2014-03-09, 15:03
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vad vill du ha sagt med detta då? Att du anser KJ som orättvist dömd, att han kan vara oskyldig?
Och du håller alltså möjligheten öppen för att det kan ha varit VB som iakttogs därute på stan?
Och om så varit fallet utesluter du KJ som tänkbar gärningsman eller?

Oskyldig till mord anser jag.
Ifall han nu händelsevis mottagit ett nödställt offers vädjan om någon slags hjälp vid SMS och
bara ignorerat detta då är det illa och det hedrar verkligen inte mannen ifråga.
Då bär det givetvis emot att berätta om det sanna innehållet för polisen, skuldmedveten
som han då rimligen bör känna sig.
Jag önskar verkligen att han till slut tar och återger de exakta lydelserna i sms:en.

Nu behöver ju inte nödvändigtvis dessa bortraderade SMS ha det ödesdigra innehåll
som här antyds. De kan vara av ett annat slag.

Men du förefaller ju vara öppen för att det finns en annan mördare och en annan lösning
på den här historien och med en VB som lämnat KJ vid 9-tiden och sedan blivit sedd
och då skulle dessa SMS inte kopplas till denne eller?

Ja, för fan - jag vill också ha dem återskapade om det bara ställer sig tekniskt möjligt.
Gör allt för att få fram dem säger jag.

Nöjd nu eller?

Vad som än står i dessa SMS, om de nu kunnat återskapas, spelar ingen roll för alternativteoretiker i tråden. VB kan ha skrivit att KJ håller på att mörda henne. Någon alternativförklaring kommer ändå dyka upp, jag lovar. Så vad denna tråd anbelangar är det helt ointressant om så hela evenemanget är fångat på film. Det kommer alltid finnas plats för konspiratoriska alternativspår bland de i tråden helt utan studieskulder. KJ är duperad, fått betalt, tagit på sig skulden, någon har klätt ut sig, det är inte VB som SMSat... ja ni fattar.
Citera
2014-03-09, 15:08
Medlem
oraklet.i.skogens avatar
Oraklet här.

Jag är ganska övertygad om att vittnet såg VB kl 21:30 på Lejonbacksvägen. Undrar vad en flicka har där att göra den tiden? Hon måste ju väntat på någon? Tror flickstackaren blev lurad och avsikten var mord.

Citera
2014-03-09, 15:19
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Vad som än står i dessa SMS, om de nu kunnat återskapas, spelar ingen roll för alternativteoretiker i tråden. VB kan ha skrivit att KJ håller på att mörda henne. Någon alternativförklaring kommer ändå dyka upp, jag lovar. Så vad denna tråd anbelangar är det helt ointressant om så hela evenemanget är fångat på film. Det kommer alltid finnas plats för konspiratoriska alternativspår bland de i tråden helt utan studieskulder. KJ är duperad, fått betalt, tagit på sig skulden, någon har klätt ut sig, det är inte VB som SMSat... ja ni fattar.

Du har fel!
Många tycker att det finns en möjlihget att KJ är oskyldig och tycker att man skulle ha följt upp alternativa GM om inte annat för att utesluta dessa.
Det är möjligt att KJ är GM men det är för många luckor i utredningen.

Anledningen till att jag tror på alt GM är att någon gjort slagningar på KJs och JJ bil i nära anslutning till mordet.
Sen att AN skulle ha hotat att döda VB via SMS en månad innan hon dör, vad handlar det om?
Varför är VB rädd att träna 30/4 och 2/5?
Det finns en oro hos VB redan innan hon blir dödad, är det bara jag som tycker att det är konstigt?
Senast redigerad av Namibia1 2014-03-09 kl. 16:09.
Citera
2014-03-09, 15:32
Medlem
oraklet.i.skogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Du har fel!
Många tycker att det finns en chans att KJ är oskyldig och tycker att man skulle ha följt upp alternativa GM om inte annat för att utesluta dessa.

Anledningen till att jag tror på alt GM är att någon gjort slagningar på KJs och JJ bil i nära anslutning till mordet.
Sen att AN skulle ha hotat att döda VB via SMS en månad innan hon dör, vad handlar det om?
Det finns en oro hos VB redan innan hon blir dödad, är det bara jag som tycker att det är konstigt?

Klart pojkstackarn är oskyldig - finns däremot någon som ljuger om både det ena och det andra... går en hel del rykten om "han" på byn.
Citera
2014-03-09, 15:44
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Du har fel!
Många tycker att det finns en chans att KJ är oskyldig och tycker att man skulle ha följt upp alternativa GM om inte annat för att utesluta dessa.

Oskyldig till vad ? Samma fråga kan och bör ställas beträffande MB när han kommer i skottgluggen - oskyldig till vad ? De som diskuterar skuldfrågan bör väl rimligen precisera i vilket avseende de anser att Johansson respektive Berg är oskyldiga.
Senast redigerad av MBoudine 2014-03-09 kl. 15:46.
Citera
2014-03-09, 15:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oraklet.i.skogen
Klart pojkstackarn är oskyldig - finns däremot någon som ljuger om både det ena och det andra... går en hel del rykten om "han" på byn.

Berätta vem det handlar om och vad ryktet säger om du nu har hört något, varför säga A men inte B?
Citera
2014-03-09, 16:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vad vill du ha sagt med detta då? Att du anser KJ som orättvist dömd, att han kan vara oskyldig?
Och du håller alltså möjligheten öppen för att det kan ha varit VB som iakttogs därute på stan?
Och om så varit fallet utesluter du KJ som tänkbar gärningsman eller?

Jag återgav en av åklagarnas olika varianter om hur VB:s sista stund i livet kan tänkas ha varit,
inte KJ:s variant och inte heller min, utan åklagarnas. Och om VB befunnit sig i en så här
farlig situation som grannarna vittnar om antar jag att vi kan enas om att hon inte SMSade väder och vind med MB.

Citat:
Oskyldig till mord anser jag.
Ifall han nu händelsevis mottagit ett nödställt offers vädjan om någon slags hjälp vid SMS och
bara ignorerat detta då är det illa och det hedrar verkligen inte mannen ifråga.
Då bär det givetvis emot att berätta om det sanna innehållet för polisen, skuldmedveten
som han då rimligen bör känna sig.
Jag önskar verkligen att han till slut tar och återger de exakta lydelserna i sms:en.

Det var detta jag ville få fram och därför tycker inte jag, ifall man antar att VB:s SMS till MB
var en vädjan om någon slags hjälp, att man kan tycka att karl är oskyldig, tvärtom han blir isådanafall skyldig till både det ena och det andra.

Citat:
Nu behöver ju inte nödvändigtvis dessa bortraderade SMS ha det ödesdigra innehåll
som här antyds. De kan vara av ett annat slag.

Visst kan dom vara av annat slag men ganska givet att dom borde vara ödesdigra om
vi skall lyssna på åklagarnar händelseförlopp om hur miserabla offrets sista timmar hos KJ
kan ha varit.

Citat:
Men du förefaller ju vara öppen för att det finns en annan mördare och en annan lösning
på den här historien och med en VB som lämnat KJ vid 9-tiden och sedan blivit sedd
och då skulle dessa SMS inte kopplas till denne eller?

Jag köper inte åklagarnas historia, inte heller grannarnas stegrande vittnesmål faller mig i
smaken, men det borde vara allmänt känt det redan.
Senast redigerad av LKVN 2014-03-09 kl. 16:24.
Citera
2014-03-09, 16:07
Medlem
extremtlagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extremtlagom
Jag har för mig att VB hade skrivit något på sin facebook om omöjlig kärlek/hemlig kärlek
eller något liknande - i punktform.
Någon som känner igen detta och kan återge vad hon skrev?
Tråden är nu allt för stor och minnet sviker så jag hittar det inte längre.

Citat:
VB skriver ett syrligt inlägg på sin FB 15.22 om en man med många kvinnor.

Just det syrliga inlägget menar jag!
Någon som kan få fram det igen?
Citera
2014-03-09, 16:12
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extremtlagom
Just det syrliga inlägget menar jag!
Någon som kan få fram det igen?

De 5 hemligheterna för ett fungerande förhållande:
1. Det är viktigt att hitta en tjej som hjälper till i hushållet.
2. Det är viktigt att hitta en tjej som får dig att skratta.
3. Det är viktigt att hitta en tjej som du kan lita på och som inte ljuger.
4. Det är viktigt att hitta en tjej som är bra i sängen.
5. Det är viktigt att dessa fyra tjejer inte känner varandra.
Citera
2014-03-09, 16:12
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Du har fel!

Många tycker det ja, men tyckande håller inte rent juridiskt det gör däremot bevis.
I det här fallet är det ganska solklart vad det rört sig om oavsett vad många tycker.
Domstolens uppgift är att värdera bevisen, och i detta fallet anser man det vara övertygande. Och då gäller det rent juridiskt för vem som anses vara skyldig, och vem som döms för mordet.

Det är väldigt stora skillnader på vem som döms som skyldig och vad människor anser sig tycka då det gäller ett styckmord. Men för att konstatera i rent tyckande så är det inte alls så svårt att värdera bevisen i fallet och faktiskt hålla med om vem som är jävligt skyldig till det här styckmordet.

Ska andra ha mördat VB krävs det någon form av uppsåt att sätta dit någon annan för mord, och det kommer in ett mycket krångligt scenario om plantering. Den sk planteringen håller inte rent tekniskt eller förnuftigt. Det är för mycket planteringar och ska då ha utförts med tillgång till bil och lägenhet. Så det här är inte direkt oklart på något sätt. Det är mycket uppenbart och graverande för den skyldige. En vacker dag kanske han kommer erkänna det vet man inte.
Citera
2014-03-09, 16:18
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Oskyldig till vad ? Samma fråga kan och bör ställas beträffande MB när han kommer i skottgluggen - oskyldig till vad ? De som diskuterar skuldfrågan bör väl rimligen precisera i vilket avseende de anser att Johansson respektive Berg är oskyldiga.

Det jag menar är att det finns en möjlighet att KJ inte är inblandad i mordet på VB.

Det finns för många oklarheter i fallet för att med säkerhet kunna säga att han är den som dödat VB.
Ett sätt att komma närmare sanningen är att utesluta andra potentiella GM, något åklagarna inte lyckats med.
Citera
2014-03-09, 16:18
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Berätta vem det handlar om och vad ryktet säger om du nu har hört något, varför säga A men inte B?

"B" som i Berg ..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in