2014-03-07, 19:50
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
https://www.youtube.com/watch?v=dZJ3KP2rVnM

Lite lätt obehaglig.

Inspirationsvideo möjligtvis? Tyckte se mig den emballerade omslagsflickan i början av klippet.
Citera
2014-03-07, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Svaret är alltså nej, det finns inte något bevis i FUP som gör att man kan utesluta MB från att vara inblandad i VBs död.

Ja det stämmer! Frågan är varför? Om det fanns rimliga skäl att avföra honom innan de genomsökt hans restaurang och bilar etc? Jag tror att ett misstag/missförstånd ligger bakom.
Citera
2014-03-07, 19:53
Medlem
highfives avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=dZJ3KP2rVnM

Lite lätt obehaglig.
Har varit i bunkern vid Mjösjöberget. Påminner en del faktiskt om miljön i filmen. Någon som rökt på och gjort verklighet av sina skruvade önskningar?
Citera
2014-03-07, 19:53
Medlem
findays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Lika mycket osanning i att påstå att bilen var förmodat låst.
Nej, vittnesmålen indikerar att den brukar vara låst, inte att den brukar vara olåst.
Att KJ ändrar sig och börjar tala om att den var olåst efter att man funnit blod där är en tydlig indikation på att han är skyldig.
Citera
2014-03-07, 19:56
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zero73
Inspirationsvideo möjligtvis? Tyckte se mig den emballerade omslagsflickan i början av klippet.
Men vad kommer detta från egentligen? Var kommer det ifrån? Kan ju inte bara vara en random bild från google....
Citera
2014-03-07, 20:02
Medlem
extremtlagoms avatar
Någon som kan återposta schlangenkrafts "snurriga" och otäcka bild föreställande död tjej med benens signifikativa position?
Har försökt kolla bilder i sammanfattningen och sökt på olika vis men hittar den inte.
Citera
2014-03-07, 20:11
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extremtlagom
Snabb fråga

Finns det bevis i FUP för att SF inte skulle kunna vara inblandad i mordet och styckningen av VB?

http://imgur.com/ChgKOen

Vem är SF?
Citera
2014-03-07, 20:12
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extremtlagom
Någon som kan återposta schlangenkrafts "snurriga" och otäcka bild föreställande död tjej med benens signifikativa position?
Har försökt kolla bilder i sammanfattningen och sökt på olika vis men hittar den inte.
https://anonfiles.com/file/11aa40f6a461a6593c1365a20b7adee1
Citera
2014-03-07, 20:30
Medlem
extremtlagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Vem är SF?

Se*astia* Fo*s*erg
Enligt uppgifter i tråden är/var han vän, lekkamrat/sexpartner till KJ.
Det har också spekulerats i om han kan vara identisk med den skäggiga person som synts stänga fönster i KJ:s lägenhet/identisk med den person som hjälpt KJ att bära ut något stort och skrymmande från KJ:s lägenhet.

Citera
2014-03-07, 20:33
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
KJs förklaringar var varken rimliga eller trovärdiga, han svamlar om plantering först, men sedan tog han stt förnuft tillfånga och meddelade i TR att han inte trodde på planterinsteorin, som foliehattarna i tråden fortfarande gör.

Det finns inte ett enda indicium som pekar på MB eller någon annan person. Ingen har kunnat påvisa något som skulle kunna tala för att MB skulle kunna ha utfört mordet och styckningen, bara hittat på möjligheter som de saknar stöd för. Ingen har heller framfört något som skulle tala för att KJ skulle kunna vara oskyldig
.
Exakt! Helt korrekt. Mycket bra inlägg!
Citera
2014-03-07, 20:44
Medlem
extremtlagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
https://anonfiles.com/file/11aa40f6a461a6593c1365a20b7adee1
Tackar!

Det finns mycket rekvisit kring detta fallet som lockar till sidospår och irrfärder.
Dock är det vissa saker som etsar sig fast och skapar extra förundran.
Som så många andra härinne så är jag övertygad om KJ:s absoluta delaktighet
men också, nästan lika övertygad om att han haft medhjälpare,
kanske t.o.m manipulerad in i detta.
Citera
2014-03-07, 20:59
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:

Men jag är övertygad om att i alla fall 2-3 av vännerna hjälpt honom. KJ gör vad som helst för dem. Han skulle till och med döda för sina vänner, de sa vännerna, var en för sig, i förhören FUP och eftersom han har as tar han saker bokstavligt. Nu ska vi döda VB; Ja nu ska vi döda VB och genomför det.... Mord och styckning sker mitt ute i ingenstans, nära vatten och sand. Detta är 5 o 6e maj flyttas hon förmodligen första gången och göms på en torr kall plats. Tjärn, bunker etc 9e flyttas hon till någonstans runt ödehuset.
Meeeeeen polarna, polarna Vilken roll har de haft och vilka har hjälpt till??? Finns andra namn utanför den inre kretsen? Deras förhör skiljer inte så mycket, men där finns mycket att analysera

Jo en annan grej, i förhör m AH sa han att han har sin lägenhet på flottiljv. (förhör 18/6) men inte flyttat in riktigt. När fick han tillgång och nycklar till lägenheten på Flottiljv??? Ibland får man lång tid i tillgodo för att kunna renovera. Kanske redan 1/5

Nu blev det natten! Naughty night!
Det fetade: Tveksamt att så verkligen är fallet. En kanske på sin höjd, tror jag i så fall.
Men då vid bortforslingen av kroppen eller kroppsdelarna. Från lägenheten som jag framhärdar i
som plats för dådet och kanske även vid styckningsprocessen. Utförd i badkaret.
Vid själva mordet har jag personligen svårt att se någon utöver KJ som förövare.

Så KJ skulle alltså enligt uppgift göra vad som helst för sina vänner. Även sträcka sig
så långt som att döda ifall det blir absolut nödvändigt. Hm.

Skulle då vännerna vara beredda att kunna ställa upp lika mycket på KJ ifall det krisar
till sig på något sätt? Om inte alla så kanske någon eller några av dem?

Med vilka hade han knutit särskilt nära band?
Senast redigerad av Grandioso 2014-03-07 kl. 21:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in