Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Jag har letat i din posthistorik, och hittat fem trådar i denna forumdel där du deltar. I fyra av dessa trådar nekar den tilltalade. Ingenstans har jag sett ett enda ord av ifrågasättande, självständigt tänkande, utan du har rakt av svalt åklagarens version. LKVN har rätt, du är inget annat än åklagarens megafon i trådarna.
Och dessa mordfall du gjort dig besvär med att leta fram är då dessa:
Linda Chenfallet där jag hävdar att Mats Alm är den som bragt henne om livet.
Aldrig dömd för mordet förvisso men fler än jag anser honom som skyldig ändå.
Och jag är grundligt inläst på ärendet liksom de andra jag kommit att engagera mig i.
Vidare har vi dubbelmordet på Öland där man funnit en man bunden vid dåden och nu är
dömd till livstids fängelse även i hovrätten. Jag har inte funnit anledning att betvivla
hans skuld.
För det tredje Marinafallet i Spekeröd där jag i likhet med så många andra aldrig tvekat
om vem som är den skyldige och just denne är nu dömd för mordet efter resning i
Högsta Domstolen. Du har där ihärdigt hävdat att det bör vara en annan lösning, någon
annan bov i dramat.
Det fjärde fallet är detta tråden avhandlar. Och min uppfattning i den skuldfrågan behöver
jag ju inte påpeka, den vet du.
Jag ifrågasätter när jag upplever konkreta skäl att verkligen ifrågasätta.
Ifrågasätter för ifrågasättandets egen skull avhåller jag mig vanligen ifrån.
Det överlåter jag till såna som dig, skaran av "öppensinnade" alternativteoretiker.
Du som lanserade tanken att offret i Spekeröd själv tömt sig på 2 liter blod istället
för att ha blivit ihjälskjuten i sin egen säng.
Dylikt befattar jag mig ogärna med.
Slutligen: om du påstår att jag är åklagarens megafon så vad är du då själv?
Mördares megafon kanske? Och då syftar jag närmast på dina prestationer i Marinatråden
där du haft kontakt med den nu med
övertygande bevisning fällde Fredrik Svensson
vars dom avkunnas på fredag denna vecka.
Då är jag hellre åklagares megafon.