2009-10-07, 01:54
Medlem
StigAllans avatar
Döm inte ut det komiska fyllot, han har ju gjort låten Ullared som bör tillhöra klassikerna och att alla måste lyssna på den minst en gång.
Tanka och njut!
Citera
2009-10-07, 08:14
Medlem
KönsKlass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt_Kirk
Haha, PW är briljant och klasser bättre än Betner & co.
Men det är klart att han blir illa omtyckt då han ofta hånar även dom som sitter i publiken och ska skratta åt honom. Om han sedan är en dryg och jobbig jävel privat skiter jag fullständigt i, då jag inte har något intresse att bli hans vän.

Det finns väldigt få roliga stå-uppare i Sverige, väldigt torra och humorbefriande som mer istället för riktig humor försöker chocka publiken med ord som kuk och fitta istället. Tack för att PW finns och ger oss sköna garv!

Svensk humor är humorlös. Det är revyhumor där publiken skrattar till kommandoplakat. Det är få ståuppare som faktiskt kan bjuda på att skämma ut sig själva för att få folk att skratta. Magnus Betner är verkligen en av det humorbefriade landets mest överskattade ståuppare. Killen är inte rolig någonstans och jag skäms när jag ser människor hylla honom. Ännu ett bevis på hur totalt humorbefriat det här landet är. En ståuppare utan ansiktsuttryck och betoningar är som att skratta åt ett lik i kyrkan.

PW kanske inte levererar jämt, men han orkar i alla fall vara naturlig och det väger mer.
Citera
2009-10-07, 08:43
Medlem
Chronicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KönsKlas
Svensk humor är humorlös. Det är revyhumor där publiken skrattar till kommandoplakat. Det är få ståuppare som faktiskt kan bjuda på att skämma ut sig själva för att få folk att skratta. Magnus Betner är verkligen en av det humorbefriade landets mest överskattade ståuppare. Killen är inte rolig någonstans och jag skäms när jag ser människor hylla honom. Ännu ett bevis på hur totalt humorbefriat det här landet är. En ståuppare utan ansiktsuttryck och betoningar är som att skratta åt ett lik i kyrkan.

PW kanske inte levererar jämt, men han orkar i alla fall vara naturlig och det väger mer.

Skönt att man inte är ensam om att ställa sig fullständigt frågande till Betners så kallade humor. Killen är oinitierad, plump och saknar komiska poänger. Är det den manliga motsvarigheten till kvinnliga härken som besöker Ladies Night föreställningen som skrattar åt fåntratten Betner kanske?
Citera
2009-10-07, 08:50
Medlem
Flytande_argots avatar
De enda svenska komiker som jag garvar åt är väl Johan Glans och David Batra, men det är ju inte cutting edge in your face society can suck my dick-humor som de har på sin repetoar.

Finns ju inte en enda svensk komiker i stil med Doug Stanhope, Anthony Jeselnik och den numera bortgångne Mitch Hedberg. Till och med Jimmy Carr är ju råare i språk och humor sin lågmälda framtoning till trots. Tror knappast en svensk komiker skulle dra ett skämt om att pissa på ett dött barn för att bota hans hajskador på stranden?

http://www.youtube.com/watch?v=Rg_gTXrF89g
Citera
2009-10-07, 09:57
Medlem
jugbandbluess avatar
Svensk humor är inte humorlös jämfört med t.ex. tyskland eller valfritt latino-land där slapstick och nakna pattar fortfarande anses skitskoj. Både killinggänget och skatangänget tycker jag levererar, sen finns det guldkorn i t.ex. humorlabbet och grotesco. Fast dom humorformer som man tagit från USA,stand-up och roasting, funkar aldrig bra i sverige, det blir bara ansträngt och fånigt
Citera
2009-10-07, 10:05
Medlem
humdis avatar
Det roligaste i länken var när han driver med danska språket som ett konsonantlöst gröthalsspråk. PW borde alltid textas när han medverkar i tv, halländska låter som en avart av danska.
Citera
2009-10-07, 22:52
Medlem
MrTurbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dunham
Peter Wahlbäck är en stor idiot. De skulle ha slängt av honom mitt på östersjön istället!

AMEN!
Citera
2009-10-07, 23:03
Medlem
No-n-sences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av styrlund
99% av det Peter säger är för att provocera personer med ett lågpresterande intellekt. Och med tanke på ditt sett att reagera på hans uttalande om motorcyklar tycks han ju ha lyckats göra ett bra jobb.

Så kan man ju också förklara att han kastades av? Det var bara för att provocera hans inte fullt presterande intellekt?
Senast redigerad av No-n-sence 2009-10-07 kl. 23:11.
Citera
2009-10-07, 23:18
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
Det senaste är totalförnedringen, levererad av den samlade kåren "stå-upp-komiker", i Kanal 5. En vämjelig soppa, där täckmanteln ger dessa omogna tramsare fritt fram att vädra sina sämsta uppslag, bajs-karaktär á la 4-5 års barnslighetsnivå.

Därefter ges offret - jag har sett Pernilla Wahlgren och Bert Karlsson förnedras - slutordet, dvs kasta skit tillbaka på jöns-"komikerna".

Det är så ruggigt platt, respektlöst och vämjeligt att man smått längtar tillbaka till tiden då det fanns censur i Sverige. Fy f-n så uselt. Undra på att det ser ut som det gör i landet. Förfall.
Citera
2009-10-07, 23:39
Medlem
Åsa-Nietzsches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Det senaste är totalförnedringen, levererad av den samlade kåren "stå-upp-komiker", i Kanal 5. En vämjelig soppa, där täckmanteln ger dessa omogna tramsare fritt fram att vädra sina sämsta uppslag, bajs-karaktär á la 4-5 års barnslighetsnivå.

Därefter ges offret - jag har sett Pernilla Wahlgren och Bert Karlsson förnedras - slutordet, dvs kasta skit tillbaka på jöns-"komikerna".

Det är så ruggigt platt, respektlöst och vämjeligt att man smått längtar tillbaka till tiden då det fanns censur i Sverige. Fy f-n så uselt. Undra på att det ser ut som det gör i landet. Förfall.

Du har rätt, men vad har det att göra med att Wahlbeck blev avslängd från färjan pga fylleri att göra?
Citera
2009-10-08, 09:49
Medlem
dodeesoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åsa-Nietzsche
Du har rätt, men vad har det att göra med att Wahlbeck blev avslängd från färjan pga fylleri att göra?

Håller med, denna tråden spårade ur för länge sedan. Vi vill inte recentioner på PW eller senaste avsnittet av färjan eller Roast på Berns (Som förövrigt sög finsk pinne). Vi vill veta vad som hände på båtfan, vad gjorde PW för att bli deporterad i Finland. Doppade han peternicklas i bålen, moonade han kaptenens fru eller likn. Med tanke på vad utspelas på finlandsfärjorna dagligdags måste det ha varit något i hästväg. Bildbevis?

Någon moderator borde röja lite har och visa upp sina muskler, det är min åsikt.
Citera
2009-10-11, 01:56
Medlem
uffeks avatar
hahaha ur kul kan det bli?!
moderatkommunisten by peter wahlbeck
http://www.youtube.com/watch?v=eZVQ4n-wmbc&feature=related
Senast redigerad av uffek 2009-10-11 kl. 02:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in