2014-03-08, 23:49
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
De ligger inte i KJ:s frys. Var ligger de, tror du? Hade KJ en medhjälpare, eller är han oskyldig?
Nej, det vet jag för där har man givetvis kollat noga för länge sedan.

Kan finnas medhjälpare. Har jag sagt förr.
Kände KJ herr Schlangenkraft eller hur det nu var han kallade sig, den här märklige figuren
med alla skrämmande bilder?
Citat:
Hade KJ en medhjälpare, eller är han oskyldig
Det låter nästan här såsom du formulerar dig att för KJ ska kunna vara skyldig
förutsätts att han haft en medhjälpare. Annars blir det osannolikt. Annars har det inte gått.
KJ kan inte vara ensam i detta.

Tolkar jag. Självständigt. Missförstått dig kanske?
Senast redigerad av Grandioso 2014-03-08 kl. 23:58.
Citera
2014-03-08, 23:57
Medlem
extremtlagoms avatar
KJ ville att benen skulle hittas. Hans spel var slut. Han var slut. Helt färdig. Över.
Han är dömd för detta och helt uppenbart insyltad upp över öronen men hoppades nog in i det längsta kunna slinka igenom polisens garn.
Dock är han gjord av för alldeles för klent virke för att stå pall för det tryck som bara stegrades dag för dag genom egna skuldkänslor, ihållande mediapådrag och polisens återupptagna spaning=störning.
Det var därför han till sist drog sig mot föräldrahemmet och den sista trygga utposten/psykiska reträttplatsen.

Kan det då ha varit så, att en mycket nära anhörig dagarna innan gripande mer och mer förstod att
KJ högst troligt var inblandad/skyldig och att denne anhörig, (om än outtalat gentemot övrig släkt samt mot KJ)försökt gjuta olja på vågorna och begått medvetna brottsliga handlingar i ett desperat försök att rädda sonen undan den analkande katastrofen?

En förälder känner i de flesta fall sitt eget barn väldigt, väldigt väl. De kan många gånger avläsa mer än bara det som sägs och visas.
En slags intuitiv vetskap.
Det behöver ju inte vara så att en förälder visar att den förstår men ändå vidtar grepp och steg
i en viss riktning för att rädda sitt eget kött och blod.

Personligen tror jag att i den mån det finns ytterligare "inblandade" i detta så kan de finnas nära KJ
och att detta inte nödvändigtvis behöver vara något som skett uttalat och i samförstånd med honom.

Skulle han verkligen klara av att göra allt detta HELT själv?
Citera
2014-03-09, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av extremtlagom
KJ ville att benen skulle hittas. Hans spel var slut. Han var slut. Helt färdig. Över.
Han är dömd för detta och helt uppenbart insyltad upp över öronen men hoppades nog in i det längsta kunna slinka igenom polisens garn.
Dock är han gjord av för alldeles för klent virke för att stå pall för det tryck som bara stegrades dag för dag genom egna skuldkänslor, ihållande mediapådrag och polisens återupptagna spaning=störning.
Det var därför han till sist drog sig mot föräldrahemmet och den sista trygga utposten/psykiska reträttplatsen.

Kan det då ha varit så, att en mycket nära anhörig dagarna innan gripande mer och mer förstod att
KJ högst troligt var inblandad/skyldig och att denne anhörig, (om än outtalat gentemot övrig släkt samt mot KJ)försökt gjuta olja på vågorna och begått medvetna brottsliga handlingar i ett desperat försök att rädda sonen undan den analkande katastrofen?

En förälder känner i de flesta fall sitt eget barn väldigt, väldigt väl. De kan många gånger avläsa mer än bara det som sägs och visas.
Det behöver ju inte vara så att en förälder visar att den förstår men ändå vidtar grepp och steg

Personligen tror jag att i den mån det finns ytterligare "inblandade" i detta så kan de finnas nära KJ
och att detta inte nödvändigtvis behöver vara något som skett uttalat och i samförstånd med honom.

ÄR DET INTE LITE MÄRKLIGT!

Att alla mer eller mindre enstämmigt inte tror att KJ gjort detta själv. Utan måste haft hjälp och bistånd av en mängd personer. Oklart vilka. Får mig att tvivla.

När det gäller den andra tilltänkte, där tvivlar ingen om hans kapacitet. Snarast tvärtom.

Om det kan man undra.
Citera
2014-03-09, 00:22
Bannlyst
Citat:

Mord, styckning och transport av lik/likdelar har KJ klarat av själv. Men hela Kristoffers uppväxt så har en närstående (enligt egen utsaga) fått "städa upp" efter KJ. Och denne om någon känner KJ väl och vet naturligtvis mer än vad som ges sken av. Och som medhjälpare behöver det inte röra sig om "städning" utan mer en kontroll så att inget kan hittas som pekar mot KJ.
Citera
2014-03-09, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
--- Men hela Kristoffers uppväxt så har en närstående (enligt egen utsaga) fått "städa upp" efter KJ. Och denne om någon känner KJ väl och vet naturligtvis mer än vad som ges sken av. Och som medhjälpare behöver det inte röra sig om "städning" utan mer en kontroll så att inget kan hittas som pekar mot KJ.

Ärligt talat, tror jag inte att vet vad du pratar om.

Bortsett från att fördomar står som spön i backen!
Citera
2014-03-09, 00:48
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Att alla mer eller mindre enstämmigt inte tror att KJ gjort detta själv. Utan måste haft hjälp och bistånd av en mängd personer. Oklart vilka. Får mig att tvivla.

När det gäller den andra tilltänkte, där tvivlar ingen om hans kapacitet. Snarast tvärtom.

Om det kan man undra.

Varför är det oklart? Det finns en person som utmärker sig på flera vis, göttar sig genom att grejsimojsa med sin kniv i styckningsytorna, sanerar sin kniv noga, för att ta det mest komprometterande. ME har ångestdämpande medicin hemma, jag förstår varför.
Citera
2014-03-09, 01:20
Medlem
extremtlagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Om det kan man undra.

Jag påstår egentligen inget annat än att jag är övertygad om att KJ är djupt insyltad och delaktig.
Vet inte riktigt vad du tvivlar på, men om alla mer eller mindre enstämmigt är av åsikten att KJ inte gjort detta själv så finns det en hel del som talar för att det förhåller sig så.

Kommer och tänka på alternativet i "vem vill bli miljonär", d.v.s "fråga publiken".
Helt enkelt det faktum att man har god chans att träffa rätt om man går efter vad flertalet tror.

Kanske manipulerad in i detta och där de egentliga hjärnorna utnyttjat hans för och nackdelar till max... exempelvis en eller annan konstellation av släkten B*rg--> MB, TB, AN, AB m.fl ?

Kanske manipulerad in i detta av "vänner"?

Kanske helt själv men med support från anhörig i städandet/undanröjande av bevis?

För mig är det främst avsaknaden av blodspår i lägenheten som gör att jag från och till måste tro att
fler varit med på tåget.
Senast redigerad av extremtlagom 2014-03-09 kl. 01:38.
Citera
2014-03-09, 01:44
Moderator
OYs avatar
Citat:
Jag påstår egentligen inget annat än att jag är övertygad om att KJ är djupt insyltad och delaktig.
Vet inte riktigt vad du tvivlar på, men om alla mer eller mindre enstämmigt är av åsikten att KJ inte gjort detta själv så finns det en hel del som talar för att det förhåller sig så.

Kommer och tänka på alternativet i "vem vill bli miljonär", d.v.s "fråga publiken".
Helt enkelt det faktum att man har god chans att träffa rätt om man går efter vad flertalet tror.

Kanske manipulerad in i detta och där de egentliga hjärnorna utnyttjat hans för och nackdelar till max... exempelvis en eller annan konstellation av släkten B*rg--> MB, TB, AN, AB m.fl ?

Kanske manipulerad in i detta av "vänner"?

Kanske helt själv men med support från anhörig i städandet/undanröjande av bevis?

För mig är det främst avsaknaden av blodspår i lägenheten som gör att jag från och till måste tro att
fler varit med på tåget.

Det finns kanske blodspår i lägenheten, man har inte undersökt i detalj i hela bostaden.
Citera
2014-03-09, 01:53
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Han behöver inte ens sin frus alibi.

Varför inte?
Citera
2014-03-09, 02:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Varför inte?

Varför? Han har väl aldrig delgivits misstanke...eller har han det?
Citera
2014-03-09, 02:36
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Varför? Han har väl aldrig delgivits misstanke...eller har han det?

Har han hämtats av polisen till förhör?
Har polisen spanat på honom?
Har han ljugit i förhör?
Har han hotat/slagit kvinnor i sin omgivning?
Har han sålt/gjort sig av med tre bilar just efter mordet?
Har han raderat sista spåren från när VB var i livet?
Har han träffat VB på fm 4/5?
Har han försökt kasta ut VB från klubben(men inte lyckats)?
Har han haft 39 kontakter med VB 2/5?
Har han haft 37 kontakter med VB 3/5?
Har han haft 11 kontakter med VB 4/5?
Citera
2014-03-09, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Vi måste tro mer och mer om MB för att få ihop det hela. Tycker inte du också att det var lite långsökt av MB att flytta benen in i ödehuset om han vill få KJ misstänkt? Varför inte placera benen synliga utanför ödehuset i stället. I sanning en märklig man den här MB!
Varför inte lägga dem i bakluckan på KJs alltid olåsta bil istället för att fylla en spruta med blud och besudla kanter/lister på bagaget samt spritsa litet på mattan samt de handskar som eventuellt inte fanns där??? Ja sannerligen en konstig man denne MB ....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in