2014-03-09, 12:34
Medlem
logKexts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Bortsprängt?
För att ett flygplan ska sprängas åt helvete så krävs det en enorm bomb.
Tror du på fullaste allvar att terrorister skulle få ombord en enorm bomb med dagens flygsäkerhet?
Roligt att du anklagar andra för att vara tröga..

Och varför exakt skulle de ha ropat ut may day (inte mayday) vid en kollision men inte vid en bombexplosion?
Det är mer troligt att ropa may day vid en bombexplosion än vid en kollision eftersom en kollision orsakar troligtvis mycket mer skada än en bomb. Och händelseförloppet vore mycket snabbare.
Har du en källa på att det krävs en enorm bomb? Annars undrar jag varför du uttalar dig så självsäkert om det, professor Anon2 i sprängmedel. Jag tvivlar inte en sekund på att planet är bortsprängt, rakt åt helvete! Däremot får du äta upp dina ord när sanningen kommer fram

Varför dom skulle ropat ut i radion vid en kollision? Skämtar du med maj eller?! (zlatan dialekt)
En bomb kommer alla dagar i veckan orsaka mer skada och mycket intensivare än en kollision. Bomb så får du en omedelbar explosion i bränsletankarna och motorn. En kollision så får du troligtvis en brand som utvecklas till explosionsartad brand.
Citera
2014-03-09, 12:37
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milo.Minderbender
INTERPOL har en databas med stulna pass, som alla länder i hela världen kan använda för att kontrollera om ett pass är stulet.

http://www.interpol.int/INTERPOL-expertise/Databases

Men enligt CNN så kontrollerades inte passen mot den här databasen-.

http://edition.cnn.com/2014/03/08/world/asia/malaysia-airlines-missing-passports/

Passports ingår i gruppen "travel documents" men det gör även ett US enhanced drivers licence som kan användas att passera gränsen till Canada t.ex. Därav det enorma antalet saknade "travel documents".
Citera
2014-03-09, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
De svarta lådorna skickar dock ut lokaliseringssignaler oavsett om de ligger på
land eller på havsbotten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Underwater_locator_beacon
http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_Data_Recorder

Ja, men radiovågor sprider sig inte speciellt bra i vatten, kan tänka mig att 50 meter är mer än tillräckligt för att absorbera signalerna i det här fallet.

Därav frågan om varför man inte förser svarta lådor med även ekolod, det kommer ju hända för eller senare att ett plan störtar i havet oavsett hur jävla insnöad man är på sina nollvisioner och orealistiska slutmål i allmänhet
Citera
2014-03-09, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av logKext
Tvivlar starkt på att det finns något kvar efter en terrorattack i form av explosionsartat ämne på 35000 feet, tyvärr. Men givetvis finns det fortfarande en möjlighet att kroppsdelar alt. bagage kan flyta omkring! Men gör det de? Nix pix päron splitt. Alltså stämmer min teori allt mer

Citat:
Har du en källa på att det krävs en enorm bomb? Annars undrar jag varför du uttalar dig så självsäkert om det, professor Anon2 i sprängmedel. Jag tvivlar inte en sekund på att planet är bortsprängt, rakt åt helvete! Däremot får du äta upp dina ord när sanningen kommer fram

Varför dom skulle ropat ut i radion vid en kollision? Skämtar du med maj eller?! (zlatan dialekt)
En bomb kommer alla dagar i veckan orsaka mer skada och mycket intensivare än en kollision. Bomb så får du en omedelbar explosion i bränsletankarna och motorn. En kollision så får du troligtvis en brand som utvecklas till explosionsartad brand.

Kan alla sluta svara denna killen? Uppenbart troll.
Citera
Medlem
sleinads avatar
Citat:

Fast allt försvinner ju inte när något exploderar. Om det är en bomb, en missil, någon som kastat en tändare i tanken (jag överdriver för att få fram en poäng) så börjar det brinna mycket men saker förångas ju inte, framför allt inte om det är i rörelse 10 000 meter upp i luften. Då hamnar det väskor, kalsonger, människor, mat, flygplansdelar precis överallt. Det försvinner inte bara.
Citera
Medlem
Tommy-Nilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Froddler
Fast om en explosion hade antänt jetbränslet?

Ni kan ju tänka er ett par tiotal ton jetbränsle som tar fyr, ingen tam smäll direkt kan man ju anta

Tveksamt, jag referar till min text ovan

Även om den hade överlevt så ska radiosignaler tydligen inte propagera sig så bra under vatten

Nån jävel var irriterad över att svarta lådorna på plan inte är försedda med ekolod och radio utsändare, man kan ju faktiskt undra varför det inte är så
Här har du ett exempel på när flygplansbränslet exploderar, mycket bränsle!

http://en.wikipedia.org/wiki/TWA_Flight_800

Till synes så försvinner inte planet i tomma intet...
Citera
2014-03-09, 12:40
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbersky
Passports ingår i gruppen "travel documents" men det gör även ett US enhanced drivers licence som kan användas att passera gränsen till Canada t.ex. Därav det enorma antalet saknade "travel documents".

Passnummer kontrolleras endast om man fattar misstanke. Allt annat skulle ta för lång tid vid incheckingen av miljontals passagerare.Många missuppfattar scanningen, det görs ingen automatisk kontroll vid denna, det är endast en lagringsfunktion. Asiater tycker att västerlänningar ser "likadana ut". Så look a like duger bra för att boarda en flight i Asien.
Citera
2014-03-09, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyna
Det skulle vara den lilla detaljen att det troligen hade saknats 2 farkoster om det handlat om en mid air collision.

Förrvisso, men den civila luftfarten har sällan eller ingen koll på den militära luftfarten. Kan finnas flera anledningar till att inte avslöja att det saknas 2 farkoster i detta läge.
Citera
2014-03-09, 12:41
Medlem
Anon2s avatar
Citat:

Redan i ditt första inlägg i denna tråd märkte man direkt att du inte har en aning om vad du pratar om.
Det märks också att det inte är någon idé att diskutera med dig då du aldrig kommer erkänna att du har fel.
Huvudsaken är att vi, som vet något om vad vi snackar om, vet att du är ute och cyklar.
Nu får du gärna gå och sprida din skit i någon annan tråd.
Citera
2014-03-09, 12:43
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Froddler
Ja, men radiovågor sprider sig inte speciellt bra i vatten, kan tänka mig att 50 meter är mer än tillräckligt för att absorbera signalerna i det här fallet.

Därav frågan om varför man inte förser svarta lådor med även ekolod, det kommer ju hända för eller senare att ett plan störtar i havet oavsett hur jävla insnöad man är på sina nollvisioner och orealistiska slutmål i allmänhet
Men för helvete ärthjärnasatanströgskalle, kan du inte läsa eller? De har ju det!!!!!
Citera
2014-03-09, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbacck
Kan alla sluta svara denna killen? Uppenbart troll.

Självklart sprängs ju inte hela planet , det blir ju bitar kvar givetvis, men om vi säger det är terrorister som använt sig av rörbomber kan vi säga (ryms i en ryggsäck) så skulle det ju säkert kunna göra rätt mycket skada , kan ju varit så att bomber placerats i väskor och utlösts med mobiltelefoner också , då kan det ju varit rätt stora bomber , dom borde ju dock upptäckts då.
Citera
2014-03-09, 12:46
Medlem
Det känns ju nästan som att det är ett övernaturligt fenomen som inträffat. Jag tror inte på sånt trams men nu börjar jag ifrågasätta om det kanske finns icke naturella krafter.
För vad annars kan det vara? Att få ombord en bomb på ett plan är i princip omöjligt idag och ett sånt här modernt flygplan går inte sönder. Det hela är ett mysterium och kanske kan det inte förklaras då vi inte har speciellt mycket kunskap om övernaturliga fenomen.

Kanske har gärningsmännen slagit ner alla på planet eller fått ombord någon kniv? Men det är ju omöjligt att lyckas med det! Fast iochförsig, kan man åka med falskt pass så är det ju tecken på mycket dålig säkerhet.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in