Citat:
Ursprungligen postat av
Kaviarkommunist
Många autister och hobbygangsters här som kommer med skit som "men shit han var bara 17-18 år". I den åldern är man fullt ansvarig för sina handlingar, och knappast ett barn.
Det är ju så uppenbart att de som blundar för hans rent ut sagt vidriga handlingar gör det enbart för att dom tycker om honom som idrottsman. Fanboys helt enkelt, typ som Justin Bieber-fans - skiter fullständigt i vad för typ av person det egentligen handlar om, för han är ju så cool och duktig på det han gör.
Visst, jättekul och bra att han kommit ifrån det där på senare tid. Det förändrar ju dock inte det som hänt. Och varför ska en sån person hyllas, när det finns så många andra som aldrig ägnat sig åt att misshandla kvinnor överhuvudtaget? Han hade ju åtminstone kunnat försöka vara lite ödmjuk inför det han har gjort, men något sådant har jag inte sett hittills.
Ja man är fullt ansvarig över sin handlingar när man är 18 år, just därför fick han också sitta i fängelse.
Sen är de en helt annan sak att vara mogen när man är 18 år, vilket han uppenbarligen inte var.
Av den uppfattningen jag har fått av AG idag verkar han vara väldigt laidback, målmedveten och har fötterna på jorden. Han ångrar säkerligen idag massa saker han gjorde som ung, men vad ska han göra? Gå via media och säga "jag vill säga förlåt till alla som jag sopa på för 10 år sen"
Men ni kan ju fortsätta sitta och vara bittra och hata honom för de, låter dock ganska jobbigt, framförallt när ni är tvungen att läsa om hans framgång, när man som jag kan njuta av att följa en ny svensk världsstjärna inom sin sport.
Men ni får helt enkelt torka tårarna, bita ihop och inse att ni kommer vara tvungna att läsa om AG i kvällstidningarna i 10 år framöver