Citat:
Tack för intressant inlägg. Om SD-anhängare skulle börja spela på att JÅ blir statsminister med egen majoritet skulle oddset för det sjunka till 1,3 då också bara för att många SD-are "tror" det? Är det inte så att man bedömer sannolikheten för att det utfallet ska ske?
Klokt inlägg och jag håller med dig, det måste väl ändå finnas skickligare och dugligare individer än några av de som presenterats. Jag kan förstå att det gäller att få ihop ett lag i riksdagen och att man inte har massa frifräsare som man inte har koll på. Jag har läst Stefan Torssells krönikor under lång tid och har känns som oerhört klok, saklig, förnuftig och sansad. Utan att veta eller känna någon av de 60 så är min gissning att han sannolikt påverkat fler att rösta SD än åtskilliga av de andra. Mitt inlägg är egentligen inte ett vurmande för ST utan snarare än oro för hur kloka personerna runt JÅ är.
Jag vill se mer tala i klartext än linda in och inte reta upp etablissemanget. Oavsett vad SD säger kommer övriga 7-klövern och MSM racka ner på dem.
Klokt inlägg och jag håller med dig, det måste väl ändå finnas skickligare och dugligare individer än några av de som presenterats. Jag kan förstå att det gäller att få ihop ett lag i riksdagen och att man inte har massa frifräsare som man inte har koll på. Jag har läst Stefan Torssells krönikor under lång tid och har känns som oerhört klok, saklig, förnuftig och sansad. Utan att veta eller känna någon av de 60 så är min gissning att han sannolikt påverkat fler att rösta SD än åtskilliga av de andra. Mitt inlägg är egentligen inte ett vurmande för ST utan snarare än oro för hur kloka personerna runt JÅ är.
Jag vill se mer tala i klartext än linda in och inte reta upp etablissemanget. Oavsett vad SD säger kommer övriga 7-klövern och MSM racka ner på dem.
För att svara på första stycket så är det i teorin som du säger förutsatt att den sammanlagda satsade summan på Åkesson som statsminister motsvarar oddset 1,3.
En bookie kan inte gambla.Förr eller senare inträffar ju alltid det oväntade(jmfr tex Buster Douglas som knockar Tyson)och när det händer kan ju inte bookien sitta med alla ägg i samma korg då för honom fel utfall kan innebära konk av hela bolaget.
En bookie vill aldrig chansa.De kan inte chansa och riskera att behöva betala ut en summa som riskerar företagets fortlevnad.
De vill riskminimera och eftersträvar alltid att balansera de möjliga utfallen så jämnt som möjligt.
På så sätt säkrar de sin vinstmarginal på varje enskilt objekt,och det är på det sättet..och endast på det sättet..man kan bygga en mångårigt framgångsrik bookmaker såsom Ladbrokes.