2014-03-06, 17:51
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Det enda partiet som tar ställning för meritokrati är SvP.
Går man in på nationalistforat här på Flashback så kan man få intryck av att partiet håller på att implodera pga ukrainafrågan.

Nu är det här inte en SvP-tråd och det är ett oskick av er SvP:are, du i synnerhet, att försöka förvandla varje SD-tråd till en rekryteringstråd för SvP.
Citera
2014-03-06, 20:03
Medlem
Bravidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Bedrövligt att Torssell inte har fått svar på sitt brev till SD. SD är otroligt dåliga på att kommunicera med lokala politiker och väljare i allmänhet. Det har jag själv dålig erfarenhet av. Här måste det till en skärpning från SDs sida.

Sedan så är det helt vansinnigt av valberedningen att placera Paula Bieler på 6:e plats på riksdagslistan. Tom före Richard Jomshof och David Lång. Det är ju helt absurt!

Vidare så måste man förstå Thoralf Alfssons popularitet ute bland väljarna. Ett STORT misstag att inte ta med honom på listan.

Gör om, gör rätt!

De kvoterar i realiteten in en kvinna, något som de själva säger sig vara emot.
Citera
2014-03-06, 20:58
Bannlyst
Med något enstaka undantag handlar det verkligen om beigea, konforma, intetsägande och ointressanta nickedockor som lika gärna hade kunnat återfinnas i vilket parti som helst. Tråkigt att se.

Säger du att svenskarna existerar och har rätt till Sverige så åker du ut, kritiserar du sionismen och det judiska inflytandet i partiet och i världen så åker du ut, läser du fel böcker så åker du väl ut då också och frågan är om du inte också åker ut bara du råkar uttrycka dig lite folkligt och indignerat om negrer eller andra icke-vita.

Ni nästintill normalbegåvade individer som fortfarande stödjer SD, är det för att ni på fullaste allvar stödjer deras politik och tror att de ens är intresserade av att skapa förändring, eller handlar det mest om defaitism och att rösta på SD för att de är "mindre dåliga" än de sju övriga partierna?

Får man aldrig nog av kvoteringarna, ryggkrökandet, liberaliseringen, uteslutningarna, förnekandet av svenskarna och deras rättigheter och allt annat sinnessjukt som partiet numer ägnar sig åt? Hur går tanken där egentligen?

Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Nu är det här inte en SvP-tråd och det är ett oskick av er SvP:are, du i synnerhet, att försöka förvandla varje SD-tråd till en rekryteringstråd för SvP.
Fast han har ju rätt? Givetvis finns det också ett värde i att upplysa om att det existerar alternativ som inte spottar på de etniska svenskarna utan arbetar för deras överlevnad och bevarande.
Citera
2014-03-07, 02:18
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Med något enstaka undantag handlar det verkligen om beigea, konforma, intetsägande och ointressanta nickedockor som lika gärna hade kunnat återfinnas i vilket parti som helst. Tråkigt att se.

Säger du att svenskarna existerar och har rätt till Sverige så åker du ut, kritiserar du sionismen och det judiska inflytandet i partiet och i världen så åker du ut, läser du fel böcker så åker du väl ut då också och frågan är om du inte också åker ut bara du råkar uttrycka dig lite folkligt och indignerat om negrer eller andra icke-vita.

Ni nästintill normalbegåvade individer som fortfarande stödjer SD, är det för att ni på fullaste allvar stödjer deras politik och tror att de ens är intresserade av att skapa förändring, eller handlar det mest om defaitism och att rösta på SD för att de är "mindre dåliga" än de sju övriga partierna?

Får man aldrig nog av kvoteringarna, ryggkrökandet, liberaliseringen, uteslutningarna, förnekandet av svenskarna och deras rättigheter och allt annat sinnessjukt som partiet numer ägnar sig åt? Hur går tanken där egentligen?

Fast han har ju rätt? Givetvis finns det också ett värde i att upplysa om att det existerar alternativ som inte spottar på de etniska svenskarna utan arbetar för deras överlevnad och bevarande.

Har man inte fattat efter den nya listan med Paula Bieler på 6:e plats, där både Gustav Kasselstrand och Thoralf Alfsson inte finns med, och där några ur valberedningen själva finns med på valbar plats, så vet jag inte vad som krävs.

Många inbillar sig nog fortfarande att partiet har en "dold agenda", att när de väl kommer till makten och får inflytande så kommer det tids nog bli hårdare tag. Men det kan de glömma.
Citera
2014-03-07, 07:40
Medlem
Undrar om man på SD talat om, och även gjort konkreta försök, att värvs Gunnar Sandelin? Om man ännu inte gjort det borde man uteslutas för tjänstefel. Sandelin och Torsell och säkert några till, det finns faktiskt kompetenta människor med både intellekt, integritet och sunda åsikter. Men inom SD är man väl för dumma för att inse sitt eget bästa genom att försöka knyta dem till sig, och pissar väl hellre på dem. Man lägger nog hellre krafterna på trams, enfald och videobloggar. Sandelin skulle vara en äkta röstmagnet, en person som övertygar och kan resonera på ett moget sätt. Skulle Sandelin starta eget parti eller tex kapa ett desperat centern (som bör pröva lyckan som ett framstegspartii) vore jag den första att lämna SD. Hur aktivt tror ni SD försökt att värva intelligens till sig dvs personer som gör så att man konstant slipper sitta med skämskudden i beredskap så snart en SD representant får chansen i media?
Senast redigerad av Fnysington 2014-03-07 kl. 07:43.
Citera
2014-03-07, 07:57
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Undrar om man på SD talat om, och även gjort konkreta försök, att värvs Gunnar Sandelin? Om man ännu inte gjort det borde man uteslutas för tjänstefel. Sandelin och Torsell och säkert några till, det finns faktiskt kompetenta människor med både intellekt, integritet och sunda åsikter. Men inom SD är man väl för dumma för att inse sitt eget bästa genom att försöka knyta dem till sig, och pissar väl hellre på dem. Man lägger nog hellre krafterna på trams, enfald och videobloggar. Sandelin skulle vara en äkta röstmagnet, en person som övertygar och kan resonera på ett moget sätt. Skulle Sandelin starta eget parti eller tex kapa ett desperat centern (som bör pröva lyckan som ett framstegspartii) vore jag den första att lämna SD. Hur aktivt tror ni SD försökt att värva intelligens till sig dvs personer som gör så att man konstant slipper sitta med skämskudden i beredskap så snart en SD representant får chansen i media?
Problemet med att värva sådana personer är att de förmodligen skulle lacka ur rätt snabbt på hur partiet fungerar och ställa till med rabalder. Så är det nog delvis i alla partier, med sina olika inre unkenheter. Gamla trotjänare som har varit lojala i alla år kan ledningen köra över - det finns inget som tyder på att de plötsligt kommer börja storma om någonting som de tidigare har haft överseende med. Men folk som kommer utifrån med en massa kompetens kan snabbt tröttna och vända på klacken.
Citera
2014-03-07, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington

De representanter för SD som skriver här på FB har enligt mitt sätt att se på det öppet deklarerat att de skiter fullständigt i sådana som skriver på nätet. De som drog dem över riksdagskanten behövs inte enligt många här på FB. De skäms bara för sådana som dig och mig, även om jag själv skriver marginellt. Det är känslan jag får.
Citera
2014-03-07, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Problemet med att värva sådana personer är att de förmodligen skulle lacka ur rätt snabbt på hur partiet fungerar och ställa till med rabalder. Så är det nog delvis i alla partier, med sina olika inre unkenheter. Gamla trotjänare som har varit lojala i alla år kan ledningen köra över - det finns inget som tyder på att de plötsligt kommer börja storma om någonting som de tidigare har haft överseende med. Men folk som kommer utifrån med en massa kompetens kan snabbt tröttna och vända på klacken.
Att SD inte är perfekt skulle jag kunna föredraga, om jag bara visste att de verkligen gjorde något för att försöka förbättra situationen. Övertyga mig! Någon SD representant bör svara vad de gör/gjort. Förklara varför man tex dissar Torsell och om man de facto tillfrågat Sandelin.
Citera
2014-03-07, 20:43
Medlem
Vindhlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torssell
kommer att ske i den Sverigevänliga folkrörelsen. Den radikalism som Svenskarnas parti visar är jag helt främmande för. Jag vill ha ett öppet demokratiskt samhälle enligt rättsstatens principer, öppenhet, välfärdsstaten och ett värnande av nationen, kulturen, språket och traditionerna. Etablissemang ska alltid ifrågasättas och granskas. Samtidigt får man aldrig glömma humanismens principer och den individuella godheten. Motståndare ska ha samma rätt som jag att yttra sig.
Stefan Torssell

Vad är det för "radikalism" du menar att SvP visar? Det enda SvP gör är att konstatera att Sverige är svenskarnas land och skall så förbi, och att vi svenskar skall förbli svenskar. Det är inget radikalt med det. Det enda radikala är den nuvarande situationen i landet, som med rätta kan beskrivas som så att vårt land invaderas av främmande och fientliga folkgrupper.

Vad gör man som nationalist om man ser sitt land invaderas och koloniseras? Om man ser sitt folks historiska levnadsområde tas över av etniska främlingar från jordens alla hörn. Konsekvenserna blir att man måste agera, försvara sig och gå till angrepp mot invadörerna, och att man inte tänker tillåta att sitt folks levnadsområde faller i främmande folks händer, eller att ens eget folk trängs undan till små reservat. Om man inte klarar av se att det är detta som måste göras, utan istället tror att det finns en annan väg, som innebär att man inte tar striden, så står man inte bakom nationalismen fullt ut, utan man ser den blott som en ytlig dygd som man kan villkora bort när konsekvenserna av nationalismens inre principer kräver handling istället för ömkande och passivitet.

I själva verkat är det så att alla statsbildningar som syftar till att upprätthålla ett folks etniska, kulturella och geografiska suveränitet vilar på användandet av våld - mot de som motsätter sig folkets existens och som har intresse av att tillskansa sig folkets resurser. I den verkligheten så finns det inte plats för någon humanism eller demokrati, utan det enda som gäller är att kunna försvara det man önskar behålla med våld och styrka, så att angripare bedömmer det allt för kostsamt att försöka sig på ett försök.

Uppenbarligen så upprätthålls inte det svenska folkets etniska, kulturella eller geografiska suveränitet längre, vilket är en direkt konsekvens utav allt för mycket "demokrati" och "humanism". Således så kan man inte förvänta sig att någonting kan åstadkommas innan de som önskar en förändring inser att man inte kan försätta hylla de värden och principer som har satt oss i situationen vi befinner oss i.

Själv är jag ung nog att jag kommer leva när svenskar inte längre är majoritet i vårt eget land längre, och jag inser att det inte är någon rolig situation. Men jag inser även att vi har ett val - antingen accepterar vi det ödet, att fördrivas och utrotas som etniskt urskiljbar grupp, detta är den konservativa vägen, som skyr alla former av "radikalism", eller så tar vi upp kampen och organiserar oss för att möta framtiden. Och det är bättre att organisera oss nu medans vi fortfarande är majoritet och besitter de mesta av resurserna i landet än att göra det senare.
Senast redigerad av Vindhler 2014-03-07 kl. 20:51.
Citera
2014-03-08, 02:13
Medlem
shogun-rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Låt mig svara på frågan om Alfsson med att säga att jag inte kräver att Ekeroth ska petas, jag gillar att han är lite ettrig och stridslysten. Att han eller nästan alla andra i SD inte kommunicerar lika väl som Torssell utan kan upplevas som en PR-belastning gör inte att de inte har ett existensberättigande inom partiet. Vad är det för löjlig idé att låta motståndarna (som alltid kommer vara motståndare) definiera populära företrädare som belastningar?

Sedan håller jag med om att Hanna Wigh är bra att ha i en framskjuten position. Varför inte Paula Bieler också? Ett växande parti har ju den lyxen att kakan som fördelas blir större.

Men låtsas inte som att motorn för SD är Wigh, Bieler, Karlsson eller Z.Z - det är i mycket större utsträckning Ekeroth, Dagerlind, Torssell och Alfsson som genom sitt "kontroversiella" informationsspridande på ringaktade sajter som Avpixlat gör grovjobbet.

Det inte på sin plats att rynka på näsan åt den opinionsbildning som lagt grunden till den egna riksdagskarriären, tycker jag.

Jodå både Hanna och Paula måste få synas mer. Dessutom deras lite mer mogna kvinnor som dom har nu Herrestedt (tror det stavas så) är ett exempel. Men det kommer nog också bli så med tanke på att många av dessa personer sitter inte i riksdagen idag tror jag.

Alfsson är kort och gott ingen person som är bra för partiet. Därför blev han också bortplockad. Simple as that. Sen får man så klart ha andra åsikter.

Att Alfsson är "stridslysten" är inget som gagnar partiet. Partiet behöver inte stridslystna personer utan personer som är intelligenta och har en stor politisk bredd. Personer som är engagerade och vältaliga och som kan ge en positiv bild av partiet och dess politik. En person som använder 90% av sitt liv för att skriva av sig om sina personliga åsikter på en blogg och som i många fall använder tvivelaktiga statistikuppgifter för att visa att "han har rätt". Det är inget positivt, oavsett om han har rätt eller inte. Utan det ger bara eld på brasan att svartmåla partiet.

Invandringsfrågan behöver det överhuvudtaget inte ältas om utan den sköter sig själv. Påminna är det enda som krävs. Det som däremot krävs är att visa upp sin övriga politik. Annars så går SD miste om massa röster av personer som håller med dom helt eller delvis.

Det är helt bevisat att majoriteten av väljarna röstar efter den ekonomiska politiken och dess frågor. Ekonomiska politiken är helt överlägsen när det handlar om vad som lockar väljare. Sen har du vård, skola etc. Migrationspolitiken är för den stora majoriteten av svenskar en petitess.

Vet mängder med människor som håller med helt eller delvis i SD's migrationspolitik. Men dom skulle aldrig i livet rösta på Sverigedemokraterna. Varför? Jo delvis pga ryktet som media lyckas skapa, men också mycket till stor del för att invandringspolitiken inte är en tillräckligt stor fråga för dom.

Därför behöver SD en bred politik (vilket dom delvis har idag) men dom måste visa fram den och prata om den och komma med förslag och idéer.
Citera
2014-03-08, 02:18
Medlem
shogun-rs avatar
Ser man följande klipp så ger det viss optimism när man har Hanna och Paula prata om hur attityderna mot SD förändrats på bara ett val. Tänk inför nästa val, eller nästa igen.....
Citera
2014-03-08, 03:11
Medlem
8711s avatar
Kan någon motivera varför personer som Bieler, Wigh, M. Larsson, Bylund osv bör räknas som topp 10, topp 20 eller topp 30 av Sveriges nationalister och mest lämpade som riksdagsledamöter?

Julia Kronlid? Tredje plats? Det är ju inte seriöst.

Det är ju inte direkt vanliga Sverigedemokraters lista i min värld. Tror inte folk här hade valt ut personer på det sättet. Vem fan är Paula Bieler?

Kasselstrand, Alfsson osv borde vara helt självklara givna riksdagsledamöter för Sverigedemokraterna.

Bedrövligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in