2014-03-09, 18:36
Medlem
Buddisch13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FilosofenDeep
Alltså det här med Möllan. Jag känner att jag som stockholmare inte riktigt hänger med. Kan någon som inte har ett politiskt intresse i det här bekräfta att Möllan är så fyllt med vänsteraktivister att man som nationalist håller sig därifrån om man inte vill åka på stryk? Om jag förstått det rätt är Möllan lite som Malmös variant av Stockholms Söder, och jag kan inte alls relatera till att det rakt upp och ner vore farligt för nationalister att röra sig på Söder. Och framför allt vore det inte alls konstigt för en nationalist att ta en öl där.

Vänstern vill nog gärna se Möllan som sitt men ska man va helt ärlig så tillhör halva möllan blattarna & andra halvan försöker säljas ut till rika människor, Innan va det bara hyreslägenheter nu en hel del bostadsrätter. Men dom som hängt på Möllan längst är väl missbrukarna så är det nån som "äger" möllan så är det jonkarna

Om det stämmer om den ena utpekade killen (höger) & den knivade (vänster) killen så kanske detta kan utlösa ett krig mellan malmös fotbollssupportrar då båda tillhör Malmö fans men på olika politiska skalor kanske va därför dom kände igen varandra när dom sprang på varandra utanför puben. Som Djurgårdare så håller man ju tummarna att detta e slutet för plastklacken från malmö
Citera
2014-03-09, 18:41
Medlem
Oformads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tmez2005
Bra artikel om historien bakom och "offret"

http://www.motgift.nu/2014/03/om-bunkaslagsmalet-i-malmo/

Dock handlar det fortfarande om ren sannolikhet, jag väntar helst på lällor.
Citera
2014-03-09, 18:42
Medlem
Andreas Carlsson i Kiev, nu gripen för mordförsök: http://motkraft.net/wp-content/uploads/2014/03/andreas-carlsson2.jpg
Citera
2014-03-09, 19:02
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodmajster
En demonstration mot våld?

"Hårt mot hårt" och "Förstör det som förstör oss" stod på affischerna för demonstrationen.
Klingar inte så mycket "mot våld" i dom orden enligt mej.
Att du tolkar det som våld säger väl mer om dina associationer än om de som genomförde demonstrationen utan våld. Eller hur.
Citera
2014-03-09, 19:02
Medlem
videosvars avatar
Realisten har varit i kontakt med en av nationalisterna som var inblandade, artikel är uppe inom kort.
Citera
2014-03-09, 19:10
Moderator
Schlesiens avatar
Moderatormeddelande

Tråd låst för rensning av OffTopic-inlägg.

Läs på under tiden.

/ Moderator
Citera
2014-03-09, 19:34
Moderator
Schlesiens avatar
Tråd öppnas igen.

Posta inte rapar och chat. Håll topic och posta det som för diskussionen framåt.

/ Moderator
Citera
2014-03-09, 19:45
Medlem
Tydligen så ska puben nazisterna väntade på ligga mitt emot syndikalisternas lokal i Malmö...
Citera
2014-03-09, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puckelpist
Så ni ser inte det provokativa i att röra sig på Möllan som nationell? Man ÄR beredd på box i den situationen för man VET att folk kommer känna igen en på direkten. Jag hade iaf inte velat utsätta mig för den situationen om jag inte varit beredd att behöva försvara mitt liv.

Jag förstår er vilja att bagatellisera och försköna denna händelse, men det håller inte. Jag köper det i varje fall inte. Är dock för dåligt insatt då jag inte rör mig i sånna här kretsar, men det förefaller sig ju ganska uppenbart vad dessa herrar varit ute efter.
Så om din teori stämmer borde detta vara ett fall av självförsvar. Det jag kan läsa av ditt inlägg är att möllan är ett ställe som ägs av våldsvänstern där politiskt oliktänkande måste förvänta sig att bli misshandlade?
Citera
2014-03-09, 19:48
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Tydligen så ska puben nazisterna väntade på ligga mitt emot syndikalisternas lokal i Malmö...

Jag bor i en extrem rödingnäste. Allt jag gör är nära er. Tillfälligheter är inte bevis hur mycket du än vill tro det, och ger därmed ingen sanning att saker o ting var gjord med flit.

Spekulationer =/= sanning.
Citera
2014-03-09, 19:54
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Punkterad lunga var det någon som skrev, finns det källa på det eller är det
bara hörsägen? Lite svårt att åstadkomma det med en trasig flaska annars.

Det går att punktera någons lunga med en rejäl spark i bröstet - ett brutet revben kan gå genom lungan.
Citera
2014-03-09, 19:55
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarmakten
Andreas Carlsson i Kiev, nu gripen för mordförsök: http://motkraft.net/wp-content/uploads/2014/03/andreas-carlsson2.jpg
Har du en källa på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in