vrakdelar ändå , det är ju fasen som att planet är försvunnet från jordens yta.
Citera
2014-03-09, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elegantlywasted
Här ser man det tydligare: http://postimg.org/image/7d2uij3wr/

Men snälla, sluta sprida denna dynga. Varken Flightradar24 eller någon annan har täckning på havsnivå mitt ute på havet. Siffran 0 kommer antagligen från en trasig transponder eller fel i mottagningen.
Citera
2014-03-09, 23:28
Medlem
http://www.geosage.com/Special/Landsat8_Flight370.pdf
Citera
2014-03-09, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av home-sapiens
Men snälla, sluta sprida denna dynga. Varken Flightradar24 eller någon annan har täckning på havsnivå mitt ute på havet. Siffran 0 kommer antagligen från en trasig transponder eller fel i mottagningen.

Siffran 0 hos Flightradar betyder att man tappat mottagningen helt och hållet med planet, det betyder inte att planet är på 0 meters höjd, dvs "land".
Citera
2014-03-09, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Gällande de falsk passen så kan artikel på länken nedan ge en förklaring till det.

Det handlar om 6st syrier som arresterats för att de försöka flyga från Phuket via Peking
till Stockholm för att söka asyl. Dessa 6st ska ha försökt använda stulna Grekiska pass.

http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/stolen-passports-from-phuket-another-link-to-missing-mh370

I vårt fall med den försvunna Malaysiska planet så skulle de två med de stulna/köpta
passen flyga via just Peking till Amsterdam respektive Köpenhamn.
Jag håller det för sannolikt att våra identitetstjuvar hade samma syfte
som Syrianerna, nämligen att söka asyl i ett EU-land.

Danmark och Nederländerna är ju dessutom två av de länder i EU som tillhör toppen
när det gäller levnadsstandard och etcetera.

Biljetterna köptes i Pattaya ,Thailand enligt expressen , köptes 6 mars , grejen är jua tt ena passet stals för 2 år sen och andra för 1 år sen , båda stulna i Thailand , troligen av personer som sålt passen vidare är rimligt tro , men dom som köpt passen varför har dom i så fall väntat typ 1 år på att göra det där? och hur kände dom varann då? det är ju lite flummigt sammanträffande att dom flög just idag om man säger så.
Citera
2014-03-09, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Men om bomben smällde i bagage utrymmet kanske det inte hördes så mycket? det är ju säkert ganska mycket motorljud och grejs i cockpit.

I cockpit får de förstås larm och blink om något brinner eller har sprängt hål i planet. Om man kastat in något hemmagjort i cockpit, däremot...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in