2012-12-15, 12:31
Medlem
Besses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagluktarketchup
har provat både burnerchrome och montanas, det är ingen skillnad, förutom att burnerchrome dammar mycket mer, fått krom på skor, jacka, byxor etc p.g.a burnerchrome. så man bör vara vaksam över det. men sen är burnerchrome grymt skön pga inga kulor i burken.
men 400ml burkarna har för högt tryck tycker jag, montanas är lite lägre, fast ska man köra med 400 ml krom kan man lika gärna köpa kobra eller den silvriga montana white (lite mörkare än krom, men på mörka ytor, typ betong eller berg, blir det riktigt schysst).

har inte haft problem med montanas krom i minusgrader, men del tål då inte slitage, på berg och riktigt rå betong kommer kromen försvinna inom några månader. vet ej hur burnerchrome reagerar efter ett par månader på dessa ytor.
Ok jag tror jag köper ett parti burner ochett mindre parti montana.
Citera
2012-12-15, 15:28
Medlem
jagluktarketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rEEg
Går det inte motverka det absurda trycket i burnechrome genom att hålla cannan uppåner och spruta ut lite gas tills det blir ett lite mindre tryck?
det kan nog fungera, ska definitivt testas
Citera
2012-12-15, 15:53
Medlem
carlss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jagluktarketchup
det kan nog fungera, ska definitivt testas

Tänk bara på att om du släpper ut en massa drivgas så tar den slut innan pigmentet.
Citera
2012-12-16, 06:44
Medlem
rEEgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carls
Tänk bara på att om du släpper ut en massa drivgas så tar den slut innan pigmentet.

Ja exakt, glömde tillägga det i mitt förslag så tack för att du påpekade det carls.
Tricket är att spruta ut gas för att minska trycker men blåser man ut för mycket gas så tar gasen slut innan färgen och det är slöseri med färg
Citera
2012-12-16, 16:09
Medlem
jagluktarketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rEEg
Ja exakt, glömde tillägga det i mitt förslag så tack för att du påpekade det carls.
Tricket är att spruta ut gas för att minska trycker men blåser man ut för mycket gas så tar gasen slut innan färgen och det är slöseri med färg
detta förstod jag redan också, men kommer prova med en burk chrome som redan är ganska använd, chrome räcker väldigt länge så spelar ingen roll ifall något skulle knasa till sig. vore mest skönt att man kunde dra lines med skinnys utan att man får 10cm stråle.
Citera
2012-12-16, 21:31
Medlem
falafelnummeretts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carls

Går att pumpa upp en burk igen. För 20 år sen så var det ett av trixen man fick köra för att kunna reglera flöde då det inte var samma tillgång till caps som idag. Mice (RIP) lärde oss hur man med en vanlig cykelpump och en PSI-mätare kunde reglera. Men frågan är vilken vits det är nu för tiden eftersom man har tillgång till så många olika sorters spray. Visst att en burner krom trycker ut för mycket men det är knappast en burk man finlirar med.
Citera
2012-12-17, 11:15
Medlem
parkråttas avatar
Ser inte vitsen i att tömma en burnerkrom på tryck. Trodde man köpte den av anledningen måla fort+bra täckning. Köp en annan krom istället om du vill göra rena linjer... varför man nu skulle behöva göra rena linjer med en krom.
Citera
2012-12-17, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av parkråtta
Ser inte vitsen i att tömma en burnerkrom på tryck. Trodde man köpte den av anledningen måla fort+bra täckning. Köp en annan krom istället om du vill göra rena linjer... varför man nu skulle behöva göra rena linjer med en krom.
Precis - och där är ju även trycket och dammet den skapar, som nämndes tidigare i tråden, till ens fördel och man skall täcka stora ytor snabbt.

Till er som inte tycker trycket, dammet o.s.v. i Molotow Burner Chrome passar er kanske ni skall ta en titt på Molotow Premium's Silver Dollar eller Montana Gold's Outline Silver eller något annat som passar det mer lugna utövandet.
Citera
2012-12-18, 10:15
Medlem
Ufolinas avatar
En kille här på mitt jobb ska göra en inomhusmålning i entrén och folk ska få se på när han skapar.
Vilken färg kan han använda inne? Hittade liquitex på Highlights.
Tror ni det skulle kunna funka? Har ni nå andra tips?
Citera
2012-12-18, 11:45
Medlem
vetickes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay

Till er som inte tycker trycket, dammet o.s.v. i Molotow Burner Chrome passar er kanske ni skall ta en titt på Molotow Premium's Silver Dollar eller Montana Gold's Outline Silver eller något annat som passar det mer lugna utövandet.

Mm montana golds outline silver är riktigt mysig om man har gott om tid på sig. Rekommenderas.
Citera
2012-12-18, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av veticke
Mm montana golds outline silver är riktigt mysig om man har gott om tid på sig. Rekommenderas.
Ja, det var en rekommendation till outlines eller detaljer - jag hade aldrig valt den över Molotow Burner Chrome i en vardaglig situation till ifyllning av något slag.
Citera
2012-12-18, 16:10
Medlem
blabla-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ufolina
En kille här på mitt jobb ska göra en inomhusmålning i entrén och folk ska få se på när han skapar.
Vilken färg kan han använda inne? Hittade liquitex på Highlights.
Tror ni det skulle kunna funka? Har ni nå andra tips?
Har han inte koll på det själv bör ni faktiskt överväga om han verkligen är rätt man för jobbet. Jag skulle aldrig köpa liquitex pga. priset, men jag har läst gott om den här på flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in