2014-03-08, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Jo. Men det är knappast ett argument om jag kräver att min sekreterare ska ha stora tuttar, att sedan säga att det finns ju liiiite fler kvalifikationskrav på henne än så, när någon klagar.

Eller jo det är ett argument. Ett puckat argument.
Att du rensar bort småbystade i ansökningsprocessen tycker jag du bör tala tyst om. Men visst är väl ett trevligt utseende till fördel när man ska anställa.

I övrigt anställer väl den du vill ha som du tror klarar av jobbet på ett bra sätt. Hittar du ingen sån med stora tuttar får du väl leta vidare eller hålla till godo med nån med mindre tuttar.

För du betalar väl knappast lön till nån som inte kan nåt bara för att hon har stora tuttar?
Citera
2014-03-08, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Att du rensar bort småbystade i ansökningsprocessen tycker jag du bör tala tyst om. Men visst är väl ett trevligt utseende till fördel när man ska anställa.

I övrigt anställer väl den du vill ha som du tror klarar av jobbet på ett bra sätt. Hittar du ingen sån med stora tuttar får du väl leta vidare eller hålla till godo med nån med mindre tuttar.

För du betalar väl knappast lön till nån som inte kan nåt bara för att hon har stora tuttar?

Jo. Precis som med brandmännen skall hon givetvis leva upp till samtliga krav jag ställer.

Och precis som många tycker det är skadligt för synen på kvinnor att jag/många kräver stora tuttar, så tänker många att det är lika skadligt för synen på kvinnor om brandförsvaret kräver snippan mellan benen.
Citera
2014-03-08, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .j
Kvotering i samhället innebär följande:

En brandstation har 23 anställda män och 1 anställd kvinna. Stationen vill ha totalt 25 anställda. Nu har en man och en kvinna sökt positionen som 25e brandman. Arbetsgivaren kollar då på sina redan anställda, vilka kön dom har. Han ser då att 23 är män och 1 är kvinna, och anställer kvinnan för att desperat jämna ut det hela. Man anser nu att man gjort en god gärning, man har tittat på vad dom sökande har för kön och agerat efter det.

Detta innebär alltså att en man med 10 års erfarenhet, fullständig utbildning och gör ett utmärkt arbete får förbli arbetslös eftersom en person utan fysisk styrka, 0 års erfarenhet & halvdan utbildning har en fitta mellan benen.

Nu har mannen diskriminerats, men så har även kvinnan. Att mannen har diskriminerats förstår alla varför, men varför har kvinnan diskriminerats? Jo, man har nu berättat för henne att hennes förmågor är helt ointressanta, det är hennes kropp som är intressant. Vad är det alla fittiga feministextremister tjatar om? Att deras kroppar är det intressanta och deras förmågor är ointressanta? Det är ju precis det som kvotering handlar om.

Vilket kön är du? Kvinna? Ok, jobbet är ditt!

Diskutera.

Detta är något du har fantiserat fram själv? Har det inte hänt är det ju en rätt värdelös diskussion dock. Så fram med var det har hänt mer än i ditt huvud?
Citera
2014-03-08, 11:56
Medlem
IvanPavlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Detta är något du har fantiserat fram själv? Har det inte hänt är det ju en rätt värdelös diskussion dock. Så fram med var det har hänt mer än i ditt huvud?

Uppenbarligen händer det varje dag i alla de feministers huven vilka är för att införa kvoteringar åt höger och vänster. Eller har du levt under en stubbe det senaste decenniet?
Citera
2014-03-08, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IvanPavlov
Uppenbarligen händer det varje dag i alla de feministers huven vilka är för att införa kvoteringar åt höger och vänster. Eller har du levt under en stubbe det senaste decenniet?

Du menar att vi borde förbjuda fantasier? Eller vad är det du vill ha sagt här?

Om ingen person har kvoterats in före en mer kvalificerad person så känner då inte jag mig upprörd i alla fall. Gör du?
Citera
2014-03-08, 12:05
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Citat:

Om ingen person har kvoterats in före en mer kvalificerad person så känner då inte jag mig upprörd i alla fall. Gör du?
Läser du artikeln jag länkade några inlägg tillbaka så ser du att det är en ganska relevant allegori.
Citera
2014-03-08, 12:06
Medlem
IvanPavlovs avatar
Citat:

Eftersom kvotering är ett seriöst förslag från en stor del av Sveriges riksdag så finns det anledning att ta frågan på allvar, ja. Det är tyvärr inte långt borta att feministernas fantasier blir inskrivna i Svea Rikes lag.
Citera
2014-03-08, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlamRed
Jo. Precis som med brandmännen skall hon givetvis leva upp till samtliga krav jag ställer.

Och precis som många tycker det är skadligt för synen på kvinnor att jag/många kräver stora tuttar, så tänker många att det är lika skadligt för synen på kvinnor om brandförsvaret kräver snippan mellan benen.
Jag känner mig inte ett dugg orolig för att synen på kvinnor skulle förändras till det negativa av att brandförsvaret anställer fler kvinnor.

Och din analogi är märklig. Som om ett företag som nästan bara har småbystade och därför vill anställa en storbystad kvinna nästa gång, så skulle det vara skadligt för synen på storbystade.
Citera
2014-03-08, 12:14
Medlem
Citat:
Eftersom kvotering är ett seriöst förslag från en stor del av Sveriges riksdag så finns det anledning att ta frågan på allvar, ja. Det är tyvärr inte långt borta att feministernas fantasier blir inskrivna i Svea Rikes lag.

Är det inte långt borta att feministers fantasier blir inskrivna i Svea Rikes Lag? Hur kom du fram till det?
Citera
2014-03-08, 12:16
Medlem
Citat:
Detta är en av feminismens alla paradoxer.

Först hävdar man att könet är en social konstruktion - att män och kvinnor inte skiljer sig åt i fråga om förmågor och tankesätt. Sedan motiverar man kvotering av kvinnor med att kvinnor tillför något nytt och nyttigt på en manlig arbetsplats - andra förmågor och tankesätt...

Ska komma ihåg den.
Citera
2014-03-08, 12:17
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Är det inte långt borta att feministers fantasier blir inskrivna i Svea Rikes Lag? Hur kom du fram till det?
Du är inte helt insatt, va?

http://www.socialdemokraterna.se/Web...-konskvoteras/
http://www.svd.se/naringsliv/nyheter...ag_7279303.svd

Ironiskt nog är det samma politiker som anser det ska vara en jämn fördelning i bolag, samtidigt som dom inte fördelar riksdagsplatserna jämt mellan könen. Det är uppenbart att dom själva förstår att den politiken inte fungerar.
Senast redigerad av The Crash 2014-03-08 kl. 12:20.
Citera
2014-03-08, 12:18
Medlem
IvanPavlovs avatar
Citat:

Hur jag kom fram till det? Är du blind eller bara trög? Som jag skrev i mitt förra inlägg: eftersom en stor del av Sveriges riksdag är för att införa kvotering inom en snar framtid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in