2014-02-26, 17:49
Medlem
klurigklurings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RolleWest
Vart ska flytten gå ?
Gissar på Haninge !
Haha, varför inte nackareservatet med sjöutsikt?
2014-02-27, 03:32
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Nu har ett nytt begynnande läger uppstått i Stockholm, närmare bestämt på Stureplan.

Just nu finns det hela tre stycken zigenare som sover på hemmagjorda sänger, en under "Svampen" och två vardera sida vid början av Kungsgatan (nästan vid den där Hat Mat restaurangen Nosh and Chow, man undrar ju om de inte ska börja servera lite zigenarsoppa) ligger de som i en liten triangel.
Någon gång på morgonen så packar de ihop sina sängar och går iväg och tigger eller vad för annat de håller på med (stölder?).

Lite synd att det bara är på natten, hade hoppats att lägret skulle växa och även existera dagtid, iofs så sitter de eller deras zigenarvänner och tigger runt i krokarna. Men det kommer nog tids nog, hela innerstaden lär ju bli ett enda stort zigenarläger till slut.

Sen de där luffarna som hjälper ziggisarna de borde flytta alla dessa till Ålstensängen nära Jan Helins hus. De kan behöva lite tiggare på Nockebybanan, det är ju där alla dessa som vill ha mångkultur i Sverige bor, speciellt zigensktiggartjuvkultur.
2014-02-27, 08:37
Medlem
rex144s avatar
den bästa lösningen vore om staten/kommunen köper upp en befintlig campingplats,
här är fördelar

1. zigenarna är ett resande folk, de gillar dessa inrättningar
2. en campingplats brukar ligga lite avsides, grannarna blir inte störda
3. kanske kan zigenarna läras att driva en campingplats, så att de får en vit inkomst och slipper tigga
2014-02-27, 13:26
Medlem
falsk_mekanikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Från Facebook-sidan:
"Den nya platsen har inga närliggande grannar då vi inte vill störa någon boende. Vi kommer att ställa ut en Bajamaja vid lägret som töms regelbundet och har som avsikt att ta dit en container för att hålla den nya platsen fri från sopor."
Ja du, lycka till med renhållningen med tanke på fotona vi sett från tidigare läger. Nåt säger mig att det inte var avsaknaden av bajamajor eller containrar som gjorde att det såg ut som efter zombieapokalypsen. Tältlägret vid en stor rockfestival ser ut som ett under av organisation och renlighet i jämförelse.

Men jag kan ha fel. Vi lär veta om ett tag.
Riktigt tråkig läsning. Jag hoppas ju innerligt att denna flytt blir till kärrtorp denna gång men givetvis är det bara önsketänkande. Jag hatar alla dessa omsorgsfulla svenskar som hjälper till med flytten, det är ni som ser till att detta kan fortsätta.

Vidriga människor linje 17&co
2014-02-27, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falsk_mekaniker
Jag hoppas ju innerligt att denna flytt blir till kärrtorp
Kärrtorps IP är det absolut bästa valet, det tycker jag också. Kärrtorps IP känner alla till tack vare höstens festival. Speciellt fint ska det bli att åter få se våra folkvalda vallfärda till Kärrtorp och möta helt vanliga människor på gräsrotsnivå.

Citat:
Ursprungligen postat av rex144
den bästa lösningen vore om staten/kommunen köper upp en befintlig campingplats, här är fördelar
1. zigenarna är ett resande folk, de gillar dessa inrättningar
2. en campingplats brukar ligga lite avsides, grannarna blir inte störda
3. kanske kan zigenarna läras att driva en campingplats, så att de får en vit inkomst och slipper tigga
Du, jag hoppas att du inte tycker att jag är elak när jag skriver att du bör kolla med försäkringsbolagen om det finns någon som kan tänkas teckna försäkring för den här affärsrörelsen som du skissar på. En bra affärsplan är också mycket viktigt, dels för att säkra finansieringen men också för att undvika plötsliga konkurser.
Senast redigerad av Eulenspiegel 2014-02-27 kl. 14:14.
2014-02-27, 14:54
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lm5711
Från Facebook-sidan:
"Den nya platsen har inga närliggande grannar då vi inte vill störa någon boende. Vi kommer att ställa ut en Bajamaja vid lägret som töms regelbundet och har som avsikt att ta dit en container för att hålla den nya platsen fri från sopor."
Ja du, lycka till med renhållningen med tanke på fotona vi sett från tidigare läger. Nåt säger mig att det inte var avsaknaden av bajamajor eller containrar som gjorde att det såg ut som efter zombieapokalypsen. Tältlägret vid en stor rockfestival ser ut som ett under av organisation och renlighet i jämförelse.

Men jag kan ha fel. Vi lär veta om ett tag.

Detta är ju mot svensk lag.
2014-02-27, 16:34
Medlem
RolleWests avatar
Uppdatering,
epaper.mitti.se/edoris?tem=epaper_mihu
www.mitti.se/?page_id=36877

Enligt Mitt i Huddinge sidan 10 ,
Så finns det 4 läger i Huddinge - Två vi vet om ( Flempan & Masmo ) + två ej ännu upptäckta !

- Masmo skall rivas denna vecka och Flempan nästa
- Ingen gratis semester resa till härliga Rumänien kommer att erbjudas denna gång,,
(förmodligen p.g.a. snåla skattebetalare i Huddinge kommun )
- Dom andra två lägren beskrivs som väl gömda i Huddinges skogar
- Kärrtorps dårarna ska flytta Flem-lägret på lördag kl.10.00 till mig veterligen ännu hemlig plats
Någon med mer info ?
2014-02-27, 16:44
Medlem
Wooloomooloons avatar
Citat:
Uppdatering,

Så finns det 4 läger i Huddinge - Två vi vet om ( Flempan & Masmo ) + två ej ännu upptäckta !

- Ingen gratis semester resa till härliga Rumänien kommer att erbjudas denna gång,,
- Kärrtorps dårarna ska flytta Flem-lägret på lördag kl.10.00 till mig veterligen ännu hemlig plats
Någon med mer info ?

De kommer att upptäckas och få flytta igen.
2014-02-27, 17:13
Medlem
JumpingJacks avatar
Borde det inte gå att kommendera ut poliser som motar bort folk som försöker bosätta sig någonstans innan de har hunnit snickra sina hus. Eftersom deras hjälpare är ganska öppna med när de ska flytta borde det inte vara särskilt svårt att göra. Eller tänker jag fel nu?
2014-02-27, 17:41
Medlem
i.b.ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JumpingJack
Borde det inte gå att kommendera ut poliser som motar bort folk som försöker bosätta sig någonstans innan de har hunnit snickra sina hus. Eftersom deras hjälpare är ganska öppna med när de ska flytta borde det inte vara särskilt svårt att göra. Eller tänker jag fel nu?

Mycket bättre at låta dem snickra på sina skjul några dagar först så de håller sig borta från att tigga på gatorna ett litet tag i alla fall...
2014-02-27, 20:18
Medlem
rex144s avatar
och folk säger att zigenarna är lata...

de jobbar som myror
2014-02-27, 20:55
Medlem
Citat:
Uppdatering,

Någon med mer info ?
Helt fel att öka incitamenten för de genom att erbjuda en gratis resa hem. Ingen som bor i söderort och kan undersöka saken lite närmare var dessa hemliga läger ska finnas?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in