2014-02-09, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSnabbt
Har suttit och klurat på en grej ganska länge nu, vilka caps är det som sitter på Montana blacks'en
(de "vanliga" 400)från hl?
Mer eller mindre Montana Cans egna version av ett Pinky Fat-cap.
Citera
2014-02-27, 22:06
Medlem
Hej, köpte en montana black idag. Skakar och trycker men inget händer? Är det min cap det är fel på? Eller flaskan?
Förlåt, är newbie på det här.
Senast redigerad av Linda1983 2014-02-27 kl. 22:28.
Citera
2014-02-27, 23:04
Medlem
politins avatar
Ta bort säkringen. Den svarta lilla plastringen som ligger under capen
Citera
2014-02-27, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av politin
Ta bort säkringen. Den svarta lilla plastringen som ligger under capen

Kollade i instruktionsfilmen nu. Säkring fanns inte. Men det löste sig iaf.
Citera
2014-03-04, 21:52
Bannlyst
Jag undrar vilken Chrome tycker ni är bäst? och vilken Svart går bäst över Chrome?

Ge gärna tips om caps till en Throw / Piece också
Citera
2014-03-04, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SimonJMK
Jag undrar vilken Chrome tycker ni är bäst? och vilken Svart går bäst över Chrome?

personligen gillar jag montanas 600 ml krom, men är en smaksak, för mig spelar det ingen större roll, färg som färg så länge det täcker. Molotows covers all svart går över det mesta. sen har du silverkillers serien montana 2g kannorna tror jag det är, finns i flera färger än svart. går enkelt över montanas krom i allafall. hade kört på covers all eller silver killer om jag fick välja. gillar lägre tryck så jag föredrar 2g färgen. smaksak så att säga.

Lycka till.
Citera
2014-03-04, 22:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av biffbertil
personligen gillar jag montanas 600 ml krom, men är en smaksak, för mig spelar det ingen större roll, färg som färg så länge det täcker. Molotows covers all svart går över det mesta. sen har du silverkillers serien montana 2g kannorna tror jag det är, finns i flera färger än svart. går enkelt över montanas krom i allafall. hade kört på covers all eller silver killer om jag fick välja. gillar lägre tryck så jag föredrar 2g färgen. smaksak så att säga.

Lycka till.

Tack för snabbt svar och jag tror jag kör på Montana SILVERCHROME 600 ml och Nitro 2G 400 ml! (500 ml verkar vara högt tryck)!
Citera
2014-03-05, 12:58
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonJMK

Dinitrol!

Men annars är tyska montanas Low Pressure Tar Black 500 mL en favorit. Den är som gamla montana black tar:en.
Citera
2014-03-06, 19:42
Medlem
graffdatshits avatar
Någon som vet vart man kan få tag på olika krom färger? Jag minns det som om det var igår när man körde med montana platinums blå-krom och dom andra roliga färgerna
Citera
2014-03-06, 20:46
Medlem
SuperSnabbts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Någon som vet vart man kan få tag på olika krom färger? Jag minns det som om det var igår när man körde med montana platinums blå-krom och dom andra roliga färgerna

Finns väl andra färger bland ultrawilde serien, annars tror jag det inte går att få tag på plat burkar längre
Citera
2014-03-06, 21:03
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSnabbt
Finns väl andra färger bland ultrawilde serien, annars tror jag det inte går att få tag på plat burkar längre

Jo det vet jag, men jag syftade på kråm blandat med tex röd i en och samma burk. Jag pallar inte köpa mixing caps
Citera
2014-03-06, 23:14
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Jag pallar inte köpa mixing caps

Känns inte som det lär bli homogent ändå. Blöt krom och vanliga kulörer brukar som bekant skära sig ganska duktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in