2014-03-07, 15:58
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Känns inte som det lär bli homogent ändå. Blöt krom och vanliga kulörer brukar som bekant skära sig ganska duktigt.

I know men montana lyckades att få till det
Citera
2014-03-07, 18:06
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
I know men montana lyckades att få till det

Ja, men då är färgkromen inte framställd på samma sätt som att mixa två random kannor.
Citera
2014-03-23, 11:52
Medlem
Evropas avatar
Snabb fråga:

Behöver en gul – gärna lite mustigare åt det lite oranga hållet, fast inte helt orange – som täcker bra.
Har bara Montana Black och Gold att välja från.

Tips?
Svara gärna bara om ni vet av egen erfarenhet.
Citera
2014-03-23, 20:04
Medlem
Mr.patss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evropa
Snabb fråga:

Behöver en gul – gärna lite mustigare åt det lite oranga hållet, fast inte helt orange – som täcker bra.

Tips?
saffran finns i montana white. den är kung!
Citera
2014-03-23, 20:25
Medlem
njekss avatar
Citat:
Snabb fråga:

Tips?

Jag tycker du ska köpa de nyanser du tycker verka passa ditt behov och sen se vilken du gillar bäst. Då bildar du dig en egen uppfattning om burkar vilket du kommer tjäna på i längden.
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.pats

Alla white burkar jag har målat med har jag varit riktigt missnöjd med, men har inte testat just den nyansen så visst... den kanske är kung. Men isåfall är det nog den enda...
Citera
2014-03-23, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av njeks
Jag tycker du ska köpa de nyanser du tycker verka passa ditt behov och sen se vilken du gillar bäst. Då bildar du dig en egen uppfattning om burkar vilket du kommer tjäna på i längden.

Alla white burkar jag har målat med har jag varit riktigt missnöjd med, men har inte testat just den nyansen så visst... den kanske är kung. Men isåfall är det nog den enda...

Jag tycker White serien funkar någorlunda, om man håller sig till lite mörkare färger. Sen så får man ju anpassa målandet efter burkens förmåga. Men den funkar helt klar.
Citera
2014-03-23, 21:27
Medlem
njekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dipt
Jag tycker White serien funkar någorlunda, om man håller sig till lite mörkare färger. Sen så får man ju anpassa målandet efter burkens förmåga. Men den funkar helt klar.

Isåfall lägger jag hellre pengarna på kobra, är ju också budgetburk och lite billigare jämfört white fast betydligt bättre enligt mig.
Citera
2014-03-23, 21:42
Medlem
Evropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.pats
Tack för tipset, men som jag skrev är det inget option. Gold eller White tyvärr.

Citat:
Ursprungligen postat av njeks
Jag förstår hur du menar men min frågeställning var ju lite mer konkret än så och jag har ingen större lust att köpa 3 exemplar av samtliga gula nyanser som finns och därefter testa mig fram.
Känns lite som waste of time and money, när det säkert finns någon som har ett konkret svar?

Så tack för tipset, men det var inget vidare bra svar på min fråga.
Senast redigerad av Evropa 2014-03-23 kl. 21:59.
Citera
2014-03-31, 21:26
Medlem
Evropas avatar
Hm, vart köper man Ironlak egentligen?
Någon som kan tipsa på bra webbshop?
Citera
2014-04-01, 11:44
Medlem
Rauzzers avatar
Citat:
Om du bor i Stockholm kan du fråga på Highlights om det finns en möjlighet att beställa in Ironlak. Har ingen aning om var man kan köpa det och har försökt att hitta en Svensk återförsäljare men det verkar inte finnas.
Citera
2014-04-01, 11:51
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:

Du kan ju maila ironlak själv och fråga om du som privatperson kan köpa utav dom. Annars så har ju bombing science ironlak.
Citera
2014-04-01, 12:10
Medlem
Evropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rauzzer
Om du bor i Stockholm kan du fråga på Highlights om det finns en möjlighet att beställa in Ironlak. Har ingen aning om var man kan köpa det och har försökt att hitta en Svensk återförsäljare men det verkar inte finnas.
Ah, är inte i Stockholm tyvärr. Men tack ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Du kan ju maila ironlak själv och fråga om du som privatperson kan köpa utav dom. Annars så har ju bombing science ironlak.
Hm, nice men det verkar inte som man kan beställa spray till Europa från Bombing Science?
Har det gått tidigare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in