2014-03-08, 00:12
  #361
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Det har fan varit ett par roliga och smått schizofrena mediaveckor och nu ger den krigsgalna juden Kissinger sin syn på saken i ett oväntat vettigt utspel: http://antiwar.com/blog/2014/03/07/kissinger-leave-ukraine-to-ukrainians/

Judarnas version av "vettigt" är en lömsk disharmonisk fallgrop som inte skall ses som någonting annat än en geopolitisk manipulation. Hela artikeln bygger på en bedräglig fredsprocess som helt och hållet är till för att vinna tid åt den internationella judenheten tills dagen kommer då Ryssland slutar spänna muskler.

Vladimir Putin skall börja fredsförhandla med en våldsam kuppmakarregim finansierad av internationella judar och låtsas som att ingenting hänt. Henry Kissinger är utan tvekan en ondskefull Übermensch, en skicklig NWO aktör som undergräver våra inre sinnen.

Henry Kissinger är samma NWO jude som för inte så länge sedan krävde tillsammans med hela den internationella världseliten, då menar jag verkligen alla slags figurer och organisationer som AIPAC, B'nai Brith, ADL, Netanyahu, Fabius, BHL, Kerry, Kristol, Kagan - att Barack Obama skulle intervenera militärt mot Syrien i samband med den orkestrerade gasattacken i Ghouta.

Henry Kissinger är helt enkelt en livsfarlig bedragare, en konstnär, en magiker, en strategisk parasit

Judarna kommer i fårakläder, men invärtes äro glupande ulvar.
__________________
Senast redigerad av Kamora 2014-03-08 kl. 00:27.
Citera
2014-03-08, 01:08
  #362
Medlem
baggebo1s avatar
Judiska Expo skriver om olika nationella rörelsers inställning:
Citat:
Bland de europeiska högerextremisterna står Svenskarnas parti och Nordisk ungdom ganska ensamma i sitt oreserverade stöd för Svoboda och Högra sektorn. Förutom det nazistiska Danskarnas parti som tagit ställning för de "ukrainska nationalisterna" är stödet för Ryssland starkt bland Europas extremhöger.

Serbiska fascister har till och med tagit sig till Krim för att stötta Ryssland och "visa stöd till det ryska folket". Det ska röra sig om fem personer från "Tjetniker-rörelsen" som är en fascistisk rörelse från Serbien och som drivit paramilitär verksamhet under krigen i före detta Jugoslavien. Tidningen Nezavisne novine från Banja Luka i den serbiska delen av Bosnien, uppger att samtliga som rest till Ukraina är veteraner från Kosovokriget. De serbiska fascisterna ska ha bjudits in av ryska kosacker och kommer att placeras ut vid så kallade "checkpoints" kring Sevastopol.

Det grekiska nazistpartiet Gyllene gryning har tagit avstånd från protesterna i Ukraina som de kopplar till det "amerikansk-judiska samfundet".

Manuel Canduela, partiledaren för spanska Democracia Nacional, skriver på Facebook att Ukrainas interimregering är illegitim. Democracia Nacional representerades på ett nazistmöte i Sverige 2013 anordnat av Svenskarnas parti, där även Svoboda deltog.

Vice partiledaren Karl Richter från tyska NPD, som även de hade företrädare på Svenskarnas partis möte 2013, menar att Västeuropa inte ska lägga sig i Ukrainas angelägenheter och att det är USA och inte Ryssland som kränker andra nationalstaters suveränitet och integritet.

Ungerska Jobbik har tagit avstånd från interimregeringen i Ukraina och kräver att den ungerska minoriteten i landet får ett eget autonomt territorium i västra Ukraina.

British National Party, BNP, skriver i ett uttalande att "De ukrainska nationalisterna har blivit manipulerade av 'onda' västerländska krafter."

I samma uttalande kallar de Rysslands intervention i Ukraina för "rättfärdig" eftersom Ukraina inte garanterat den "ryska minoritetens rättigheter". Europa ska hålla sig borta från Ukraina som är Rysslands angelägenhet, menar partiet.

Det italienska högerextrema partiet Forza Nuova, som har goda kontakter med BNP, men också med Svenskarnas Parti, är lite mer nedtonade i sin syn på krisen i Ukraina. Partiet leds av fascistideologen Roberto Fiore. Den 27 februari skrev han ett öppet brev till Svoboda där han uttrycker sin förståelse för att ukrainarna vill vara en del av "Europas folk". Samtidigt varnar Fiore för att EU är i händerna på "banklobbyn och de antikristna samt Frimurarna." Fiore uppmanar Svoboda att försvara "Ukrainas frihet mot dessa krafter."

Den 6 mars publicerade Forza Nuova ett uttalande där partiet tog avstånd från Högra Sektorn, eftersom dessa ska "stridit" tillsammans med "nazi-sionistiska grupper" som hjälpt till att "montera" kriget i Ukraina och förhindrat avtal som skulle garantera Ukrainas oberoende. Forza Nuova menar att Svoboda är det enda parti som för en "nationalistisk kamp" i Ukraina.

Franska Front Nationals utrikespolitiske talesman, Aymeric Chauprade, visar stor förståelse för Ryssland. Han skriver i ett uttalande att EU är ansvarig för den situation som uppstått i Ukraina. Han menar att Kiev inte har någon laglig regering, utan pressas av radikala miliser som förstört demokratin och den ortodoxa kyrkan. Chauprade hävdar att de ryskspråkiga fråntagits sina rättigheter. "Putin kan inte slå dövörat till nödropen från de oroliga människorna I Sevastopol", menar han.

Mer försiktiga är FPÖ i Österrike och Geert Wilders frihetsparti i Holland.
FPÖ:s partiledare Heinz-Christian Strache är öppen för att den ryskspråkiga delen av Ukraina kan bli självbestämmande, men att detta måste ske fredligt och i samförstånd med Kiev, EU och Ryssland. Geert Wilders största fokus är att EU inte ska ge Ukraina ekonomiskt stöd.
http://unvis.it/expo.se/2014/fascister-till-ukraina-for-att-stodja-ryssland_6423.html
Citera
2014-03-08, 01:49
  #363
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Judiska Expo skriver om olika nationella rörelsers inställning:

http://unvis.it/expo.se/2014/fascister-till-ukraina-for-att-stodja-ryssland_6423.html
Micke Skillt nämnde ju för inte så länge sedan att en viss Gonzalo från just spanska Democracia Nacional hade öppnat många dörrar för kontakt med nationalister runt om på kontinenten:

(FB) Svenskarnas parti tråden, allt om SvP
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Det är för egna pengar jag åker runt.


Jag är en helt vanlig betalande medlem, utan några flashiga titlar Grekland var väl iof lite speciellt då det var mina privata vänner inom GG vi besökte, i övrigt så åker jag som svensk nationalist med undantag för Ukraina där jag åker ner som en officiell representant för de svenskfrivilliga.


Det är privata inbjudningar från människor jag lärt känna genom åren, en del med ansvarsområden i olika omfattning och andra som är helt vanliga medlemmar precis som jag. Mycket har jag min vän Gonzalo från Democracia Nacional att tacka för, som öppnat en del dörrar runt om i Europa.

/Micke
Citera
2014-03-08, 02:04
  #364
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Judarnas version av "vettigt" är en lömsk disharmonisk fallgrop som inte skall ses som någonting annat än en geopolitisk manipulation. Hela artikeln bygger på en bedräglig fredsprocess som helt och hållet är till för att vinna tid åt den internationella judenheten tills dagen kommer då Ryssland slutar spänna muskler.

Vladimir Putin skall börja fredsförhandla med en våldsam kuppmakarregim finansierad av internationella judar och låtsas som att ingenting hänt. Henry Kissinger är utan tvekan en ondskefull Übermensch, en skicklig NWO aktör som undergräver våra inre sinnen.

Henry Kissinger är samma NWO jude som för inte så länge sedan krävde tillsammans med hela den internationella världseliten, då menar jag verkligen alla slags figurer och organisationer som AIPAC, B'nai Brith, ADL, Netanyahu, Fabius, BHL, Kerry, Kristol, Kagan - att Barack Obama skulle intervenera militärt mot Syrien i samband med den orkestrerade gasattacken i Ghouta.

Henry Kissinger är helt enkelt en livsfarlig bedragare, en konstnär, en magiker, en strategisk parasit

Judarna kommer i fårakläder, men invärtes äro glupande ulvar.
Jag är tämligen övertygad om att ingen i det här delforumet har idolplanscher på Kissinger på väggarna hemma. Men nu var det ju vad han faktiskt sade som var anmärkningsvärt (just för att det är ett judesvin som honom), att Ukraina inte bör gå med i NATO, att Ukraina inte ska hamna under utländsk ekonomisk och politisk kontroll och att det ukrainska folket har rätt till självbestämmande. Sen förstår jag inte riktigt varför Ryssland ska spänna musklerna mot det ukrainska folket? Om Putin är orolig för NWO är det väl mot dom han ska rikta sina åtgärder? Angående Kissinger så skiter jag fullständigt i honom, hans uttalande var bara ett lustigt inslag i hela den här situationen.
Citera
2014-03-08, 02:18
  #365
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Jag är tämligen övertygad om att ingen i det här delforumet har idolplanscher på Kissinger på väggarna hemma. Men nu var det ju vad han faktiskt sade som var anmärkningsvärt (just för att det är ett judesvin som honom), att Ukraina inte bör gå med i NATO, att Ukraina inte ska hamna under utländsk ekonomisk och politisk kontroll och att det ukrainska folket har rätt till självbestämmande. Sen förstår jag inte riktigt varför Ryssland ska spänna musklerna mot det ukrainska folket? Om Putin är orolig för NWO är det väl mot dom han ska rikta sina åtgärder? Angående Kissinger så skiter jag fullständigt i honom, hans uttalande var bara ett lustigt inslag i hela den här situationen.


Intressanta uttalanden av den gamle juden Kissinger. Har han blivit senil?

När det gäller Ukraina är jag tämligen säker på att både USAs och Rysslands intresse helt är kopplat till Eurasian union som Putin drar igång i januari 2015. Den 21 november förra året så tackade Ukraina nej till ett handelsavtal med EU för att istället gå med i Eurasian union, samma dag började "oroligheterna". USA vill till varje pris stoppa Eurasian union eftersom den kommer att helt underminera USDs ställning som global reserv-och transaktionsvaluta och därmed omöjliggöra USAs finansiering av det enorma budgetunderskottet. USA hotas alltså av bankrutt. Ryssland å sin sida kan i princip inte genomföra Eurasian union utan åtminstone östra ukraina med svarta havsflottan och möjligheterna att bevaka sina naturgasaffärer i främst Syrien. Så, allt hänger ihop och stavas som vanligt pengar.
Citera
2014-03-08, 02:55
  #366
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
Jag är tämligen övertygad om att ingen i det här delforumet har idolplanscher på Kissinger på väggarna hemma. Men nu var det ju vad han faktiskt sade som var anmärkningsvärt (just för att det är ett judesvin som honom), att Ukraina inte bör gå med i NATO,att Ukraina inte ska hamna under utländsk ekonomisk och politisk kontroll och att det ukrainska folket har rätt till självbestämmande. Sen förstår jag inte riktigt varför Ryssland ska spänna musklerna mot det ukrainska folket? Om Putin är orolig för NWO är det väl mot dom han ska rikta sina åtgärder? Angående Kissinger så skiter jag fullständigt i honom, hans uttalande var bara ett lustigt inslag i hela den här situationen.

Det sade han inte. Han sade att Ukrainarna själva skulle bestämma "Freely its economic and political associations, including with Europe" vilket i praktiken betyder att de inte har något annat alternativ än att ansluta sig till judarnas NWO som innebär politisk och ekonomisk kontroll.

Citat:
Sen förstår jag inte riktigt varför Ryssland ska spänna musklerna mot det ukrainska folket? Om Putin är orolig för NWO är det väl mot dom han ska rikta sina åtgärder?

Ukraina är NWO numera, Ukraina har illegitimt satts under judisk förvaltning.
__________________
Senast redigerad av Kamora 2014-03-08 kl. 03:02.
Citera
2014-03-08, 03:13
  #367
Medlem
-Wasteland-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Det sade han inte. Han sade att Ukrainarna själva skulle bestämma "Freely its economic and political associations, including with Europe" vilket i praktiken betyder att de inte har något annat alternativ än att ansluta sig till judarnas NWO som innebär politisk och ekonomisk kontroll.
De har ju alternativet att "ansluta" sig till Ryssland. Vi tolkar Kissingers uttalande olika, han kritiserar ju USA och Europa och menar att Ukraina har rätt till oberoende från både Ryssland och Väst. Om du förstår sammanhanget i vilket Kissinger uttalar sig, det vill säga i Väst till västerlänningar som demoniserar Putin och anser det vara uteslutet och förkastligt med ryskt inflytande över Ukraina så menar Kissinger att Ukraina ska ha samma rätt till självständiga beslut gentemot Europa, och att Washington ska lägga ner sina egenmäktiga diktat.

Sen vad judejäveln i själva verket tycker och tänker om saker och ting må vara nåt helt annat, men nu var det som sagt hans utspel som var intressant. Dock inte så jävla intressant att jag orkar lägga resten av natten på att tjafsa om det med dig.
Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Ukraina är NWO numera, Ukraina har illegitimt satts under judisk förvaltning.
Det är nog lite tidigt att säga exakt hur det kommer se ut i Ukraina framöver, med tanke på att det finns ryska styrkor på Krimhalvön och inga besked angående exempelvis IMF och NATO har getts ännu. Men att judarna har halva inne redan kan vi ju konstatera. Det blir spännande att se hur Putin väljer att spela ut sina kort.
__________________
Senast redigerad av -Wasteland- 2014-03-08 kl. 03:26.
Citera
2014-03-08, 04:37
  #368
Medlem
Ahrkantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Wasteland-
De har ju alternativet att "ansluta" sig till Ryssland. Vi tolkar Kissingers uttalande olika, han kritiserar ju USA och Europa och menar att Ukraina har rätt till oberoende från både Ryssland och Väst. Om du förstår sammanhanget i vilket Kissinger uttalar sig, det vill säga i Väst till västerlänningar som demoniserar Putin och anser det vara uteslutet och förkastligt med ryskt inflytande över Ukraina så menar Kissinger att Ukraina ska ha samma rätt till självständiga beslut gentemot Europa, och att Washington ska lägga ner sina egenmäktiga diktat.

Sen vad judejäveln i själva verket tycker och tänker om saker och ting må vara nåt helt annat, men nu var det som sagt hans utspel som var intressant. Dock inte så jävla intressant att jag orkar lägga resten av natten på att tjafsa om det med dig.

Har för mig att han är känd för just detta. Att förhandla fram olika kompromisser och så vidare. Så syftet är väl rimligtvis att uppnå det han gör nu när det han säger verkar "vettigt" osv. Men i själva verket finns det ju en baktanke med det hela. Sedan när det gäller förändringar och andra större saker så får man ju ofta arbeta i flera steg osv.

Dessutom så är det osannolikt att Ukraina skulle klara sig utan stöd av antingen Ryssland eller USA/EU. Det är ingenting som någon av sidorna kommer att tillåta. De kan endast "acceptera" att motparten fick bli beskyddare istället.

Ett oberoende nationalistiskt fritt Ukraina är i dagsläget en tramsig utopi.
__________________
Senast redigerad av Ahrkantos 2014-03-08 kl. 05:18. Anledning: rättelse.
Citera
2014-03-08, 04:47
  #369
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ahrkantos
Ett oberoende nationalistiskt fritt Ukraina är en tramsig utopi.
Även ett "oberoende", nationalistiskt och "fritt" Västukraina? Hur ser du på ett oberoende nationalistiskt fritt Sverige/Norden? Är också det en tramsig utopi?
Citera
2014-03-08, 05:17
  #370
Medlem
Ahrkantoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Även ett "oberoende", nationalistiskt och "fritt" Västukraina? Hur ser du på ett oberoende nationalistiskt fritt Sverige/Norden? Är också det en tramsig utopi?

Det skulle givetvis stå i dagsläget, missade att skriva det.

I fallet Ukraina är det för närvarande så att utan amerikanskt "beskydd" så skulle landet vara tvunget att underkasta sig ryskt "beskydd". Ukraina kan komma att delas så att den ena sidan är under ryskt "beskydd" och den andra under amerikanskt "beskydd" alternativt så måste hela Ukraina välja sida.

Många nationalister och även anarkister verkar tro att isolerade nationer eller "lokala ekonomier/hobsala-samhällen" är genomförbart idag. Vilket det inte är, det är endast en fantasi. Geografisk isolering av olika nationer och samhällen är en del av mänsklighetens historia, nuförtiden kan vi åka till månen och kommunicera med varandra i realtid från två olika hörn av jordklotet.

Nationalismen får därför aldrig vara beroende av nationalstaten utan vad som skulle behövas är folkgemenskap oavsett om vi har den totala makten över en nationalstat eller ej. Det viktiga är absolut inte geografiska gränsdragningar.

I övrigt drömmer jag inte om en värld med en massa små nationalistiska stater där alla folk får leva lyckliga i alla sina dagar. Jag drömmer om nordiskt världsherravälde. Så dagens gränsdragningar är ganska ointressanta. Däremot måste vi verka inom dem för att tillförskansa oss makt av olika slag såklart. Sverige och Norden skulle mycket väl någon gång kunna vara helt oberoende. Det är emellertid ingenting som skulle vara möjligt idag bara för att det skedde en statskupp. Vad framtiden erbjuder däremot återstår att se eller skapa.
Citera
2014-03-08, 14:23
  #371
Bannlyst
Ryssland ingår i BRICS vilka representerar 40% av världens befolkning.
Citat:

Considering how new the grouping of countries is, BRICS’ creation has already been unquestionably a geopolitical game changer, and its repercussions are already significant. Gone are the days of the mid 1990s, when a weak and crumbling Russia could let NATO bomb its long-term historical ally Serbia and let the West impose its will in the dismantlement of Yugoslavia. The coming of age, as a major international player, for BRICS was to win the showdown with the West over the Syrian crisis at the end of 2013, and by doing so perhaps to have defused World War III.

Forcefully dissuading the United States and its eager European vassals from attacking Syria in 2013 is BRICS’ biggest foreign policy accomplishment so far. At the peak of the crisis, BRICS became more coherent, and the four other partners fully backed Russian President Vladimir Putin’s uncompromising stance. The turning point was during the G20 summit in early September 2013 in St Petersburg. In late 2013, BRICS drew a line in the sand. The US imperialist follies in Afghanistan, Iraq, and Libya would not be allowed a repeat in Syria or Iran. It had to be done. The days of American exceptionalism had come to an end. Under the impulse and leadership of Putin, BRICS came down resolutely and unanimously against a US-NATO military intervention in Syria.

The Cold War was a bipolar period of history defined by a stalemate between two empires. According to Mr. Putin, BRICS brings the hope of a truly multipolar world without empires. President Putin, in principle, doesn’t view BRICS as an opposing force to the West. For Putin, “BRICS is a key element of an emerging multipolar world.” In an interview with Itar-Tass agency in late March 2013, before the BRICS summit in Durban, South Africa, Putin said that “The group of five has repeatedly affirmed its commitment to the fundamental principles of international law and contributed to strengthen the UN central role. Our countries do not accept power politics or violation of other countries sovereignty. We share approaches to the pressing international issues, including the Syria crisis, the situation around Iran and the Middle-East settlements.”

http://newsjunkiepost.com/2014/02/01/the-rise-of-brics-cold-war-redux-or-end-of-empires/
Citera
2014-03-08, 17:26
  #372
Medlem
En Greg Satell skriver i Forbes:

Citat:
There has also been completely unfounded accusations that Ukraine’s interim government is “Neo-Nazi” and “Ultranationalist.” Timothy Snyder has done a wonderful job debunking these claims. The truth is that much of Ukraine’s present leadership, including Yatsenyuk are Jewish. Jewish community leaders in Ukraine have also refuted Russian accusations.

Only the most twisted mind could conceive of a Jewish led Nazi conspiracy. Are there Neo-Nazis in Ukraine? Sure, just as there are in Chicago and every other major American city. Are some politically active? Yes, as is David Duke in our own country. Do they have any power to shape policy or events? Categorically no.

http://www.forbes.com/sites/gregsatell/2014/03/04/5-important-facts-that-the-western-press-is-getting-terribly-wrong-in-ukraine/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in