2014-03-09, 03:21
Medlem
extremtlagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillrpick
Varför inte lägga dem i bakluckan på KJs alltid olåsta bil istället för att fylla en spruta med blud och besudla kanter/lister på bagaget samt spritsa litet på mattan samt de handskar som eventuellt inte fanns där??? Ja sannerligen en konstig man denne MB ....

Ja, en kampsportsexpert som hotar och slår kvinnor är en konstig man.
Snarare ingen man alls.
Citera
2014-03-09, 04:19
Medlem
En sak som slog mig var dna-fyndet på benen. Det kan väl även vara brodens dna vad jag förstår? Man kan inte säga med säkerhet vems dna det är.
Citera
2014-03-09, 05:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Nej, det vet jag för där har man givetvis kollat noga för länge sedan.

Kan finnas medhjälpare. Har jag sagt förr.
Kände KJ herr Schlangenkraft eller hur det nu var han kallade sig, den här märklige figuren
med alla skrämmande bilder?
Det vet jag inte.
Citat:
Det låter nästan här såsom du formulerar dig att för KJ ska kunna vara skyldig
förutsätts att han haft en medhjälpare. Annars blir det osannolikt. Annars har det inte gått.
KJ kan inte vara ensam i detta.

Tolkar jag. Självständigt. Missförstått dig kanske?
Jag förstår iaf inte dig.
Citera
2014-03-09, 05:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Varför inte lägga dem i bakluckan på KJs alltid olåsta bil istället för att fylla en spruta med blud och besudla kanter/lister på bagaget samt spritsa litet på mattan samt de handskar som eventuellt inte fanns där??? Ja sannerligen en konstig man denne MB ....
Risken fanns att KJ hade sett benen och ringt polisen. Det hade minskat misstanken mot honom.
Citat:
Du har rätt.... har kollat upp saken nu...med Quarrel...det var KJ han hette, inte MJ....
Du ljuger. Du har inte kollat upp något med mig.
Citera
2014-03-09, 06:31
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Kort ska det här bli: Våldsam överdrift; jag har engagerat mig i ungefär 5, 6 trådar i den
här krimforumdelen. Bra att ifrågasätta, bra att tänka självständigt. Och här tänks det ju
självständigt på vissa håll så det riktigt knakar om det, så att man landar i "event" och
inhyrda negergäng med djungelknivar för att ta något av det.
Ja, jag tror rätt man är dömd här. Får jag lov att göra det kanske? Därför avstår jag från
att sväva iväg åt MB-hållet eller något annat jävla håll.

Och angående innehållet i de bortraderade sms:en så kan det väl då handla om att tjejen
skrivit så att det kunnat uppfattas som att hon var i nöd men mottagaren inte tagit det på
allvar och har sen kanske dåligt samvete över detta. Hon var ju en dramaqueen och så
blev det som det blev. Kunde han verkligen tro att hans älskarinna befann sig i riktig livsfara?
Eller skulle det tas med rejäla nypor salt?
Om han reagerat och agerat på dessa sms med detta antagna innehåll - hade VB kunnat
vara i livet nu då? Hade hon hunnit bli räddad i så fall?
Om det nu ligger till på det viset med dessa meddelanden via mobilen och en ignorant
mottagare - ja, då får man väl förebrå och skuldbelägga hur mycket man vill.

Ps. Var jag inte duktig nu då...? Inte en enda jävla smiley...
Jag har letat i din posthistorik, och hittat fem trådar i denna forumdel där du deltar. I fyra av dessa trådar nekar den tilltalade. Ingenstans har jag sett ett enda ord av ifrågasättande, självständigt tänkande, utan du har rakt av svalt åklagarens version. LKVN har rätt, du är inget annat än åklagarens megafon i trådarna.
Citera
2014-03-09, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Vad var det som ledde till att KJ blev misstänkt när benen hittades? Var det för att han hade besökt gula huset tidigare? I så fall måste den som placerade ut benen ha vetat att KJ hade undersökt gula huset tidigare och meddelat detta till polisen om hen ville få KJ misstänkt.

ME..... Eftersom han var först på plats går det ju inte att bevisa att hans fotspår varit där under utplaceringen. Han gick med KJ under söken, han ljög om att han inte kände KJ i förhören. Han var en av dom första som ville att blickarna skulle riktas åt KJ.
Citera
2014-03-09, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Varför skulle MB hålla på att flytta kroppsdelar till gula huset. Han riskerade ju att lämna ännu mer spår efter sig. Nog skulle MPS i sinom tid ha hittat VB i gropen. Kroppen skulle ju ha börjat lukta om ett tag.

MB betalade säkert bra för att få hjälp med kroppen, han verkar ju vara en populär man i Boden någon som kan se en koppling mellan MBs och ME?
Citera
2014-03-09, 07:34
Medlem
PeterNosters avatar
Är det verkligen lättare att hitta kvarlevor inne i ett hus än ute i terrängen? Torson hittades ju med vanlig skallgång medan benen krävde hjälp av det övernaturliga.
Citera
2014-03-09, 07:44
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Om det var det enda indiciumet mot honom och alla andra hade kvarstått mot KJ så hade det gått att förklara med att MB körde VB hem en gång efter träning då hon hade blodat ned en tröja. Den dagen hon blev inlåst i träningslokalen.

Det hade varit ett indicium om MB hade förnekat att hon varit hemma hos honom. Annars borde det finnas en rimlig förklaring till varför det fanns en tejp hemma hos honom med hennes blod, om han var oskyldig.

KJs förklaringar var varken rimliga eller trovärdiga, han svamlar om plantering först, men sedan tog han stt förnuft tillfånga och meddelade i TR att han inte trodde på planterinsteorin, som foliehattarna i tråden fortfarande gör.

Det finns inte ett enda indicium som pekar på MB eller någon annan person. Ingen har kunnat påvisa något som skulle kunna tala för att MB skulle kunna ha utfört mordet och styckningen, bara hittat på möjligheter som de saknar stöd för. Ingen har heller framfört något som skulle tala för att KJ skulle kunna vara oskyldig.

Citat:
Exakt! Helt korrekt. Mycket bra inlägg!

Just så!

KJ är fångad i en tydlig indiciekedja med mycket besvärande tekniska bevis som tillsammans med hans psykiska profil mycket tydligt passar ihop med gärningen. Domen sätter övertygande ihop KJ med gärningen, alternativa förslag försvinner blixtsnabbt i det blå.

Det inser man strax om man bara tänker självständigt på föreliggande evidens.
Citera
2014-03-09, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Är det verkligen lättare att hitta kvarlevor inne i ett hus än ute i terrängen? Torson hittades ju med vanlig skallgång medan benen krävde hjälp av det övernaturliga.

Tja...beror väl på var huset respektive var i terrängen kvarlevorna ligger. Som det är i det här fallet så ligger ju huset precis intill en väl trafikerad väg/promenadstråk. Även om FP2 bara ligger ca 150 m bort så är det ju ingen stig som trafikeras på samma sätt. Istället är det ganska obekväm terräng och få som rör sig där.

Att torson hittades med vanlig skallgång är väl inte heller helt korrekt. Den hittades pga av benen hittats 150 m bort och att man därför nitiskt letade av närmaste omgivningen för att hitta ytterligare kroppsdelar eller bevis.

Att benen skulle hittats med hjälp av det övernaturliga är ju också helt felaktigt. Men det vet du nog också. Sierskan var ju bara trams och hade inget med fyndet att göra.
Citera
2014-03-09, 08:44
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laponica
Tja...beror väl på var huset respektive var i terrängen kvarlevorna ligger. Som det är i det här fallet så ligger ju huset precis intill en väl trafikerad väg/promenadstråk. Även om FP2 bara ligger ca 150 m bort så är det ju ingen stig som trafikeras på samma sätt. Istället är det ganska obekväm terräng och få som rör sig där.

Men från att gå på en väl trfikerad väg och gå in i ett ödehus är det ett stort steg.

Citat:
Att torson hittades med vanlig skallgång är väl inte heller helt korrekt. Den hittades pga av benen hittats 150 m bort och att man därför nitiskt letade av närmaste omgivningen för att hitta ytterligare kroppsdelar eller bevis.

Man bildade sökkedja så skallgång var det. Sökhundar hade kunnat hitta torson enklare än benen.

Citat:
Att benen skulle hittats med hjälp av det övernaturliga är ju också helt felaktigt. Men det vet du nog också. Sierskan var ju bara trams och hade inget med fyndet att göra.

Tramset ledde i sin tur till att MPS-ledaren "fick en känsla" av att söka inne i huset bara p.g.a att det var gult. Det krävdes alltså något extra för att leta i huset. Det räckte inte med att huset låg vid en väl trafikerad väg och ändå var de ute för att leta efter BO..
Senast redigerad av PeterNoster 2014-03-09 kl. 08:50.
Citera
2014-03-09, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Har han hämtats av polisen till förhör?
Har polisen spanat på honom?
Har han ljugit i förhör?
Har han hotat/slagit kvinnor i sin omgivning?
Har han sålt/gjort sig av med tre bilar just efter mordet?
Har han raderat sista spåren från när VB var i livet?
Har han träffat VB på fm 4/5?
Har han försökt kasta ut VB från klubben(men inte lyckats)?
Har han haft 39 kontakter med VB 2/5?
Har han haft 37 kontakter med VB 3/5?
Har han haft 11 kontakter med VB 4/5?

=tydliga indicier som pekar för att MB är inblandad enligt mig!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in