2013-10-26, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Han umgicks tydligen med invandrare i sin barndom
Tycker han beter sig som en blatte faktiskt... Egoistisk, narcissistisk, impulsiv, empatistörd, barnslig, vulgär, aggressiv, fanatiskt religiös osv. Dålig förlorare också som skyller sitt misslyckade konstnärskap på galleristen. Blattar brukar ju ha svårt att förstå och erkänna att de är misslyckade och värdelösa...

Antingen styrs Walhbeck av medfödda själsliga defekter eller kanske av influenser som han fått från sina blattekompisar? Barndomen som har präglat honom...? Han ska visst vara god vän med den kriminelle Fadde också...
Senast redigerad av flamande.grevskopa 2013-10-26 kl. 21:00.
Citera
2013-10-28, 19:28
Medlem
En kollega snackade med Wahlbeck efter något framträdande i Stockholm. Samtalet flöt på bra men när min jobbpolare talade om att han hittat detta roliga klipp blev PW irriterad. Han var tydligen inte helt nöjd med att det hade digitaliserats.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=R2OExplWVt8

Peters familj måste vara stolta.
Citera
2014-03-07, 17:00
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ompal
Jag tycker snubben liknar rudolph hess lite gran iaf
Haha, det gör han
Citera
2014-03-07, 17:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelhund
En kollega snackade med Wahlbeck efter något framträdande i Stockholm. Samtalet flöt på bra men när min jobbpolare talade om att han hittat detta roliga klipp blev PW irriterad. Han var tydligen inte helt nöjd med att det hade digitaliserats.

Fan vad briljant klipp! Konstnärligt och tragiskt på samma gång.
Citera
2014-03-07, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirSaWa
Fan vad briljant klipp! Konstnärligt och tragiskt på samma gång.

Film Für alle var grym. Wahlbecks humor är funktionell i så många olika nivåer. Både flabbigt och uppenbart men även mer diffust och märkligt vilket är en sjukt bra kombo när det stämmer.
Citera
2014-03-07, 18:08
Medlem
Peter wahlbeck är det enda komikergeni sverige har haft. Han tillhör de största namnen i världen inom komik. Sverige är ett alldeles för litet land för hans storhet. Det är därför han inte blivit stor.
Citera
2014-03-07, 18:24
Medlem
Bacchus94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven2.0
Peter wahlbeck är det enda komikergeni sverige har haft. Han tillhör de största namnen i världen inom komik. Sverige är ett alldeles för litet land för hans storhet. Det är därför han inte blivit stor.

Man äger ej snille för det man är galen.
Citera
2014-03-08, 16:26
Medlem
No-n-sences avatar
Kommer bara att tänka på scenen med "Buffalo Bill" framför spegeln i "När lammen tystnar" när jag ser på klippet. Så obehagligt att jag inte ens såg klart på det.
Citera
2015-01-15, 18:05
Medlem
Han gjorde ju en fenomenal insats i TV4:s serie Heja Björn från någon gång i början av 00-talet. Eventuellt kan han ju ha spelat sig själv dock.
Citera
2015-01-15, 18:26
Medlem
Jimbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamelhund

Vilka härliga minnen!

Någon gång i början på 90-talet, vi hade fått tag på en VHS med filmen och visste inte riktigt vad vi skulle få se. Vi rökte på med fett sativa-gräs innan och drog på rullen och den där scenen inledde alltihop!!

Helvetejävlar vad vi åkte i tv-soffan! Folk ramlade ur soffan, bord vältes omkull, lampor for i golvet och gick sönder och allmänt kaos följde. Någon skrek att vi måste stänga av men ingen hittade fjärren och ljudet var på högt som fan och Wahlbeck knull-stönade och talade tyska och nån i sällskapet kröp på alla fyra ut ur rummet med skrattkramper och hjärnstekning.
Och sen när vi lugnade ner oss och lät filmen rulla på så bröts filmen plötsligt med ett inslag ur Plus där en äldre herre klagade på att han förlorat en femma i parkeringsautomaten. Vilket tydligen skulle vara med i filmen.

Å jag kommer aldrig glömma Wahlbeck när han springer runt utanför macken och skriker att "Expressen är ingen Hora! Säg inte att Expressen är en hora!!"

Fina minnen.
Film für alle är fortfarande den rulle som funkat bäst stekt. Inget annat kommer ens i närheten.
Citera
2015-02-09, 20:47
Medlem
Autobahn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Vilka härliga minnen!

Någon gång i början på 90-talet, vi hade fått tag på en VHS med filmen och visste inte riktigt vad vi skulle få se. Vi rökte på med fett sativa-gräs innan och drog på rullen och den där scenen inledde alltihop!!

Helvetejävlar vad vi åkte i tv-soffan! Folk ramlade ur soffan, bord vältes omkull, lampor for i golvet och gick sönder och allmänt kaos följde. Någon skrek att vi måste stänga av men ingen hittade fjärren och ljudet var på högt som fan och Wahlbeck knull-stönade och talade tyska och nån i sällskapet kröp på alla fyra ut ur rummet med skrattkramper och hjärnstekning.
Och sen när vi lugnade ner oss och lät filmen rulla på så bröts filmen plötsligt med ett inslag ur Plus där en äldre herre klagade på att han förlorat en femma i parkeringsautomaten. Vilket tydligen skulle vara med i filmen.

Haha låter underbart! Synd att man inte var med.
Peter Wahlbeck är ett geni. Det var länge sedan man såg honom nu dock.
Citera
2015-02-12, 15:18
Medlem
_Dante_s avatar
Jag tror seriöst att han är utvecklingsstörd! Jag tycker inte vi ska skvallra för mycket om han här då det är synd om sjuka människor!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in