Citat:
Ursprungligen postat av
crillecrille
Vilken trevlig attityd. Såg du inte intervjun? Om du såg den, tyckte du att någonting nytt framkom? Vad fick du för känsla när Aukland satt och skruvade på sig?
Ingenting i kvällens Skavlan gör att man "lätt kan fastslå" något som helst, det var dock intressant att se norrmän bli konfronterade av Fredrik som väl får anses ha ganska hög status och trovärdighet i hemlandet.
Jeg snakker om blodverdiene, ikke selve intervjuet på skavlan. Han hevdet at han aldri har dopet seg. Lyver han? Er en hemoglobinverdi på 17 ensbetydende med bloddoping?
Det er ingen som kan svare på dette og det er det som er poenget mitt. Derfor jeg lurer litt på hvor "uppdrag granskning" vil hen med disse dokumentarene. Du kan hevde at jeg og nordmenn generelt er defensive og at vi selvsagt burde være kritiske og mene at norske skiløpere ikke er noe bedre enn hverken russere eller østerrikere osv., men faktum er jo at det ikke finnes bevis. Og det er hverken noen fornektelse av faktum eller naiv tro på heltene våre. Slike dokumentarer henger ut enkeltpersoner som Anders Aukland og han har ingen mulighet til å forsvare seg. Jeg tror ikke folk helt skjønner hvor tøft det må være, ikke minst i et land som Norge (og Sverige?) der man blir så til de grader satt i gapestokken dersom man ikke bare blir tatt, men også satt i forbindelse med doping, i våres nasjonalsport nummer én.