Citat:
Ursprungligen postat av
Sereena
Hamburgerkött är hästkött, inte "kossor".
Det som på engelska kallas "hamburger" har inget att göra med vad som i sverige kallas hamburgerkött utan är bara köttfärs.
Väldig mald oxfärs = hamburgARE, inte ham-burg eller hamburger, detta forum är svensktalande så jag tänker inte på vare sig england eller australien eller andra länder när jag skriver hamburgerkött, scan max mcdonalds burgerking och andra gårdar som säljer styckade biffkor/kossor dvs demman inte mjölkar eller om man gör, det vet jag inte om man kan både mjölka dem och ändå stycka dem men tror inte det, frysta eller över disk beställt som färdigrätt, syftar mig veterligen på kossor, biffkor - inte hästar. Men det är förstås helt rlevant m4d de aspekter du lägger in, absolut bra att påminnas om.
Men har inte sett hela produktionsledet inklusive alla flygturerna med omstuvningar, det kanske du har. Är man inte van att äta slaktade hästar kan det vara svårare att identifiera hästköttet, särskilt om man mixat det lite på måfå sporadiskt så det ska gå runt i åratal, har ingen aning om hur hästskandalerna ens började, hur man kan hantera livsviktig kosthållning så fruktasnvärt elakt att lansera hästkött som ox, utan minsta pardon, det är ju som att börja mala ner hundar i köttfärsen, ser ingen skillnad i det bedrägliga, hundar liksom hästar har en helt annan betydelse för människa än vad kossor någonsin haft. En ko är i stort sett som en förvuxen insekt och skulle aldrig förstå dig om den trampade ihjäl dig, en ko saknar förstånd helt och hållet. En häst kommunicerar och responderar hlt annorlunda än en ko, så jag fattar inte hur man kan blanda ihop kor med hästar, vad gäller matproduktion för människor.