2014-03-09, 17:17
Medlem
Aizels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
fascinerande hur lätt de är för folk att döma, utan att dom har en aning om vad som egentligen hände, vad för människor han slogs med eller hur Alex känner för det nu.
Folk applicerar händelser i deras eget liv på alla andra på grund av låg IQ.
För att upprepa vad posten innan dig skrev; läs domarna. Alltså, inte skumma igenom, faktiskt läs.

Med det sagt, sannolikheten finns självklart att han faktiskt ångrar att han nästan hade ihjäl* mer än en person. Men för att få någons förlåtelse behöver man faktiskt göra lite mer än att bara ångra det inombords. Det är han som bevisligen gjort (flera) avskyvärda handlingar, alltså ligger det på hans bord att (om han vill) freda sig mot anklagelserna. Nu tror jag inte att det hänt, men det kan ju vara så att det hela lösts "internt", men då får han ta smällen att utomstående fortfarande tror det är olöst. Är man en offentlig person så är man.

* (Upprepade) Hårda sparkar mot någons (bak)huvud, speciellt när denne ligger ned på marken, är fanimig inte att leka med.
Citera
2014-03-09, 17:29
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PumpN
Kan du gråta lite mer? Alexander är kung. Seriöst vilka noobs det finns..

Ja, iofs har man förstått det, men du lyckas på en rad visa på vilken intelligensnivå ett mma-fan befinner sig.
Citera
2014-03-09, 17:45
Medlem
PumpNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Ja, iofs har man förstått det, men du lyckas på en rad visa på vilken intelligensnivå ett mma-fan befinner sig.

Du förstod inte att jag bara försökte reta upp honom med att skriva en skitrad eller?
Citera
2014-03-09, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aizel
Jag antar att du både är ung och uppvuxen i ett invandrartätt område, alternativt i någon liten håla (vi svenskar har ju uppenbarligen en del skit, vi med). Vad Alex gjort sticker i mer civiliserade människors ögon just för att det är någonting de aldrig skulle sjunka till att göra, oavsett situation.

En stor del av att vara en man är färdigheten att behärska sig. Alex är ingalunda ensam i att (speciellt på fyllan) vilja dela ut en höger eller två mot andra, antagligen ungefär lika charmiga, fyllon. Skillnaden är att en civiliserad person vet att det inte är någonting han bör göra. Mer viktigt är dock att utifall det händer så är det ingen en jävel mer självrespekt som sparkar på någon som redan ligger. Att ge sig på någon försvarslös är grottbeteende och kan aldrig ursäktas. Djur gör det, civiliserade människor gör det inte. Alex är dock inte ensam att haft ett sådant grobianbeteende; men de som sysslar med sådant bor i ställen som Slöddertälje eller Järva-området och är den största anledningen till varför det går så bra för (SD).

Så länge som Alex inte går ut och ber ordentligt om ursäkt, det vill säga medvetet bugar för och underställer sig för de han tidigare gett sig på, så förtjänar han ingen respekt från den civiliserade delen av Sverige. Det handlar egentligen om grundläggande mänsklig kommunikation som mamma borde ha lärt dig - gör man någonting dumt måste man be om förlåtelse. Att istället gnälla om att man fått utegångsförbud visar bara att han inombords fortfarande bara är en tonåring med enormt hävdelsebehov.

AG har ju i en artikel tror de var Expressen officiellt gått ut med att han hamnade med fel umgänge när han var i tonåren. Bekräftat att de gick rejält snett. Har aldrig sett en superstjärna officiellt behöva be om ursäkt till individuella individer officiellt. Han satt sitt straff och har beklagat att det blev så!

Har förövrigt träffat på AG när man var i tonåren och han var alltid mycket trevlig och hälsa även fast man inte kände han personligen. Han hittade nog fel umgängeskrets under en period.
Citera
2014-03-09, 18:14
Medlem
Aizels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x528a
AG har ju i en artikel tror de var Expressen officiellt gått ut med att han hamnade med fel umgänge när han var i tonåren. Bekräftat att de gick rejält snett. Har aldrig sett en superstjärna officiellt behöva be om ursäkt till individuella individer officiellt. Han satt sitt straff och har beklagat att det blev så!

Har förövrigt träffat på AG när han var i tonåren och han var alltid mycket trevlig och hälsa även fast man inte kände han personligen. Han hittade nog fel umgängeskrets under en period.

Det var lite det jag reagerade på. Som offentlig person och då även (vare sig han vill det eller ej) en förebild för unga, så räcker det inte längre med att skylla på sin omgivning. Lika lite som när nötterna i Husby brände sin grannars bilar kan klaga på att de inte har någon lokal, kan inte AG skylla på sina kompisar att han t.ex. ensam sprang ikapp ett par på väg hem, knuffade ned dem på marken och började fota sparkar mot liggande huvud.

Att han insett att han hamnade snett är bra, men det är också bara ett första steg. Man får inte glömma bort att alla människor också har ett personligt ansvar. Speciellt när man vill ha publika sponsoravtal, medverka i reklam på TV och så vidare kan man inte längre gömma sig bakom undanflykter såsom "alla (i min omgivning) gjorde det".

Jag har sett en del med AG, privat verkar han (nu för tiden) vara en schysst, laid back snubbe. Men han har i min mening en bra bit att gå kvar innan han kan bli vår nästa nationalhjälte, även om han har den sportsliga förmågan. Som en personlig reflektion hoppas jag att han sköter sina kort rätt och fixar det, och vill inte alls att han ska bli ihjälslagen i ringen som vissa andra verkar vilja. Men han har gjort en del riktigt feta misstag som inte bara går att släta över.
Citera
2014-03-09, 18:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Föredöme är han knappast denne Alexander Gustafsson! Han är tyvärr en ynkrygg som inte står för vad han gjort utan endast sökt sympati för att han haft det jobbigt i unga år. Respekt hade han i någon mån kunnat få om han varit helt öppen med vad han gjort och bett om ursäkt på ett adekvat sätt. Tyvärr består beundrarskaran i många fall av fega typer med liknande bakgrund. Sedan finns det följare med klent intellekt som inte förstår bättre. Ni ynkryggar som för fram att han sonat sina brott och att det som hänt skulle sakna betydelse kan fundera på om ni skulle resonera likadant om det varit ni själva eller någon i er närhet som blivit utsatta. Skulle inte tro det! Brottsoffer blir aldrig av med följdverkningarna, de lär sig leva med minnena.
Såg matchen i går men efter att ha läst en av domarna har jag tyvärr tappat mycket av intresset.

Hur står han inte för vad han gjort menar du? Sökt sympati?

Han hamnade på fel bana som grabb helt enkelt och ställde till med en jävla massa galenskap, men vad kan han göra åt det nu förutom att blicka framåt och försöka bli en genuint god människa? Det är precis det han blivit. Alla kan hamna fel i livet. Man får ta sitt straff och sedan försöka styra sitt liv på rätt bana och rikta sin energi på något produktivt istället.

Självklart ångrar han sig. Han skäms förmodligen oerhört mycket över det. Men som sagt; han var en grabb som hamnade fel. Han tog sedan tag i sitt liv och utvecklade karaktär. Han är definitivt inte samma person som för tio år sedan.
Citera
2014-03-09, 18:55
Medlem
Shtangist1995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namram
Hur får man tag i domarna? Jag tycker f.ö. inte att man ska dra för stora slutsatser av vad en människa gjorde när denne var tonåring.

Jag är 18 år, betyder det att jag kan dra ut nu, sno en bil och köra in den i en affär? För det borde väl vara okej, jag är ju bara en bråkig tonåring?
Är man 15+ och håller på med sånt som Alex höll på med är man efterbliven och förtjänar att ruttna i en fängelsehåla. Det tycker jag om alla som utövar våld mot oskyldiga/oprovocerat.
Visst, snackar inte bara om Alex nu, men alla som beter sig illa som tonåringar borde bli tvingade in i armen ifall de inte har tillräckligt med vett innanför pannbenet för att fatta att de som de gör är fel.
Citera
2014-03-09, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shtangist1995
Jag är 18 år, betyder det att jag kan dra ut nu, sno en bil och köra in den i en affär? För det borde väl vara okej, jag är ju bara en bråkig tonåring?
Är man 15+ och håller på med sånt som Alex höll på med är man efterbliven och förtjänar att ruttna i en fängelsehåla. Det tycker jag om alla som utövar våld mot oskyldiga/oprovocerat.
Visst, snackar inte bara om Alex nu, men alla som beter sig illa som tonåringar borde bli tvingade in i armen ifall de inte har tillräckligt med vett innanför pannbenet för att fatta att de som de gör är fel.
Att relatera till sig själv känns ju inte så smart. Tror du inte att människor kan förändras? Ens beteenden påverkas ju av omgivning och miljö. Alex kanske inte hade den bästa umgängeskretsen på den tiden.
Citera
2014-03-09, 19:09
Medlem
bernters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeexX
Hur står han inte för vad han gjort menar du? Sökt sympati?

Han hamnade på fel bana som grabb helt enkelt och ställde till med en jävla massa galenskap, men vad kan han göra åt det nu förutom att blicka framåt och försöka bli en genuint god människa? Det är precis det han blivit. Alla kan hamna fel i livet. Man får ta sitt straff och sedan försöka styra sitt liv på rätt bana och rikta sin energi på något produktivt istället.

Självklart ångrar han sig. Han skäms förmodligen oerhört mycket över det. Men som sagt; han var en grabb som hamnade fel. Han tog sedan tag i sitt liv och utvecklade karaktär. Han är definitivt inte samma person som för tio år sedan.
Det du säger tycker jag inte alls gått fram då han artikulerat sig i media.
Citera
2014-03-09, 19:37
Medlem
Kaviarkommunists avatar
Många autister och hobbygangsters här som kommer med skit som "men shit han var bara 17-18 år". I den åldern är man fullt ansvarig för sina handlingar, och knappast ett barn.

Det är ju så uppenbart att de som blundar för hans rent ut sagt vidriga handlingar gör det enbart för att dom tycker om honom som idrottsman. Fanboys helt enkelt, typ som Justin Bieber-fans - skiter fullständigt i vad för typ av person det egentligen handlar om, för han är ju så cool och duktig på det han gör.

Visst, jättekul och bra att han kommit ifrån det där på senare tid. Det förändrar ju dock inte det som hänt. Och varför ska en sån person hyllas, när det finns så många andra som aldrig ägnat sig åt att misshandla kvinnor överhuvudtaget? Han hade ju åtminstone kunnat försöka vara lite ödmjuk inför det han har gjort, men något sådant har jag inte sett hittills.
Senast redigerad av Kaviarkommunist 2014-03-09 kl. 19:41.
Citera
2014-03-09, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarkommunist
Många autister och hobbygangsters här som kommer med skit som "men shit han var bara 17-18 år". I den åldern är man fullt ansvarig för sina handlingar, och knappast ett barn.

Det är ju så uppenbart att de som blundar för hans rent ut sagt vidriga handlingar gör det enbart för att dom tycker om honom som idrottsman. Fanboys helt enkelt, typ som Justin Bieber-fans - skiter fullständigt i vad för typ av person det egentligen handlar om, för han är ju så cool och duktig på det han gör.

Visst, jättekul och bra att han kommit ifrån det där på senare tid. Det förändrar ju dock inte det som hänt. Och varför ska en sån person hyllas, när det finns så många andra som aldrig ägnat sig åt att misshandla kvinnor överhuvudtaget? Han hade ju åtminstone kunnat försöka vara lite ödmjuk inför det han har gjort, men något sådant har jag inte sett hittills.

Ja man är fullt ansvarig över sin handlingar när man är 18 år, just därför fick han också sitta i fängelse.
Sen är de en helt annan sak att vara mogen när man är 18 år, vilket han uppenbarligen inte var.
Av den uppfattningen jag har fått av AG idag verkar han vara väldigt laidback, målmedveten och har fötterna på jorden. Han ångrar säkerligen idag massa saker han gjorde som ung, men vad ska han göra? Gå via media och säga "jag vill säga förlåt till alla som jag sopa på för 10 år sen"
Men ni kan ju fortsätta sitta och vara bittra och hata honom för de, låter dock ganska jobbigt, framförallt när ni är tvungen att läsa om hans framgång, när man som jag kan njuta av att följa en ny svensk världsstjärna inom sin sport.

Men ni får helt enkelt torka tårarna, bita ihop och inse att ni kommer vara tvungna att läsa om AG i kvällstidningarna i 10 år framöver
Citera
2014-03-09, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaviarkommunist

Ja, för 8-12 år sedan var han en riktigt dålig typ, pga. överskottenergi kombinerat med att hamna i helt fel kretsar. Det kan gå fel för vem som helst i livet, och då har man två val; antingen fortsätter man på samma väg, eller så ger man allt för att hitta eller skapa en ny väg. Alex är den sistnämnda. Han tog tag i sitt liv, drog sig upp från skiten och utvecklade karaktär.

Varför han ska hyllas? För att han tagit tag i sitt liv och blivit en av de bästa i världen på något. Han är en genuint schyst människa nuförtiden. Människor utvecklas vet du.

Citat:
Ursprungligen postat av bernter
Det du säger tycker jag inte alls gått fram då han artikulerat sig i media.

Han har uttryckligen sagt att han skäms över det och att han inte kan försvara det på något sätt. Han tog upp det självmant och sa att han ville ha en intervju om det för att sedan fullt ut kunna blicka framåt.

Stör mig något oerhört när folk ska uttala sig om något de inte vet något om. Grabben hamnade på fel bana och drog sig upp ur skiten och blev en genuint god människa. Det var 8-12 år sedan liksom. Nuförtiden är han en god förebild, och det är genuint - ingen fasad som han sätter på. Ni vet verkligen ingenting om Alex som person idag, och ändå sitter ni och kastar skit som några jävla idioter. Så jävla trist att se.
Senast redigerad av HeexX 2014-03-09 kl. 20:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in