Citat:
Ursprungligen postat av
rejdar
1. Jag har enbart kallat personen bakom status.st: s sida SDs egen statistikbög (aldrig använt ordet i plural), bara som ett förtydligande av personens engagemang, särskilt roligt när folk har trott att det är jag som ritat upp diagrammen, när det är deras eget material... såsom
http://privat.bahnhof.se/wb492673/1%20Slutspurt.gif
2.Vi brukar lägga ihop siffrorna för diverse institut här, vilket avrundar både den ena och den andra sortens fel. Se t ex avvikelsserna förra valet, då United Minds låg allra längst ifrån alla partiers resultat
http://hagevi.wordpress.com/2010/09/27/basta-opinionsinstitut-vid-riksdagsvalet/
3. Definiera "att böga sig"
4. Jag beskriver min uppfattning att det kommer att minska för SD till sådär maj månad, vilket man kan ana genom att jämföra med valfri månad sedan juli 2013. Och tidigare år fr o m hösten 2009. Det finns som dagt inga linjära trender inom politik och åsikter, du borde vara smartare än att du tror det.
5. Du har uppenbarligen missat att SD i snitt fick 5,6 i poll of polls strax före valet, vi tar detta igen:
http://privat.bahnhof.se/wb492673/1%20Slutspurt.gif (medelvärdena längs ner är baserade på varje intituts senaste mätning) SD kommer inte att få 2 procentenheter mer än mätningarna säger, inte heller får MP 2 procentenheter mindre, finns inga som helst belägg för det.
Inledningsvis, jag såg ditt senaste inlägg. Som skribentinkomstkälla på flashback så måste du inse att det i många fall finns viktigare saker att göra än att svara på enskilda inlägg. En bra tumregel för sådant är väl <48h för förolämpningsorgier <72h för hej och du snack, slentrian, vem som vann VM osv. för komplexa prylar får man räkna med <2veckor.
1. Du kanske menade singularis, men du typade pluralis. Sifferbögar var ett uttryck som du använde. Och nej, jag tror inte att de sitter och lusläser vad du skriver och tänker "jävla Rejdar, nu ska Sd upp 25%". Att inte ignorera enkla sådana saker på flashback så fort de deindexerats av sökmotorerna skulle vara ett brott mot ett flertal 'laws of power'.
2. Många av de opinionsundersökningar som köptes av vänstern i valet handlade om att seeda opinionen för Sverigedemokraterna, i syfte att tvinga regeringen till minoritetsstyre.
3. Ditt bögande består i att du bjuder in till debatt, du kastar digitala pussar omkring och kör med bögsnack stup i kvarten. IFall det handlar om provokationer, så tror jag att det huserar under trams, OT, förolämpning, dålig kvalitet osv. Ifall det handlar om att få folk att avsky och sky tråden så är det väl lika illa ur modereringens intresse.
4. Du har uppenbarligen missuppfattat diagrammen på status.st . Det är mer intressant att titta på ytan under strecket än att titta på enskilda toppar, dvs. de punkter som linjen måste korsa i de valda grafiska presentationerna. I övrigt så undrar jag hur du tänker i dina uttalanden. Rent matematiskt betyder dessa politiken är okvantifierbar, dvs. omöjlig att beskriva i siffror, något som inte är helt sant även om mängden pengar som läggs ned på att beskriva politik vetenskapligt är låg, säg att staten satsar 100 millar per år. Politik är att vilja, staten är politikernas främsta redskap, följt av kommunerna, landstingen, bolagen.
5. Du har läst poll of polls fel. Tittar du på perioden 2006-2010 så kan du se att instituten alla gemensamt underträffar Sd med närmare 2% i genomsnitt över alla institut så 2006 som 2010, bara det att vänsterinstituten vände på steken sista mätningen och istället överskattade Sd med 1.5%, för att vara säkra på att Sd skulle attrahera soffan och missnöjet och regeringen bli en minoritetsregering. Innan dess så underskattades Sd med 2% i genomsnitt.