2014-03-09, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Om det smällt borde det ändå finnas flytvästar och annat som syns från luften om de vet exakt var det försvann från radarn.

exakt, borde finnas bråte lite överallt. Jag gissar på kapning, planet har störtat vertikalt 1000km/h rakt ned i vattnet, inget kvar av varken plan eller människor.
Citera
Medlem
Summerbirds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baaajen
Nej det är sant, om planet har försökt att vända om så kan det inte ha gått så fort. Men att slänga ur sig ett MAYDAY - MAYDAY om något skulle gått fel går ju på en sekund? Jag tror mer och mer på att det är piloterna eller någon i personalen som kraschat planet. De kan ju ha vänt planet med flit för att försvåra/försena räddningsarbetet och att hitta svarta lådan.

Ja, det skulle verkligen vara intressant att få fram mer info om andrepiloten. Hittade hans instagram osv men den är hemlig..får försöka gräva lite till I guess..

Det är förstås det troliga. Men om jag får önsketänka nu: ingen ljusflash har synts i området av det system (satellit?) som kan kolla av sånt. Så det tyder på att ingen synlig explosion har skett. Planet har bytt kurs (kanske vänt) utan att piloterna meddelat sig. Anhöriga har efter försvinnandet ringt på en mobil tillhörande en av passagerarna - signalen går fram men ingen svarar.

Min önsketanke är förstås att planet skulle ha kapats och tvingats ner någonstans där det inte har upptäckts ännu. Andrepiloten som nyss fått sina vingar och kan flyga ett plan är inblandad och därför har inget meddelade/mayday skickats. Besättningen eller en del av den skulle fortfarande kunna vara vid liv, kanske någonstans i oländig djungel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Fast det var ingen explosion i luften som detta sannolikt är.

Om det exploderat i luften borde vrakdelarna vara spridda över ett större område och ännu "enklare" att hitta, Air India 182, Pan Am 103 mfl.
Citera
2014-03-09, 14:03
Medlem
Zynas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
En eventuell explosion kan sannolikt uteslutas nu.

http://www.nytimes.com/2014/03/09/world/asia/malaysia-airlines-flight.html?_r=0

Beror ju lite på hur man definierar en explosion i sammanhanget.
Givetvis kan en sprängladdning ha detonerat innuti flygplanskroppen och slitit isär planet utan att att bränslet har antänts, det tror jag inte ens pentagon hade detekterat.
Citera
2014-03-09, 14:04
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summerbird
Min önsketanke är förstås att planet skulle ha kapats och tvingats ner någonstans där det inte har upptäckts ännu. Andrepiloten som nyss fått sina vingar och kan flyga ett plan är inblandad och därför har inget meddelade/mayday skickats. Besättningen eller en del av den skulle fortfarande kunna vara vid liv, kanske någonstans i oländig djungel.
Önsketänkande, visst, men varför försvann det från radarn då?

Konstigt att ingen nämnt Langoljärerna än...
Citera
2014-03-09, 14:04
Medlem
shaktas avatar
En Teori,

Vilka är Chr*stian Kozels och Lu*gi Marald*s ? En vanlig Österrikare och en Vanlig Italienare eller är det två Skäggbarn som har typiskt namn. Tänkte på sålda pass.
Dom anmäler sina pass stulna men behåller passen dom anmälde stulna och säljer sina nya pass, vilket borde göra att dom är fullt fungerande för sina kompanjoner när dom går igenom kontrollen.

Tidningen skrev just att dom utreder 4 personer, vilket känns som om det är dessa två på planet och de andra två som fick sina pass "stulna"

Min tanke.
Senast redigerad av shakta 2014-03-09 kl. 14:07.
Citera
2014-03-09, 14:05
Medlem
Wittgensteins avatar
"Experter" tror att planet exploderat: http://www.svd.se/nyheter/utrikes/experter-tror-pa-en-explosion_3343818.svd
Citera
2014-03-09, 14:06
Medlem
Baaajens avatar
Citat:
Det är förstås det troliga. Men om jag får önsketänka nu: ingen ljusflash har synts i området av det system (satellit?) som kan kolla av sånt. Så det tyder på att ingen synlig explosion har skett. Planet har bytt kurs (kanske vänt) utan att piloterna meddelat sig. Anhöriga har efter försvinnandet ringt på en mobil tillhörande en av passagerarna - signalen går fram men ingen svarar.

Tänkte också på det där med att ingen synlig ljus explosion har setts, visste inte om att det faktiskt gick fram signaler efter kraschen sjukt intressant!

Gillar ditt önsketänkande men vad skulle motivet bakom vara att landa planet någon annan stans?
Kan det vara som någon skrev tidigare att de bara ville skapa nyhetsrubriker för att tysta konflikten mellan USA- Ryssland - Ukraina? Eller är det som Lost serien fast på riktigt?
Citera
2014-03-09, 14:07
Medlem
losfers avatar
Så jag läste just att familjen till en av passagerarna ringt mannens mobil och signaler gick fram. Sen försökte Malaysiska myndigheter ringa o signaler gick fram o sen bröts det (nån tryckte på telefonen kanske?). Är det möjligt att planet har kapats o tagits ned under radarhöjd o landat nånstans?

Edit: "Chinese media reports that a number of families have been able to ring mobile phones of their missing loved ones but no one answers".

http://www.mirror.co.uk/news/world-news/missing-malaysia-airlines-eerie-moment-3222919

Väldigt konstigt om det stämmer.
Senast redigerad av losfer 2014-03-09 kl. 14:11.
Citera
2014-03-09, 14:08
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:

Skulle så vara fallet, är det troliga att planet hittas med samtliga passagerare + crew med halsarna avskurna. Så jag hoppas hellre att det sprängdes, och att det gick snabbt.
Citera
Medlem
Under---18s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LMLhaha
En film på http://www.mirror.co.uk/news/world-news/missing-malaysia-airlines-flight-live-3219331#ixzz2vSXJNXDY visar hur en familj ringer till en anhörig som var ombord på planet. Samtalet går fram som vanligt men ingen svarar. Någon med kunskaper inom området kanske kan ge en naturlig förklaring då detta verkar konstigt?
Man hör ju bara en signal? Hade väntat mig att man fick höra signalerna i någon minut åtminstone

Citat:
Ursprungligen postat av mickeloovesbeef
Hade fortfarande varit typ hundra andra människor på planet som hade kunnat bunta ihop dig. Tror inte du ensam kommer så långt med ett litet snöre.
Inte riktigt det som det handlade om
Citera
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PG-k
exakt, borde finnas bråte lite överallt. Jag gissar på kapning, planet har störtat vertikalt 1000km/h rakt ned i vattnet, inget kvar av varken plan eller människor.

I den hastigheten är vattnet som en betongmur och planet exploderar i småsmulor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in