2014-03-08, 21:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Jag är ju ingen Einstein, bara Vierstein. Men att MB skulle känna till KJ och hans air-softliv så pass detaljerat tror jag bara inte. Varför just gula huset? MB visste säkert inte att KJ hade undersökt stället tidigare. Var det någon annan än KJ som placerade benen i gula huset tror jag mer på någon av hans kompisar.
MB:s fru och hennes dotter känner till KJ. Så källa till information fanns det.
Citera
2014-03-08, 21:01
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Ja det är verkligen fullständigt ofattbart och ett mycket allvarligt misstag enligt mig! Saken måste utredas närmre om det här fallet någonsin ska kunna lösas!

Som framgår av domen är ju fallet löst. Föreliggande evidens är fullt tillräckligt för föreliggande dom som innebär att fallet är rättsligt löst. Den dömde hade möjlighet, medel och kapabilitet rent fysiskt/psykiskt, tillika visar vissa detaljer i mordets genomförande en tydlig kongruens med GM:ens personlighet, passar faktiskt kusligt väl ihop med den personlighetsbeskrivning/profil som faciliterats från flera av varandra oberoende källor. Alternativa gm är, som rätten konstaterar, uteslutna.

Vad därutöver är rena fantasier om än aldrig så kreativa så dock tämligen destruktiva för den allmänna rättssäkerheten.

Alternativteoretiker har en slående faiblesse för att förutom att anklaga oskyldiga försöka lyfta in fiktiva medhjälpare i sådana här dåd. I själva verket är sådana här vansinnesdåd oftast enmansdåd, med betoning både på en och man (eller kille). Det här fallet är inget undantag i det här avseendet. Heller.
Senast redigerad av soopy 2014-03-08 kl. 21:05.
Citera
2014-03-08, 21:04
Medlem
extremtlagoms avatar
Jag har för mig att VB hade skrivit något på sin facebook om omöjlig kärlek/hemlig kärlek
eller något liknande - i punktform.
Någon som känner igen detta och kan återge vad hon skrev?
Tråden är nu allt för stor och minnet sviker så jag hittar det inte längre.
Citera
2014-03-08, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag visste inte om att de hade fått reda på att KJ hade undersökt gula huset.
Citera
2014-03-08, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Håller med dig.

Jag undrar även om GM visste att KJ var med i MPS?
Hade inte KJ span på sig vid tiden för utplaceringen av kroppsdelarna?

Är ju svårt att veta exakt när kroppsdelarna är utplacerade. Men KJ hade förvånansvärt lite span på sig. Aldrig direkt 24/7-övervakning. Sista tiden innan gripandet trodde man ju att han hade span på sig dygnet runt. Men så var ju inte alls fallet. Polisen hade ju inte hittat honom på flera dagar enligt vittnesmål av polisen i tingsrätten. Ska väl stå fel i FUP om det där också. Sammanfattningsvis kan man konstatera att KJ haft massor med tid och tillfälle att flytta kroppsdelar både hit och dit.

MB verkar ha haft mer span på sig inledningsvis.

19-20 Maj tror jag KJ gör sista flytten.

Tror GM visste att KJ var med i MPS. De är ju samma person. GM är ju KJ.
Senast redigerad av laponica 2014-03-08 kl. 21:15.
Citera
2014-03-08, 21:18
Medlem
Citat:
Kan du ange källa till att MB:s fru och hennes dotter visste om att KJ hade undersökt gula huset.
Citera
2014-03-08, 21:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Jag visste inte om att de hade fått reda på att KJ hade undersökt gula huset.

Citat:
Kan du ange källa till att MB:s fru och hennes dotter visste om att KJ hade undersökt gula huset.
Jag påstår inte att de visste att KJ hade undersökt ödehuset, men de kan mycket väl ha vetat om att föräldrahemmet låg i närheten, och kopplingen till fortet är klar.
Citera
2014-03-08, 21:29
Medlem
Citat:
Jag är ju ingen Einstein, bara Vierstein. Men att MB skulle känna till KJ och hans air-softliv så pass detaljerat tror jag bara inte. Varför just gula huset? MB visste säkert inte att KJ hade undersökt stället tidigare. Var det någon annan än KJ som placerade benen i gula huset tror jag mer på någon av hans kompisar.

Att det blev just "gula huset" kanske var en ren slump.

Jag tror - som sagt - att man ville kroppen skulle hittas. Var skulle sannolikheten vara större än i ett prioriterat sökområde?

Sökarljuset koncentrerades på någon annat/annan. Att det råkade bli KJ, kanske också var en slump?

Behöver inte vara helt osannolikt.
Citera
2014-03-08, 21:36
Medlem
Citat:
Jag påstår inte att de visste att KJ hade undersökt ödehuset, men de kan mycket väl ha vetat om att föräldrahemmet låg i närheten, och kopplingen till fortet är klar.
Vi måste tro mer och mer om MB för att få ihop det hela. Tycker inte du också att det var lite långsökt av MB att flytta benen in i ödehuset om han vill få KJ misstänkt? Varför inte placera benen synliga utanför ödehuset i stället. I sanning en märklig man den här MB!
Citera
2014-03-08, 21:41
Medlem
Citat:
Något som möjligen skulle tala för en medhjälpare är det KJ nämner i förhör. Han sa att han tror sig veta vem som satt dit honom. Vidare förstod han varför polisen inte släppte ut honom ur häktet för då skulle han söka upp denne någon och då skulle inte polisen hitta denne något mer. KJ svamlar sannolikt, men om det vore sant så kan det teoretisk kunna var en medhjälpare som satt dit KJ genom att lägga benen i gula huset och påkalla MPS genom medium. KJ väljer då att hålla tyst för att någon gång i sitt liv kunna ta hämnd. Nu tror jag själv att han gjort det mesta själv men fått hjälp av sina närmaste att städa vilket är anledningen till att han håller tyst.
Citera
2014-03-08, 21:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Vi måste tro mer och mer om MB för att få ihop det hela. Tycker inte du också att det var lite långsökt av MB att flytta benen in i ödehuset om han vill få KJ misstänkt? Varför inte placera benen synliga utanför ödehuset i stället. I sanning en märklig man den här MB!
Oavsett vem GM är är benens och övriga kroppsdelars placering underlig.
Citera
2014-03-08, 21:45
Medlem
Citat:

Om MB var GM, låt oss ponera det. Han hade kunnat sänkt henne i en myr "whatever" men han hade fortfarande varit likvärdigt misstänkt som KJ.

Så vad hade väntat ... Om inte. Dessa delar dykt upp?

Kan jag tänka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in