Resultat: Valet 2018
SvP får min röst
0%
0 röster
SvP får inte min röst
0%
0 röster
2014-02-26, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Är Mikael Skillt partiets officiella utrikesrepresentant?
Nej. Dan Eriksson är partiets internationelle sekreterare.

Citat:
Representerar han SvP vid de här resorna?
Officiellt? Nej, det tror jag inte att Micke har några mandat till (rätta mig om jag har fel Micke). Inofficiellt blir såklart alla medlemmar som åker utomlands och deltar på nationalistiska aktiviteter någon form av ambassadörer för partiet.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Betalar han resorna själv ur egen ficka eller är det via pengar som folk donerat till SvP?
Det är inte partiet som bekostar dessa resor. Huruvida folk donerat pengar eller inte kan jag inte svara på.
Senast redigerad av Straybullet 2014-02-26 kl. 20:43.
Citera
2014-02-26, 20:36
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
SvP:s Mikael Skillt twittrar:

https://twitter.com/MikaelSkillt/status/438647350043877376

Samma person var även i Grekland och representerade partiet i kontakten med Gyllene Gryning. Han ska även åka till Ukraina. Fråga till partiet: Är Mikael Skillt partiets officiella utrikesrepresentant? Representerar han SvP vid de här resorna?

Det är jag också lite nyfiken på. Nu inte sagt att mer än en partimedlem/företrädare kan åka utomlands i partiets tjänst men Dan är väl fortfarande internationell sekreterare?
Citera
2014-02-26, 20:54
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Nej. Dan Eriksson är partiets internationelle sekreterare.
Jo, det vet jag. Min fråga är om Skillt åker å partiets vägnar eller om hans resor är egna initiativ. När han pratar om inbjudningar, är det då han personligen som har blivit inbjuden eller partiet?
Citera
2014-02-26, 21:20
Bannlyst
Citat:
Jo, det vet jag. Min fråga är om Skillt åker å partiets vägnar eller om hans resor är egna initiativ. När han pratar om inbjudningar, är det då han personligen som har blivit inbjuden eller partiet?
Nej, det är nog Micke som knutit kontakter med nationalister i andra länder och blivit inbjuden av dem skulle jag tro, men det är bäst han svarar själv på det.
Citera
2014-02-26, 21:21
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Betalar han resorna själv ur egen ficka eller är det via pengar som folk donerat till SvP?
Det är för egna pengar jag åker runt.

Citat:
Officiellt? Nej, det tror jag inte att Micke har några mandat till (rätta mig om jag har fel Micke). Inofficiellt blir såklart alla medlemmar som åker utomlands och deltar på nationalistiska aktiviteter någon form av ambassadörer för partiet.
Jag är en helt vanlig betalande medlem, utan några flashiga titlar Grekland var väl iof lite speciellt då det var mina privata vänner inom GG vi besökte, i övrigt så åker jag som svensk nationalist med undantag för Ukraina där jag åker ner som en officiell representant för de svenskfrivilliga.

Citat:
Det är privata inbjudningar från människor jag lärt känna genom åren, en del med ansvarsområden i olika omfattning och andra som är helt vanliga medlemmar precis som jag. Mycket har jag min vän Gonzalo från Democracia Nacional att tacka för, som öppnat en del dörrar runt om i Europa.

/Micke
Citera
2014-02-26, 21:26
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Det är privata inbjudningar från människor jag lärt känna genom åren, en del med ansvarsområden i olika omfattning och andra som är helt vanliga medlemmar precis som jag. Mycket har jag min vän Gonzalo från Democracia Nacional att tacka för, som öppnat en del dörrar runt om i Europa.
/Micke
Okej, tack för svar. Vet du om även partiet får några inbjudningar och kommer att resa runt i Europa och träffa potentiella samarbetspartner den närmaste tiden? Eller blir det mest så att fristående medlemmar som du åker på egna träffar helt utan koppling till SvP?
Citera
2014-02-26, 21:29
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Okej, tack för svar. Vet du om även partiet får några inbjudningar och kommer att resa runt i Europa och träffa potentiella samarbetspartner den närmaste tiden? Eller blir det mest så att fristående medlemmar som du åker på egna träffar helt utan koppling till SvP?
Partiet åker runt lite nu och då, samma sak med Dan. Sedan skulle jag vilja hävda att vanliga medlemmar är lika stora reklampelare för SvP som partiledningen, om inte större egentligen då dessa är levande bevis för om partiledningen har lyckats eller inte. Skillnaden är väl att det inte kan föras några beslutande samtal mellan organisationerna. Jag hoppas att fler medlemmar börjar resa runt.

/Micke
Citera
2014-02-26, 21:41
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Sedan skulle jag vilja hävda att vanliga medlemmar är lika stora reklampelare för SvP som partiledningen, om inte större egentligen då dessa är levande bevis för om partiledningen har lyckats eller inte.
Hur menar du då? På vilket sätt kan man avgöra om "partiledningen har lyckats" beroende på hur fristående medlemmar helt utan partiledningens inflytande träffar personliga kompisar i Europa?
Citera
2014-02-27, 14:03
Medlem
Anser svp att det är politiskt våld som folket håller på med i Ukraina?
Citera
2014-02-27, 15:20
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Hur menar du då? På vilket sätt kan man avgöra om "partiledningen har lyckats" beroende på hur fristående medlemmar helt utan partiledningens inflytande träffar personliga kompisar i Europa?
Partiledningen jobbar mot ett mål, i det målet så ingår det att forma aktivister och medlemmar på ett visst sätt. Partiets medlemmar/aktivister är därför en direkt avbild i hur lyckat partiledningens arbete har varit.

/Micke
Citera
2014-02-27, 15:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svempakungen
Anser svp att det är politiskt våld som folket håller på med i Ukraina?
Jag talar naturligtvis bara för mig själv, men det är givetvis säkert så att även upprörda medlemmar ur oppositionen har ägnat sig åt moraliskt förkastliga våldsdåd i sin upprördhet. Det mesta tycks dock vara handlingar av rent självförsvar mot specialpolisen Berkut som dödat mängder av oppositionella den senaste tiden, även civila sådana, till synes för skojs skull.
Citera
2014-02-27, 15:53
Medlem
Citat:
Jag talar naturligtvis bara för mig själv, men det är givetvis säkert så att även upprörda medlemmar ur oppositionen har ägnat sig åt moraliskt förkastliga våldsdåd i sin upprördhet. Det mesta tycks dock vara handlingar av rent självförsvar mot specialpolisen Berkut som dödat mängder av oppositionella den senaste tiden, även civila sådana, till synes för skojs skull.

Källa? Det grova och dödliga våldet inleddes främst av demonstranterna. Därefter dök de numera klassiska mystiska och än så länge oidentifierade krypskyttarna upp och sköt poliser såväl som demonstranter. Det var först mot slutet som polisen ens verkade ha tillgång till skjutvapen och då verkar en del människor ha blivit skjutna av polisen. Det är bara att titta på de extremt våldsamma filmsekvenserna så ser man att polisen hade haft otvetydig juridisk rätt att skjuta ihjäl många hundratals människor i rent självförsvar. I varje normalfungerande samhälle på jorden så hade polisen haft rätt att skjuta i dessa lägen och i de flesta länder, inklusive Sverige, hade de också gjort det. Jag har nog aldrig någonsin sett större återhållsamhet från polisens sida och då har jag ändå följt såna här saker från alla håll i världen under många års tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in