2014-03-05, 19:14
Medlem
istället för att kasta dom mellan olika kommuner så borde man hjälpa dom att få jobb,i något land där det verkligen behövs arbetskrafter,det finns många barn som slavjobbar 12 timmar om dyngnet och kvinnor som väver mattor.där skulle rumänierna kunna hjälpa till och få ersättning ifrån rumänien och ev sverige...och då slapp dom ligga och frysa på natten.
2014-03-05, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bea67
istället för att kasta dom mellan olika kommuner så borde man hjälpa dom att få jobb,i något land där det verkligen behövs arbetskrafter,det finns många barn som slavjobbar 12 timmar om dyngnet och kvinnor som väver mattor.där skulle rumänierna kunna hjälpa till och få ersättning ifrån rumänien och ev sverige...och då slapp dom ligga och frysa på natten.

Suck, människor som dig kan jag aldrig fatta om du är ärlig eller om du trollar. Zigenare är inte intresserade att jobba! Det spelar ingen roll hur mycket gåvor, pengar och möjligheter du ger dom, för dom kommer alltid välja att bo utanför samhället och följa sin klankultur och leva som rövare och nomader. Jag har personligen sett hur zigenare vägrar ta emot mat, eller slänger mat dom har fått i närmsa papperskorg. Det är bara pengar dom vill ha. Zigenare är nog historiens mest svårintergrerade folk. Dom har varit hatade i hundratals år, kan det inte vara så att det är zigenarna det är fel på?

Vilket land ska man skicka dom till? Vilka länder vill ta emot dom frivilligt, förutom Sverige? Tror du zigenarna tänker arbeta i 12 timmar för slavlöner när dom istället kan arbeta som tiggare, ficktjuvar, bidragare och rånare? Även om dom nu vill arbeta på riktigt, från vilka människorna ska dom ta jobben ifrån? Vad ska dom människorna som får sina jobb stulna göra istället? Det finns inga länder där det finns gott om jobb och ingen arbetlöshet.

I dom länder där man arbetar för slavlöner har man oftast 3 val.
Arbeta
arbeta inte och lev som kriminel istället
Varken arbeta eller bli kriminel och istället svält ihjäl

Om du inte vill att zigenarna ska frysa så kan du ta in dom hos dig, vilket vi alla vet att du aldrig tänker göra.
2014-03-06, 15:41
Medlem
Nu har ni chansen att hjälpa de stackars romerna som jagas ifrån kommun till kommun av antiziganistiska kommunalpolitiker. Ni skall nu till och med hjälpa dem att handla mat och hugga ved, vad de har de egentilgen för sig om dagarna?
Citat:
Nu har EU-migranterna fått hjälp att flytta till Sollentunakommun och behovet av kläder, hygienartiklar, mat och ved är stort. Även stearinljus, och batteridriven belysning och batterier behövs. Denna gång möts vi vid Helenelunds pendeltågsstation och tar emot gåvor mellan 15.00-16.00. Om du vill hjälpa till men inte kan vara med så skänk en slant till PG 168 49 60-6.
https://www.facebook.com/events/673685476006561/?ref=22

Romernas skyddshelgon, Anna Silver kämpar på. Undrar hur länge hon orkar:
Citat:

Idag kom bajamajan på plats vid lägret. Nu kan migranterna använda toaletten för sina behov och vi kommer även kontinuerligt att ta dit en container och ha städdagar för att se till att hålla ordning på den nya platsen. Dels för att migranternas skull och även för att kommunen inte ska behöva oroa sig för att platsen ska bli en humanitär olägenhet.
http://migranter.eu

Städdagar
2014-03-06, 15:54
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagnvaldKnaphovde
Nu har ni chansen att hjälpa de stackars romerna som jagas ifrån kommun till kommun av antiziganistiska kommunalpolitiker. Ni skall nu till och med hjälpa dem att handla mat och hugga ved, vad de har de egentilgen för sig om dagarna?

Städdagar

Hahahah ja Anna Silver lär få stå i med sopsorteringen hos gojnarna, tror du hon kommer låtsas om att hon inte ser klädstöldskydden? Dvs. städa bort de som om de inte fanns eller kommer hon uppmanande tala om för de att "Man får inte stjäla. Sluta nu upp med det så rasisterna inte får vatten på sin kvarn."

Självklart har de inte tid att hugga ved när de ska tigga, stjäla och hora hela dagarna, då är det bra att Anna Silver kommer dit och illegalt avverkar kommunens träd och hugger upp ved av den, konstigt för övrigt att de inte är intresserade av att lagföra dessa zigenare för den illegala avverkningen av olika kommuners träd, avverkning av träd har jag för mig inte ingår i allemansrätten.

Intressant det där med att de hela tiden behöver nya kläder, kan inte Anna Silver tvätta deras kläder hemma i sin maskin?
2014-03-06, 15:59
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagnvaldKnaphovde

Städdagar : D

Man tappar hakan, har inte polletten trillat ner ännu ? Regnar det manna så är det klart rumänerna står redo. Rumänska medborgare = Rumänska Statens ansvar. Inte HBTQ, latte sörplande Södermalms godhetstörstande individer. Skall sådana här individuella aktiviteter få genomslag så måste de kunna fungera över tid, inte på ett ryggdunkande Facebook.
2014-03-07, 09:39
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sverigekuriren
Vågar någon?

Självklart ska kommunen avhysa de som bor längre tid på annans mark än vad allemansrätten tillåter.
Dessutom att hugga ner träd på annans mark är straffbart.
Nedskräpningen återstår att se, dock kan en enda Baja Maja knappast räcka till alla dessa personer!!! Verkar vara ganska många som bosatt sig i Sollentuna.

Varför sitter folk bara och tigger,eller haltar fram på sneda fötter och fejkar ett handikapp. Ingen verkar villig eller erbjuder sig att bära kassar, kratta, sälja något hantverk etc. Ok några spelar, de gör iallafall något. Då har jag gett en slant ibland.

Det är för sorgligt att tiggeri håller på att bli en industri här i Sverige. Rumänien måste ta hand om sitt eget folk och integrera Romerna i samhället. Viktigt med, information, preventivmedel, skola och utbildning som leder till jobb. Visst, hjälpsamma svenskar är trevligt. Men detta är en för stor fråga och måste sättas regler för i Sverige och ställas krav från EU. I Stockholm börjar folk tröttna på alla som tigger i tunnelbanan och utanför butiker. Det är tiggare överallt även i förorterna nu.
2014-03-07, 16:47
Medlem
NuSkaViVaraGladas avatar
Mycket fina bilar på den nya boplatsen i morse. Den syns ju bra från perrongen. Hurra!
2014-03-07, 16:55
Medlem
Det tragiska i sammanhanget är att deras arbete att hjälpa romerna i det här lägret snarare syftar till att de ska fortsätta vara i lägret. Det är ingen av dem som är så villiga att hjälpa som säger att de kan ta med sig några att bo i sina egna hem.
2014-03-07, 17:12
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Hahahah ja Anna Silver lär få stå i med sopsorteringen hos gojnarna, tror du hon kommer låtsas om att hon inte ser klädstöldskydden? Dvs. städa bort de som om de inte fanns eller kommer hon uppmanande tala om för de att "Man får inte stjäla. Sluta nu upp med det så rasisterna inte får vatten på sin kvarn."

Självklart har de inte tid att hugga ved när de ska tigga, stjäla och hora hela dagarna, då är det bra att Anna Silver kommer dit och illegalt avverkar kommunens träd och hugger upp ved av den, konstigt för övrigt att de inte är intresserade av att lagföra dessa zigenare för den illegala avverkningen av olika kommuners träd, avverkning av träd har jag för mig inte ingår i allemansrätten.

Intressant det där med att de hela tiden behöver nya kläder, kan inte Anna Silver tvätta deras kläder hemma i sin maskin?

Allemansrätten huvudregel är "Inte störa - inte förstöra.
2014-03-07, 18:04
Medlem
NuSkaViVaraGladas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartolo
Det tragiska i sammanhanget är att deras arbete att hjälpa romerna i det här lägret snarare syftar till att de ska fortsätta vara i lägret. Det är ingen av dem som är så villiga att hjälpa som säger att de kan ta med sig några att bo i sina egna hem.

Det bästa vore ju om de fick med sig dem till sina egna områden. Där är de ju välkomna. Dvs Precis utanför Silvers hus. Och naturligtvis fråga först!!!! Inte detta kuppbetéende följt av "åhh jag hade hoppats sollentuna var mer humana" inte dödsrasistnazister!!
Senast redigerad av NuSkaViVaraGlada 2014-03-07 kl. 18:06.
2014-03-07, 19:10
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wooloomooloon
Allemansrätten huvudregel är "Inte störa - inte förstöra.

Det var vad jag mindes men eftersom man inte följer lagarna i landet längre och framförallt inte upprätthåller de så var jag rädd att man förpassat det hela till historiens skräphög.

Citat:
Ursprungligen postat av NuSkaViVaraGlada
Mycket fina bilar på den nya boplatsen i morse. Den syns ju bra från perrongen. Hurra!

Du får dra av ett par bilder från perrongen så vi också får se, sen upp på någon bildhostsida.
Kul för de som har villorna uppe på kullen där som varje dag får se detta läger när de vaknar upp

De får tacka Anna Silver.
2014-03-07, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooloomooloon
folk bara och tigger,eller haltar fram på sneda fötter och fejkar ett handikapp.
Såg en person idag på tåget. Personen släpade sig fram mödosamt genom hela vagnen. När personen kom fram till slutet av vagnen klev personen av. Gissa om jag inte trodde mina ögon när den bara några sekunder tidigare gravt handikappade började gå precis som vilken elitidrottare som helst. Kommer jag ge någon slant till någon efter det där? Aldrig mer!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in