2014-03-09, 19:27
Medlem
Men att kina och usa verkar heta på gröten kan tyda på något militärt
och snabbt händelseförlopp verkar det ha varit
Citera
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idkfa
Fartyg är på väg till den så kallade "flygplansdörren"

Tror dom har ca 4 timmar kvar till platsen där den ligger och flyter.

Källa på det? Och hur svårt kan det vara att skicka en helikopter? Hanteringen av det här har varit ett enda stort fiasko från Malaysiska myndigheter.

Citat:
Du är säkert ironisk men ändå:

Vi säger att allt detta du skrivit ovan har hänt. Allt från styrit ner i havet osv.

Förklara detta: Varför har planet slutat sända signal DIREKT bara sådär, på 10,300 meters höjd.

Du argumenterar med ett troll, och ett ganska roligt sådant får jag säga .
Senast redigerad av sven33 2014-03-09 kl. 19:29.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickeloovesbeef
1. Det är väl bara att sparka in dörren eller något. Inte vet jag, jag har aldrig kapat ett flygplan med hjälp av rep.
2. De överrumplas och hinner inte larma innan de är bundna.
3. De kanske skriker att dem har ett vapen eller något liknande?
4. För att de styr det ner i havet. Inte vet väl jag. Om jag eller någon annan hade haft svar på det hade hela det här fallet varit över.
5. 200/4 = 50. De kan enkelt få med sig 50 rep var om de packeterar repen smart.

Som sagt, detta låter väldigt osannolikt, men det är inte omöjligt.

Vi säger att allt detta du skrivit ovan har hänt. Allt från styrit ner i havet osv.

Förklara detta: Varför har planet slutat sända signal DIREKT bara sådär, på 10,300 meters höjd.
Citera
Medlem
Vad tror ni sannolikheten är att planet ligger och flyter (sjunker) runt i havet?
Dvs att man har nödlandat på havet av någon oklar anledning, men i detta skede väntar man bara på hjälp från omvärlden?
Citera
Medlem
Anon2s avatar
Citat:
1. Det är väl bara att sparka in dörren eller något. Inte vet jag, jag har aldrig kapat ett flygplan med hjälp av rep.
2. De överrumplas och hinner inte larma innan de är bundna.
3. De kanske skriker att dem har ett vapen eller något liknande?
4. För att de styr det ner i havet. Inte vet väl jag. Om jag eller någon annan hade haft svar på det hade hela det här fallet varit över.
5. 200/4 = 50. De kan enkelt få med sig 50 rep var om de packeterar repen smart.

Som sagt, detta låter väldigt osannolikt, men det är inte omöjligt.
1. Sparka in dörren? Kanske om man är stålmannen. Jag tror dessvärre inte att de eventuella kaparna hade stålmannen-krafter.
3. Men inte visa något vapen? Ska de peka med fingrarna i jackfickan och säga att det är en pistol? Jag tror faktiskt inte att passagerarna/piloterna skulle köpa det.
4. Det var väl en minut som de hade på sig att få ner planet innan transpondern skulle uppdatera höjden? Okej jag erkänner att jag vet inte om man kan få ner ett sånt flygplan från den höjden inom en minut.
5. 200 stycken rep? Okej.. nu är jag rätt övertygad om att du trollar.
Senast redigerad av Anon2 2014-03-09 kl. 19:36.
Citera
2014-03-09, 19:28
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felixthecat
känns mer och mer som att dom gjort en nödlandning i vattnet i mörker
och sedan sjunkit med alla passagerare kvar i planet
därav så lite vrak delar hittade. eller så letar dom på helt fel ställen.

tror inte på explosion

Helt klart har dom inte hittat rätt plats än. Själv lutar jag f. n. åt att planet återgått till byggsats på hög höjd, någon form av strukturellt haveri
Citera
2014-03-09, 19:29
Medlem
Citat:

Jag har ingen aning. Jag kan inget om flygplan. Jag säger inte att detta har hänt, men omöjligt är det då inte.
Citera
2014-03-09, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
1. Sparka in dörren? Kanske om man är stålmannen. Jag tror dessvärre inte att de eventuella kaparna hade stålmannen-krafter.
3. Men inte visa något vapen? Ska de peka med fingrarna i jackfickan och säga att det är en pistol? Jag tror faktiskt inte att passagerarna/piloterna skulle köpa det.
4. Det var väl en minut som de hade på sig att få ner planet innan transpondern skulle uppdatera höjden? Okej jag erkänner att jag vet inte om man kan få ner ett sånt flygplan från den höjden inom en minut.
5. 50 st rep? Okej.. nu är jag rätt övertygad om att du trollar.

Okej, jag håller med dig. Det är rätt osannolikt men omöjligt, nej. Jag trollar inte, jag leker bara lite med tanken om ett mer ovanligt scenario.
Citera
2014-03-09, 19:33
Bannlyst
Det har blivit nedskjutet . Då blir det molekyler av planet. Dom kommer aldrig hitta det och vi får aldrig veta vilka som sköt ner det. Troligtvis jänkarna
Citera
2014-03-09, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markuus25
Vad tror ni sannolikheten är att planet ligger och flyter (sjunker) runt i havet?
Dvs att man har nödlandat på havet av någon oklar anledning, men i detta skede väntar man bara på hjälp från omvärlden?

sannolikheten är 0 egentligen, av dessa anledningar:

nödlanda på havet är extremt svårt och HADE planet gjort det OCH lyckats så hade ju planet för det första sänt ut SOS signaler, om piloterna inte hade gjort det så hade planets GPS visat att planet hade tappat höjd och visat ungefär vart de kan ha landat, men det har bara "dött" vid 10,300 meters höjd.

sedan så är det mindre än 1% chans risk att landa säkert i dessa vatten då minsta våg smattrar sönder planet i bitar, hade det nu gjort det ändå så hade man kunnat skicka ut signaler från planet, mobiler m.m för att försöka få kontakt med någon.

kort svar: nope
Citera
2014-03-09, 19:34
Medlem
VetMests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloggmastarn
uploadade den mystiska bilden på branden på mirror om twittertomten får för sig att ta ner skiten eller nått:

http://i.imgur.com/dt1Egy4.jpg

Kan ju som tidigare sagt vara vad som helst, skogsbrand, slash and burn-operation, etc.

Vet inte hur vanligt det är just i det området, men det ser för mig ut som en eller flera undervattens kanaler av lava som bildar den otroliga orangea färgen. Eller vad tros?
Citera
2014-03-09, 19:34
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Okej, jag håller med dig. Det är rätt osannolikt men omöjligt, nej. Jag trollar inte, jag leker bara lite med tanken om ett mer ovanligt scenario.

Varför det? De flesta händelser har vanliga, tråkiga orsakssamband och har inget med käcka repsmugglare att göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in