2014-03-09, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Säkert men jag fattar inte varför en amerikansk rapport från amerikanska militärbaser skulle behöva köras genom google translate?

För att det är en kinesisk tidning som rapporterar det. http://www.chinatimes.com/realtimenews/20140308003502-260401

Jag förstår iaf inte vad det står. Eller hur menar du?
Citera
2014-03-09, 00:09
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whyman
För att det är en kinesisk tidning som rapporterar det. http://www.chinatimes.com/realtimenews/20140308003502-260401

Jag förstår iaf inte vad det står. Eller hur menar du?

Jag menar bara att det isf borde rapporterats även via amerikanska media, utan google translate?
Citera
2014-03-09, 00:09
Medlem
fernebos avatar
Man kan ju tycka att nån amerikansk mediakälla borde haka på den nyheten i så fall? Inget har ju sagts om att man fångat upp nåt nödanrop. Felaktiga uppgifter har cirkulerat tidigare.
Citera
2014-03-09, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag menar bara att det isf borde rapporterats även via amerikanska media, utan google translate?

Ja okej då förstår jag. Jo det har du ju helt rätt i. En möjlig förklaring skulle väl kunna vara att det inte finns något sätt att bekräfta uppgiften i nuläget. Men förmodligen är det bara fel information.
Citera
2014-03-09, 00:13
Medlem
BleAivanos avatar
Citat:
Att andrepiloten var under träning får en ju att fundera om han fått tagit över spakarna och gjort ett gravt misstag. Piloten försöker rädda situationen och hinner aldrig skicka någon nödsignal, andrepiloten är så chockad att han heller inte gör det.

Innan styrmannen ens får börja träningsflyga ett tomt flygplan så krävs det väldigt
många timmar i en simulator. Sedan ytterligare många träningstimmar med ett tomt flygplan
utan passagerare innan han kan börja flyga som styrman i reguljärtrafik med passagerare.
Citera
2014-03-09, 00:29
Medlem
Lt.Col.Kilgores avatar
USA skickar tydligen en Arleigh Burke class destroyer in i sökområdet. Det är bra, eftersom att de har en s.k. towed sonar array. Den bör kunna höra ping från flight recorders på rätt långt avstånd.
Citera
2014-03-09, 00:33
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Men det är inte wingtipen du bör vara orolig för hur trashad den är. Själva wingtipen kan du tappa helt och hållet och det gör ingenting. I smällen där wingtipen skrapades bort kan vitala delar längre in på vingen ha skadats så att sprickor växte inne i vingbalkarna under tiden mellan krascherna. Hur röntgar de vingbalkar mitt inne i vingen?

Tydligen finns det en del kompositmaterial som kan vara svårt att kontrollera om/hur försvagat det kan ha blivit efter påfrestningar.
Citera
2014-03-09, 00:48
Medlem
SkogsEinars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cheddarcheese
Förstår mig inte på människor som du. Varför ger du dig in i en diskussion när du inte kan tillföra något? Tror du det är första gången ett flygplan försvinner spårlöst utan att ha kontaktat någon?

Det är nog snarare du som inte tillför nått till diskussion din uppkäftiga sate

Enligt den informationen som finns till hands just nu så har planet försvunnit från radar på 10600m höjd

Ett objekt av dessa dimensioner försvinner då fan inte från radar helt utan anledning.

Det pekar tyvärr på terrordåd med den informationen som finns nu då jag har lite svårt för att tro att ett jumbojet skulle spontant explodera under operation pga tekniska problem
Senast redigerad av SkogsEinar 2014-03-09 kl. 01:28.
Citera
2014-03-09, 01:04
Medlem
Sillberskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anon2
Omöjligt att klanta sig så mycket när planet är uppe i så hög altitud.

Nej då se China Airlines 006
Citera
2014-03-09, 01:16
Medlem
Hur långt kvar är det till pressträffen som ska vara nu på morgonen?
Citera
2014-03-09, 01:26
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Hur långt kvar är det till pressträffen som ska vara nu på morgonen?

09.00 lokal tid skall presskonferensen hållas, vilket betyder om en halvtimme cirka (klockan är nu snart 01.30 här) alltså klockan 02.00 inatt
Citera
2014-03-09, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BleAivano
Innan styrmannen ens får börja träningsflyga ett tomt flygplan så krävs det väldigt
många timmar i en simulator. Sedan ytterligare många träningstimmar med ett tomt flygplan
utan passagerare innan han kan börja flyga som styrman i reguljärtrafik med passagerare.

Det här stämmer säkert bra men dom sa precis på CNN att när Quest flög med planet hade andrepiloten börjat få ta över "spakarna". Man fick även se hur han satt och styrde. Om detta bara var arrangerat eller inte har jag ingen aning om.

Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
09.00 lokal tid skall presskonferensen hållas, vilket betyder om en halvtimme cirka (klockan är nu snart 01.30 här) alltså klockan 02.00 inatt

Tack!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in