Citat:
Ursprungligen postat av
uchujin
Brukar inte flygbolag ha riktiga bestick i första klass?
Fast det behövs inga vassa föremål för att kapa ett plan, bara rätt träning, planering och vilja.
Sedan brukar ju terrorister vara duktiga på att hitta hål i säkerhetssystem.
Jag tippade på nedskjutning eller bomb/terrorist dåd. Nu tror jag mer på det senaste.
Det enda problemet är att att även om det skulle vara två (eller fler terrorister) ombord, så hur skulle det gått till? Cockpitdörren är låst, och om någon hade slitit upp plastbestick och vrålat ”Allahu akbar!” så känns det märkligt att de inte hinner få ut något typ av kommunikation. Men om vi säger att de på något sätt lyckades obehindrat ta sig in i cockpit, så är även det underligt att man inte hinner få iväg någon kommunikation då heller när de är på väg in. Likväl så störta planet i havet eller vad som skedde utan i sig att få iväg något typ av politiskt meddelande känns konstigt.
Det där med falska pass, är inte heller något som jag tror är superovanligt på den sträckan. Dels så finns det trafik med olika typer av folk som köper sig dyra pass för att kunna arbeta i Malaysia, dels också för diverse annan krimininell verksamhet. Vet att när jag var i Kina så stod det just om det i en dagstinding (för ca 7 år sedan).
Jag tror att man får ha ett öppet sinne vad som hände, även om det är bekvämt att säga att det handlade om Mohammedaner (vilket jag själv är öppen för). Förhoppningsvis så får vi reda på sanningen.
I övrigt, det var ingen militär aktivitet i området då? Det är ju inte alltid sådan utannonseras direkt. Det är en teori någon hade också, även om den är just en teori likt Mohammedanerna.