2014-03-09, 20:16
Medlem
Lar3es avatar
DreamTwister
Om det stämmer så är jag fel informerad. Då kan vi förkasta mina tankar från föregående inlägg omgående. Har du någon källa är jag tacksam.

Sven33
Utgår från den information som finns just nu. Och eftersom man endast tror sig hittat en dörr från flygplanet tyder det mer på att flygplanskroppen var hel när den slog i vattnet än att det splittrades på höjd och material från planet spreds ut.
Citera
2014-03-09, 20:16
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -defekt-
Teori: Ryssland provsköt sin nya långdistans-robot tappade kontroll över den.
Teori: Någon hade med sig en EMP och slog ut flygets elsystem.
Teori: En bomb som har blivit ombordsmugglad, räcker med storlek handgranat.
Teori: Olycka med multipla elfel, kommunikation utslaget en brand som inte går och släcka.
Därav försöket att vända tillbaka.

Vrakdelar lär vara utsprida på ett stort område, svårt att hitta enstaka flytvästar mm.
Jag uppskattar sökområdet till 25000 kvadratkilometer med centrum i senaste kända position.
Eller fyra korridorer på 5000 kvadratkilometer styck.

Går det verkligen att bära med sig en EMP i behändigt format?
Citera
2014-03-09, 20:17
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
Luftmotståndet sätter begränsningar förstår du.
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Nej, man kommer upp i en max fart långt innan man fallit 10 km
Bara så att folk inte tror att jag är dum..
Självklart visste jag de där 2 sakerna som ni sa.
Citera
2014-03-09, 20:18
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Maximal acceleration.
Alltså blir farten i slutändan om man hoppar från t.ex. 10 km mycket högre än om man hoppar från 20 m.
9,8 m/sekund är maximal hastighet, sen tillkommer luftmotstånd som drar ner hastigheten något
Citera
2014-03-09, 20:19
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lar3e
DreamTwister
Om det stämmer så är jag fel informerad. Då kan vi förkasta mina tankar från föregående inlägg omgående. Har du någon källa är jag tacksam.

Sven33
Utgår från den information som finns just nu. Och eftersom man endast tror sig hittat en dörr från flygplanet tyder det mer på att flygplanskroppen var hel när den slog i vattnet än att det splittrades på höjd och material från planet spreds ut.

Om du menar kursändringen så har jag ingen annan källa än att någon skribent ett par sidor tidigare uttalat att det var normalt förfarande på den sträckan, kan ju bero på att så såg standard route ut men jag har ingen ytterligare info att tillföra
Citera
2014-03-09, 20:19
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Tog det inte ett par dagar längre innan man kunde bekräfta att det faktiskt var vrakdelar från 447?

Nej. Fenan avslöjade vilket flygplan det handlade om väldigt snabbt!
http://blogs.crikey.com.au/planetalking/wp-content/blogs.dir/10/files/2012/10/AF447-recovery-operations.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av lucasmoura
Exakt, det var det jag tänkte. Blir inte värre bara för att det är 10,000 meter, man kommer inte upp i högre hastighet bara för det.

Intressant hur som helst.

Men du kommer få större problem med rotation och skit ju större höjd du hoppar ifrån. Från 10000m kommer du rotera som en liten jävla karusell när du slår ner i vattnet.
Citera
2014-03-09, 20:20
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolvas
9,8 m/sekund är maximal hastighet, sen tillkommer luftmotstånd som drar ner hastigheten något

Nu får du nog läsa på en stund 9.81 m/s^2 är accelerationen orsakad av vår kära hemplanets gravitation
Citera
2014-03-09, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joesne
Nedskjutet av Kina tror jag. Nedtystat av Kina. Terrorattack tror jag inte på.

Håller fullkomligt med. Kinas säkerhetsstyrkor har enorma resurser och de för ett eget terrorkrig i väst, Xinjiang, mot uighurerna. Det är fruktansvärt det de gör där, deras Palestina de facto. De har total kontroll. Uighurerna har utfört attacker mot typ polisstationer och militärposteringar, men jag tror inte ett ögonblick på att det var de som låg bakom anslaget mot folk på järnvägsstationen, utan det var de hemlighetsfulla säkerhetsstyrkornas provokatörer i uppgift att legitimera den stenhårda kontroll regimen har över folk. Likaså tror jag att kinesiska militären och underrättelsetjänsten ligger bakom flygplansförsvinnandet; de har kanske spärrat planets radar och kommunikation liksom på prov, för att hävda kontrollen över Sydkinesiska havet, eller så var det en bomb. Men gråterskorna på flygstationen i Beijing är fake och direkt från propagandaministeriet.
Citera
2014-03-09, 20:21
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Nej. Fenan avslöjade vilket flygplan det handlade om väldigt snabbt!
http://blogs.crikey.com.au/planetalking/wp-content/blogs.dir/10/files/2012/10/AF447-recovery-operations.jpg

Apropå det, även fenan från detta flygplan bör hittas snabbt, oavsett explosion eller vad, om ni inte flygplanet nödlandet på vattnet och sedan sjunkit lugnt och stilla.

Hittills tyder allt på att flygplanet exploderat på hög höjd till småbitar för att därefter nödlanda på ett lugnt sätt och därefter sjunka och inte lämna några spår efter sig.
Citera
2014-03-09, 20:22
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Nej, man kommer upp i en max fart långt innan man fallit 10 km (men betydligt högre än 20 m). Beroende på kroppsställning tycks maxfarten ligga mellan 160 -300 km/h eller iaf något åt det hållet

Det stämmer om man ska vara petig, efter 25 meter har man kommit upp i mist 90-95% av maximal hastighet. Sedan tror jag det tar runt 2-300 meter till att få till de där sista procenten men detta har ju en marginell påverkan för vad vi diskuterar.
Citera
Medlem
kolvass avatar
Citat:
Nu får du nog läsa på en stund 9.81 m/s^2 är accelerationen orsakad av vår kära hemplanets gravitation
Naturligtvis, att skriva på platta är kass
Citera
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Men du kommer få större problem med rotation och skit ju större höjd du hoppar ifrån. Från 10000m kommer du rotera som en liten jävla karusell när du slår ner i vattnet.
Man kan kontrollera det så att man inte roterar.
Har du aldrig sett folk hoppa fallskärm?
Ingen rotation där inte, om de inte vill alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in