Citat:
Ursprungligen postat av
Busstation
Personligen hoppas jag att Alliansen blir totalförstörd och förnedrad. Jag vill att pakten ska upplösas och att partierna ska återgå till sina ideologiska grunder och lämna mittensmörjan som de "nya moderaterna" lurat in dom på.
För att något av dessa sjuka idiotpartier ska kunna bli någorlunda normala igen, så krävs ett trauma för partierna, exempelvis att M får under 20 %, som leder till att en omfattande utrensning äger rum där alla politiskt korrekta idioter slängs ut och att de inser att de inte kan fortsätta med beröringsskräcken för invandringsfrågan och SD. Men som sagt det krävs en riktig omskakning av partiet i fråga för att någon radikal förändring ska kunna ske. Jag kan inte se hur detta skulle ske med de tre småborgerliga partierna, så de får gärna alla tre åka ut ur riksdagen.
Men som sagt, vill jag inte se en situation där de rödgröna partierna blir så övermäktiga med en sådan stark majoritet att de kan göra vad fan de vill, nej tack, även om det vore lockande och tillfredsställande att se borgarna bli rejält krossade och förnedrade.
Men något säger mig, att inte ens ett trauma skulle kunna få något av de borgerliga partierna på rätt väg igen, jag har väldigt svårt att tänka mig Moderaterna alliera sig med SD och själva börja kritisera mångkulturen och massinvandringen. Jag kan verkligen inte se det hända och hur stor trovärdighet skulle de egentligen ha när det är de själva som bedrivit en enorm massinvandringspolitik som sossarna får svårt att överträffa.
Så jag väljer att tro att alla sju partier är dömda och föredrar en terrorbalans, än att hoppas på att ett trauma kan skapa en förändring, när förmodligen inte ens det kommer hjälpa.