2014-03-09, 16:35
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avva66
Punkterad lunga var det någon som skrev, finns det källa på det eller är det
bara hörsägen? Lite svårt att åstadkomma det med en trasig flaska annars.

Jag fick en lunga punkterad av ett brutet revben under en MMA-träning för några år sedan, så det behöver inte vara ett bevis på att det varit knivar inblandade.
Citera
2014-03-09, 16:38
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Migrat
Läste nu den här meningen: "Enligt uppgift till Expressen.se har minst en av de misstänkta gärningsmännen nazistiska kopplingar."

Alltså kan det vara en nationalist som var ute med sina vänner på puben, och blev igenkänd och det blev bråk. Eller att det hela är ett bråk om något helt annat, kanske helt personligt. Att Expressen ens använder rubriken nazistattack när de bara vet att en av de misstänkta har "nazistiska kopplingar" är väldigt överdrivet.
Det är ju guldgruva för journalisterna att en av de misstänkta har nazikopplingar. De kan de ju inte låta bli att nämna. Undrar vad de kommer att berätta om de skadades politiska hemvister...
Citera
2014-03-09, 16:40
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Jag fick en lunga punkterad av ett brutet revben under en MMA-träning för några år sedan, så det behöver inte vara ett bevis på att det varit knivar inblandade.
Förvisso, det står knivskuren i magen ser jag nu på AB:s hemsida, men det kan vara ett skärsår ifs.
Och lungorna sitter ju inte i magen heller för den delen.
Citera
2014-03-09, 16:42
Medlem
En av de anhållna sägs vara nyss hemkommen från Ukraina dit han åkte i egenskap av ''nationalist''-hur det nu kan gå ihop om han är svensk. Men iaf, kan denna info bidra till att få reda på vem han är, eller var det massvis av svenska ''nationalister'' som åkte till Ukraina ...
Citera
2014-03-09, 16:45
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
En av de anhållna sägs vara nyss hemkommen från Ukraina dit han åkte i egenskap av ''nationalist''-hur det nu kan gå ihop om han är svensk. Men iaf, kan denna info bidra till att få reda på vem han är, eller var det massvis av svenska ''nationalister'' som åkte till Ukraina ...

Kan väl knappast vara mycket mer än ett tiotal som åkte ner till Ukraina?
Citera
2014-03-09, 16:49
Medlem
Eftersom det finns blodspår ca 20m ifrån Nobes lär det ju inte varit planerat ifrån den påstådda höger.

Ren slump gissar jag då jag inte tror det bråkades speciellt länge innan glas krossades, åtminstone vaknade jag först till ljudet av krossat glas.

Polisen var i alla fall på plats lika snabbt som i en amerikansk film vilket knappast hör till vanligheterna.
Citera
2014-03-09, 16:50
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Lite off topic men har reagerat på att Avpixlat inte har skrivit ett enda ord om detta. Minsta lilla händelse med någon utomnordisk medborgare så blir det stort hallaballoo och alla kräker av sig så gott de kan men nu så är det tyst. Sympatiserar man kanske med nazidräggen...

Tror jag faktiskt inte att de gör. Om de har lite mer information om händelsen så betraktar de nog det som två ligistgäng stöter ihop på stan. En händelse som inte har så mycket med det som Avpixlat skriver om att göra. Avpixlat stöder väl inte någon av sidorna, men de har väl fått betydligt mer skit från vänstersidan
Citera
2014-03-09, 16:52
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Avpixlat är ju en Sverigedemokratisk blogg? (Rätta mig om jag har fel)

Njaeee, det är väl inte riktigt sant även om de i mångt och mycket sympatiserar med SD. Men åter till ämnet...
Citera
2014-03-09, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale

Ja han heter Andreas Karlsson.
Citera
2014-03-09, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Härligt om vänstern har fått smaka men varför isf inga krigsrubriker i regimmedia?

Det har skett en förändring i den frågan. Regimmedia har insett att det är till deras nackdel när sanningen om vänsterextremisternas våldsamheter förvränges eller döljes för den "goda sakens skull". Istället drämmer de till med ord som "nazister" och hoppas på att allmänheten blir skrämda av det.
Citera
2014-03-09, 16:56
Medlem
volvo 240s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Ska alltså röra sig om tre personer som är anhållna nu:
http://polisen.se/Aktuellt/Handelser/Skane/2014-03-09-1400-Ovrigt-Malmo/
Är det nazisterna eller de andra vänsterextremisterna som är gärningsmän?
Citera
2014-03-09, 16:57
Medlem
Puckelpists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skoll
Varför det, det är väl inte vänstern som äger Möllan eller?

Man behöver inte vara stark för att köra in en kniv i ryggen på någon eller för att ha ett övertag när man är fem mot en. Tyvärr så är öppen nationalism i dagens Sverige förenat med livsfara tack vare den röda pestens terroverksamhet. Självklart så finns det inget fel med att bära kniv i rent självförsvarssyfte som det här handlat om.

Citat:
Ursprungligen postat av patriot8
Om man någongång ska vara beredd på att försvara sig, så är det väl när våldsvänstern är i närheten?

Så ni ser inte det provokativa i att röra sig på Möllan som nationell? Man ÄR beredd på box i den situationen för man VET att folk kommer känna igen en på direkten. Jag hade iaf inte velat utsätta mig för den situationen om jag inte varit beredd att behöva försvara mitt liv.

Jag förstår er vilja att bagatellisera och försköna denna händelse, men det håller inte. Jag köper det i varje fall inte. Är dock för dåligt insatt då jag inte rör mig i sånna här kretsar, men det förefaller sig ju ganska uppenbart vad dessa herrar varit ute efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in