Citat:
Ursprungligen postat av
Grandioso
Tolkar jag. Självständigt.
Såhär säger åklagarna, VB har varit hemma hos KJ och att hon har lämnat hans lägenhet levande,
det vill dom inte kännas vid, det visar dom tydligt genom att "försöka" misskreditera vittnet som säger sig sett en asiatiska gåendes som enligt vittnet lika väl kunde varit VB.
Åklagarna har också jobbat sig svettiga med att förhöra KJ:s grannar, efter varje förhör
stärks grannarnas minne och skriken från KJ:s lägenhet intensifieras för att sist och slutningen
vara hjärtskärande, dom värsta skriken dom hört i sina liv.
Åklagarna bröstar också upp sig och stolt poängterar att en 112-slagning är gjord av VB,
media hakar på och förlöjligar KJ:s förklaring när han säger att den kan vara gjord i misstag.
I denna miserabla sista tid i VB:s liv har hon också SMS-kontakt med MB, en kontakt som
vi endast får tro på vad MB minns om detta för han minns olika från gång till gång.
Han säger att han öppnade dessa mess några timmar senare, han säger att han tror att VB skrev att mamman var galen, han säger sig ha skrivit att han jobbar för att få vara ifred och så säger han också att han aldrig läst dessa mess, utan raderat dom direkt. Oavsett vilket av dessa alternativ som
är sanna så säger du att MB är en osyldig man. Osyldig till vad?
Skall man sätta in dessa försvunna mess i åklagarnas händelseförlopp så får man då anta att
VB befann sig i livsfara och då får vi också anta att hon tydligen vände sig till MB för hjälp och inte för att "vardags-chatta".
Varför avfärdar du betydelsen i dessa mess med att säga att försvaret inte är intresserade
av dessa mess för att dom ligger KJ till last, det gör dom inte, han blev fälld utan dessa
SMS.
Mitt i allt detta funderande från åklagarna om hur saker och ting kan ha gått till
så har dom också avfärdat KJ:s lägenhet som mordplats och då faller hela deras händelseförlopp. Åklagarna säger visserligen att dom har många pusselbitar som fattas och jag tycker att
åklagarna borde börja, på allvar att samla in fler pusselbitar för dom anhörigas skull.
Försök återskapa VB och MB:s sista kommunikation säger jag, du säger att försvaret inte är intresserade av dessa mess för att KJ i sådana fall kan ligga illa till, som sagt var det gör han redan.
Så vad säger du om att dessa "naturligt raderade" SMS är åklagarnas och MB:s sak att "bidra" med
för att få så många svar som möjligt på vad som hänt VB, KJ säger ju inget av värde,
säger åklagarna.
Varsågod, din tur att tolka, självständigt.